Suzuki Vitara oslavuje: Dožíva sa 30 rokov

Utorok, 10 júl 2018

V roku 1988 prišla prvá Suzuki Vitara, vtedy ako výnimočný päťdverový model v segmente osobných automobilov s pohonom všetkých kolies. Neskôr pribudla trojdverová a potom aj sedemmiestna verzia.

1 Suzuki Vitara
Suzuki Vitra štvrtej generácie patrí na trhu k lídrom medzi kompaktnými SUV

Vitara sa stala priekopníkom medzi kompaktnými SUV s autentickým nezameniteľným dizajnom a s vynikajúcimi jazdnými a úžitkovými vlastnosťami. Prispel k tomu aj robustný podvozok s rebrinovým rámom, krátky rázvor kolies len 2,2 metra a hmotnosť necelých 1000 kilogramov.

S uplatnením skúseností svojho predchodcu s pohonom 4x4, Suzuki Jimny, tak Vitara otvorila úplne novú kapitolu možností vozidiel značky Suzuki pre jazdu na bežných komunikáciách i v teréne. Prvú generáciu modelu Vitara nasledovali tri ďalšie, vrátane dvoch s označením Grand.

Od uvedenia štvrtej generácie modelu Vitara dosiahla automobilka na Slovensku sedemtisícový odbyt a Vitara sa stala jedným z najžiadanejších kompaktných SUV. Celosvetový predaj štyroch generácií Suzuki Vitara v 191 krajinách a teritóriách sveta od roku 1988 prekonal počet 3,65 milióna vozidiel.

1 Suzuki Vitara 2 Suzuki Vitara 1988 3 Suzuki Vitara 1988
Autor: jGold
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.