Suzuki Vitara: Skokan štvrťroka

Štvrtok, 14 apríl 2016

Nová generácia Suzuki Vitara, ktorá sa k nám v druhej polovici roka 2015, už nie je Vitarou s konštrukciou nefalšovaného off-roadu a s koncepciou SUV, ale typickým crossoverom. Táto zmena mohla byť pre vyznávačov značky a áut na všetky cesty aj sklamaním. Ale nestalo sa. Hneď po uvedení na trh si získala priazeň kupujúcich, je o ňu mimoriadne veľký záujem a pomohla značke Suzuki zaradiť medzi najžiadanejšie.

Suzuki Vitara
Novej generácii Suzuki Vitara ako typický crossover sa slovenským zákazníkom páči

Za prvé tri mesiace roku 2016 zvýšila značka Suzuki svoj odbyt v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015 o 171,34 percenta. Vďačí za to celému svojmu portfóliu, modelom Celerio, Jimny, Swift, SX4 S-Cross, ale hádam modelu Vitara novej generácie.

Značka Suzuki sa vyšvihla v predajnosti na slovenskom trhu na veľmi pekné siedme miesto a zaradila sa medzi najžiadanejšie značky. Za tento skok vďačí práve novej Vitare, ktorá je po prvom štvrťroku 2016 druhým najžiadanejším modelom spomedzi všetkých 343 modelov osobných áut predávaných na Slovensku.

Čím láka zákazníka nová generácia modelu Vitara? Predovšetkým je to príťažlivý vzhľad, potom jej vysoká úžitková hodnota, japonská spoľahlivosť a v neposlednom rade aj prevádzková úspornosť. Nízkej spotrebe sa teší verzia s dieselovým i benzínovým motorom, či už s pohonom kolies prednej nápravy alebo všetkých štyroch kolies.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.