Superb v Ženeve: 4x4 a GreenLine

Štvrtok, 28 február 2008

Vlajková loď mladoboleslavskej automobilky novej generácie sa po prvý raz predstaví už začiatkom budúceho týždňa v Ženeve. Má ešte čím prekvapiť?

Škoda Superb

Oficiálne predstavenie modelu Škoda Superb, reprezentatívneho vozidla strednej triedy českej škodovky sa uskutoční na 78. medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Nová Škoda Superb s patentovaným systémom dverí Twindoor umožňuje používať automobil ako reprezentatívny sedan i ako liftback.

Z oficiálnych zdrojov už vieme, že na prvom veľkom európskom autosalóne sa nový Superb predstaví aj s motorom 3,6 FSI V6 s výkonom 260 koní (191 kW) vo verzii 4x4 s medzinápravovou spojkou Haldex a so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Nebude však jedinou verziou s pohonom štyroch kolies, keďže neskôr pribudnú k ponuke Superbu s pohonom 4x4 aj menej výkonné jednotky 1,8 TSI 160 k a 2,0 TDI CR 170 k s filtrom pevných častíc.

V priestrannom interiéri s vysokou kvalitou spracovania je mnoho praktických riešení, ale aj objemný batožinový priestor ( 565 l/1670l). Veľkorysý vnútorný priestor predchádzajúcej generácie je u nového modelu ešte väčší, čím sa stal nový Superb jedným z najpriestrannejších automobilov vo svojej triede. O novom štandarde bezpečnosti vypovedá až 9 airbagov. Súčasťou vybavenia na prianie môžu byť okrem iného aj bi-xenónové svetlomety s funkciou AFS, navigácia s dotykovým displejom alebo parkovací asistent.

Na začiatok bude základnou benzínovou pohonnou jednotkou pre nový Superb motor 1,4 TSI 125 k a v ponuke budú aj spomínané 1,8 TSI a 3,6 FSi V6 pre verziu 4x4. Dieselovým základom bude 1,9 TDI PD DPF s výkonom 105 koní, 2,0 TDI PD DPF s výkonom 140 koní a spomínaná pohonná jednotka 2,0 TDI/170 k pre pohon všetkých štyroch kolies (s automatickou prevodovkou).

V rade ekologických modelov GreenLine sa v Ženeve okrem vozidiel Fabia GreenLine a Octavia GreenLine predstaví aj nový model Superb GreenLine s motorom 1,9 TDI PD (105 k) a filtrom pevných častíc. V inom koncernovom modeli produkuje tento motor množstvom emisií CO2 len 136 g/km, čo zodpovedá priemernej spotrebe 5,1 l/100 km. Tieto hodnoty by mohol dosahovať aj nový Superb GreenLine. Napomôcť tomu by mala zrejme nová prevodovka dlhšími prevodmi, pneumatikami s menším valivým odporom i ďalšími menšími úpravami. Viac však napovie až premiéra nového Superbu v Ženeve.

Okrem uvedených noviniek predstaví Škoda Auto tiež inovovaný model Octavia RS s motorom 2,0 TDI CR DPF s výkonom 170 k a kompletnú ponuku vozidiel Fabia, Roomster a Octavia modelového roku 2008.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.