Suzuki testuje palivové články

Piatok, 18 júl 2008

Japonská automobilka Suzuki sa radí k tým výrobcom automobilov, ktorí robia vlastný výskum alternatívnych pohonov osobných automobilov. V týchto dňoch prikročili v Suzuki k testovaniu funkčného vzorku s pohonom na palivové články na verejných komunikáciách.

Suzuki SX4-FCV

Japonská automobilka Suzuki vyvinula kompaktný automobil s pohonom na palivové články. Základom je známy model SX4, od ktorého sa odvíja aj názov nového automobilu SX4-FCV. Tento funkčný model získal povolenie japonského ministerstva dopravy a turizmu na testovanie na verejných komunikáciách.

Suzuki vyvíja automobil s pohonom na palivové články v spolupráci s General Motors od roku 2001. V rámci tejto spolupráce už testovali tri miniautomobily. V októbri 2003 to boli modely MR Wagon FCV a Wagon R-FCV a v decembri 2004 opäť MR Wagon FCV.

Automobil SX4-FCV používa palivové články od General Motors a dosiahol s nimi veľmi dobré výsledky. Špeciálnu palivovú nádrž na vodík vyvinuli v Suzuki. Ľahký a kompaktný kondenzátor zachytáva a uskladňuje energiu auta uvoľnenú pri brzdení a využíva ju počas akcelerácie. Suzuki plánuje testovať SX4-FCV na verejných komunikáciách a výsledky chce využiť v budúcnosti pri výrobe automobilov.

Funkčný model automobilu na palivové články SX4-FCV vystavoval Suzuki počas summitu hláv štátov G8 začiatkom júla tohto roku v meste Toyako v Japonsku.

Technické parametre SX4-FCV

Počet miest5
Dĺžka x šírka x výška4190/1730/1585 mm
Rázvor2500 mm
Výkon palivových článkov80 kW/109 k
Výkon motora68 kW/92 k
Palivovodík uskladnený pod vysokým tlakom (70 MPa)
Vysokonapäťová batériakondenzátor
Maximálna rýchlosť150 km/h
Dojazd250 km

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.