Suzuki boduje u zákazníkov

Piatok, 06 máj 2011

Suzuki bojuje, a veľmi úspešne. Dominuje najmä v segmente malých áut. Nebývalý úspech u zákazníkov má model Swift. Lákal predchádzajúcou generáciou, ale aj novou. Malý Swift však nie je jediný model, ktorý robí pre Suzuki výsledky. Hovorí o tom aj bilancia, ktorú japonský výrobca zverejnil v týchto dňoch.

Suzuki Swift
Prvá generácia modelu Swift naštartovala japonskú automobilku a vyslala dobrý signál

Počas fiškálneho roku 2010, od 1. apríla 2010 do 31. marca 2011, dosiahla japonská automobilka Suzuki (Suzuki Motor Corporation, Hamamatsu, Japonsko) v 196 krajinách celkový odbyt 2 641 634 automobilov, čo je oproti fiškálnemu roku 2009 nárast o 12,4 percenta. Takže – Suzuki má za sebou rekordný fiškálny rok.

Spolu 35 kľúčových závodov Suzuki pritom vyrobilo vo fiškálnom roku 2010 historicky najviac za takéto obdobie: 2 milióny 878 tisíc áut. V porovnaní s predošlým fiškálnym rokom to je celkové zvýšenie o 13,1 percenta a pri automobiloch určených na export o 18,8 percenta.

Dosiahnuté výsledky podnietil najmä úspešný odbyt malých vozidiel a áut s pohonom 4x4. Tiež skutočnosť, že Suzuki si v sledovanom období udržalo silné postavenie aj na rastúcich trhoch Indie, Číny, Indonézie a Pakistanu.

Úspech zožala táto japonská značka tiež na domácom trhu. Vyše pol milióna (520 731), teda 32 percent zo všetkých tzv. "kei car" automobilov dodaných v Japonsku za uvedené obdobie, bolo značky Suzuki. Kei car je japonské označenie pre vozidlá maximálnej dĺžky 3,4 m, objemu motora do 0,66 litra a výkonu do 47kW/ 64 koní.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.