Suzuki boduje u zákazníkov

Piatok, 06 máj 2011

Suzuki bojuje, a veľmi úspešne. Dominuje najmä v segmente malých áut. Nebývalý úspech u zákazníkov má model Swift. Lákal predchádzajúcou generáciou, ale aj novou. Malý Swift však nie je jediný model, ktorý robí pre Suzuki výsledky. Hovorí o tom aj bilancia, ktorú japonský výrobca zverejnil v týchto dňoch.

Suzuki Swift
Prvá generácia modelu Swift naštartovala japonskú automobilku a vyslala dobrý signál

Počas fiškálneho roku 2010, od 1. apríla 2010 do 31. marca 2011, dosiahla japonská automobilka Suzuki (Suzuki Motor Corporation, Hamamatsu, Japonsko) v 196 krajinách celkový odbyt 2 641 634 automobilov, čo je oproti fiškálnemu roku 2009 nárast o 12,4 percenta. Takže – Suzuki má za sebou rekordný fiškálny rok.

Spolu 35 kľúčových závodov Suzuki pritom vyrobilo vo fiškálnom roku 2010 historicky najviac za takéto obdobie: 2 milióny 878 tisíc áut. V porovnaní s predošlým fiškálnym rokom to je celkové zvýšenie o 13,1 percenta a pri automobiloch určených na export o 18,8 percenta.

Dosiahnuté výsledky podnietil najmä úspešný odbyt malých vozidiel a áut s pohonom 4x4. Tiež skutočnosť, že Suzuki si v sledovanom období udržalo silné postavenie aj na rastúcich trhoch Indie, Číny, Indonézie a Pakistanu.

Úspech zožala táto japonská značka tiež na domácom trhu. Vyše pol milióna (520 731), teda 32 percent zo všetkých tzv. "kei car" automobilov dodaných v Japonsku za uvedené obdobie, bolo značky Suzuki. Kei car je japonské označenie pre vozidlá maximálnej dĺžky 3,4 m, objemu motora do 0,66 litra a výkonu do 47kW/ 64 koní.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.