Suzuki v Maďarsku: 1,5 milióna áut

Sobota, 04 október 2008

Jediný výrobný závod Suzuki v Európe, v maďarskom meste Osztrihom, oslavuje svoju 17-ročnú históriu. Počas nej tu vyrobili už 1,5 milióna áut.

Suzuki v Maďarsku

Táto produkcia je výsledkom viacerých investícií a technickej modernizácii počas predošlých rokov. Pomohla k nemu napríklad aj plne automatizovaná linka na zváranie karosérií. Na výrobe automobilov v Osztrihome pracuje 6000 zamestnancov.

Automobil, ktorý zišiel z výrobnej linky ako 1,5 miliónty exemplár, bol nový model Splash 1,2 vo farbe lagoon turqoise. Splash je posledný model Suzuki. Na trh bol uvedený vo februári tohto roku. Plánovaná ročná výroba je 60 000 automobilov. V súčasnosti schádzajú z výrobných liniek maďarskej továrne Suzuki modely Swift, SX4 a Splash. Všetky tieto modely patria k novej generácii Suzuki a charakterizuje ich nízka spotreba a prevádzka s nízkym zaťažením životného prostredia.

Maďarskú spoločnosť Suzuki založil hlavný akcionár Suzuki Motor Corporation v roku 1991. Prvým vyrábaným modelom bol Swift, ktorý po prvý raz zišiel z výrobných pásov v roku 1992. Za ním nasledovali modely Wagon R+ v roku 2000 a model Ignis v roku 2003. Nový Swift sa v Maďarsku začal vyrábať v roku 2005 a model SX4 v roku 2006. V tomto roku k nim pribudol ešte najnovší model Splash.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.