Suzuki boduje u zákazníkov

Piatok, 06 máj 2011

Suzuki bojuje, a veľmi úspešne. Dominuje najmä v segmente malých áut. Nebývalý úspech u zákazníkov má model Swift. Lákal predchádzajúcou generáciou, ale aj novou. Malý Swift však nie je jediný model, ktorý robí pre Suzuki výsledky. Hovorí o tom aj bilancia, ktorú japonský výrobca zverejnil v týchto dňoch.

Suzuki Swift
Prvá generácia modelu Swift naštartovala japonskú automobilku a vyslala dobrý signál

Počas fiškálneho roku 2010, od 1. apríla 2010 do 31. marca 2011, dosiahla japonská automobilka Suzuki (Suzuki Motor Corporation, Hamamatsu, Japonsko) v 196 krajinách celkový odbyt 2 641 634 automobilov, čo je oproti fiškálnemu roku 2009 nárast o 12,4 percenta. Takže – Suzuki má za sebou rekordný fiškálny rok.

Spolu 35 kľúčových závodov Suzuki pritom vyrobilo vo fiškálnom roku 2010 historicky najviac za takéto obdobie: 2 milióny 878 tisíc áut. V porovnaní s predošlým fiškálnym rokom to je celkové zvýšenie o 13,1 percenta a pri automobiloch určených na export o 18,8 percenta.

Dosiahnuté výsledky podnietil najmä úspešný odbyt malých vozidiel a áut s pohonom 4x4. Tiež skutočnosť, že Suzuki si v sledovanom období udržalo silné postavenie aj na rastúcich trhoch Indie, Číny, Indonézie a Pakistanu.

Úspech zožala táto japonská značka tiež na domácom trhu. Vyše pol milióna (520 731), teda 32 percent zo všetkých tzv. "kei car" automobilov dodaných v Japonsku za uvedené obdobie, bolo značky Suzuki. Kei car je japonské označenie pre vozidlá maximálnej dĺžky 3,4 m, objemu motora do 0,66 litra a výkonu do 47kW/ 64 koní.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5