Suzuki v SUV dominuje medzi japonskými značkami

Štvrtok, 19 január 2017

Suzuki patrí na Slovensku už viac rokov medzi desať najžiadanejších značiek.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara je obľúbeným a uprednostňovaným modelom slovenských zákazníkov

V uplynulom roku 2016 patrila pre Suzuki ôsma priečka v počte najpredávanejších áut, čo je o dve miesta lepšie ako v roku 2015. Výrazný je najmä medziročný nárast predaja, keď v roku 2016 značka Suzuki predala oproti roku 2015 o 51,14 % viac áut.

Zaujímavý je aj fakt, že značka Suzuki už po jedenásty raz obhájila na Slovensku prvenstvo v predaji osobných vozidiel spomedzi všetkých japonských značiek.

Značka Suzuki už druhý raz po sebe na Slovensku dosiahla najvyšší odbyt vozidiel v segmente SUV. Výrazne jej boduje model Vitara. Dobre sa však predáva aj model SX4 S-Cross, ktoré v modernizovanej podobe na slovenský trh prišiel koncom roka 2016.

V roku 2016 Suzuki spolu dodala na trh 3987 nových osobných automobilov kategórie M1, v roku 2015 to bolo 2638. Z nich pripadlo až 3201 na segment SUV, z čoho na model Vitara 2737 - rok predtým to bolo 1475. Na model SX4 S-Corss pripadlo 464 predaných kusov.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.