Suzuki v Maďarsku: 1,5 milióna áut

Sobota, 04 október 2008

Jediný výrobný závod Suzuki v Európe, v maďarskom meste Osztrihom, oslavuje svoju 17-ročnú históriu. Počas nej tu vyrobili už 1,5 milióna áut.

Suzuki v Maďarsku

Táto produkcia je výsledkom viacerých investícií a technickej modernizácii počas predošlých rokov. Pomohla k nemu napríklad aj plne automatizovaná linka na zváranie karosérií. Na výrobe automobilov v Osztrihome pracuje 6000 zamestnancov.

Automobil, ktorý zišiel z výrobnej linky ako 1,5 miliónty exemplár, bol nový model Splash 1,2 vo farbe lagoon turqoise. Splash je posledný model Suzuki. Na trh bol uvedený vo februári tohto roku. Plánovaná ročná výroba je 60 000 automobilov. V súčasnosti schádzajú z výrobných liniek maďarskej továrne Suzuki modely Swift, SX4 a Splash. Všetky tieto modely patria k novej generácii Suzuki a charakterizuje ich nízka spotreba a prevádzka s nízkym zaťažením životného prostredia.

Maďarskú spoločnosť Suzuki založil hlavný akcionár Suzuki Motor Corporation v roku 1991. Prvým vyrábaným modelom bol Swift, ktorý po prvý raz zišiel z výrobných pásov v roku 1992. Za ním nasledovali modely Wagon R+ v roku 2000 a model Ignis v roku 2003. Nový Swift sa v Maďarsku začal vyrábať v roku 2005 a model SX4 v roku 2006. V tomto roku k nim pribudol ešte najnovší model Splash.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.