Technické kontroly traktorov

Utorok, 08 apríl 2008

Na rad prichádzajú traktory. Doteraz na technické kontroly nemuseli, odteraz sú už aj pre traktory povinné. Každé dva roky.

STK STK

Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR číslo 578/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov určuje na vykonanie technickej kontroly pre kolesové traktory (vozidlá kategórie T) a prípojné vozidlá za traktory (kategória R) lehotu dvoch rokov po prvom prihlásení do evidencie a neskôr jej opakovanie každé dva roky. Na základe prechodných ustanovení vyhlášky však tieto vozidlá dosiaľ na technickú kontrolu nemuseli.

Termín, v ktorom musia prvú pravidelnú technickú kontrolu absolvovať všetky vozidlá uvedených kategórií, ktorým už dvojročná lehota od prvého prihlásenia do evidencie uplynula, je podľa platného znenia vyhlášky 1. január 2009.

Traktory a ich prípojné vozidlá môžu byť na technickú kontrolu pristavené i pred týmto termínom. V súčasnosti v celej SR vykonáva technické kontroly traktorov 63 staníc technickej kontroly (STK). Na prelome rokov 2008 a 2009 sa dá očakávať zvýšený záujem o vykonanie technickej kontroly práve kvôli traktorom a ich prípojným vozidlám. Každému prevádzkovateľovi takéhoto vozidla preto možno odporučiť absolvovanie technickej kontroly v dostatočnom predstihu pred koncom tohto roka.

Zoznam všetkých STK oprávnených vykonávať technické kontroly vozidiel kategórií T a R spolu s kontaktnými údajmi možno nájsť na internetovej stránke spoločnosti www.testek.sk v sekcii "pre verejnosť". Na tom istom mieste spoločnosť Testek pravidelne zverejňuje prehľady počtov vykonaných kontrol týchto vozidiel v celej SR.

Obdobný termín ako pre technické kontroly platí i pre emisné kontroly kolesových traktorov. Podrobné informácie ohľadom emisných kontrol sú na internetovej stránke poverenej technickej služby pre emisné kontroly cestných vozidiel spoločnosti S-EKA www.seka.sk.

Zdroj: TESTEK, s.r.o.

Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.