Suzuki Vitara: slovenský hit medzi SUV

Nedeľa, 07 február 2016

Najpredávanejším modelom SUV v roku 2015 na Slovensku za rok 2015 bola nová Vitara japonskej značky Suzuki.

Suzuki Vitara
Vitara sa hneď po príchode do predaja stala na Slovensku najpredávanejším SUV

Prvenstvo na Slovensku v najžiadanejšom segmente SUV získala Vitara aj napriek tomu, že bola v ponuke iba deväť mesiacov, keďže na slovenský trh bola uvedená až v apríli 2015. Značka Suzuki zároveň vlani opäť, už po desiatykrát, obhájila prvenstvo v predaji osobných vozidiel medzi japonskými značkami na Slovensku.

Suzuki dlhodobo, i podľa minuloročných výsledkov, patrí do slovenského rebríčka desiatich najžiadanejších značiek. V roku 2015 Suzuki celkovo dodala 2638 nových osobných áut. Z nich pripadlo 1886 na modely SUV, pričom 1478 tvorili modely Vitara a 408 kusov modely S-Cross. Tak o výsledkoch predaja za rok 2015 vypovedá štatistika registrácií nových automobilov.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.