Technické kontroly traktorov

Utorok, 08 apríl 2008

Na rad prichádzajú traktory. Doteraz na technické kontroly nemuseli, odteraz sú už aj pre traktory povinné. Každé dva roky.

STK STK

Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR číslo 578/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov určuje na vykonanie technickej kontroly pre kolesové traktory (vozidlá kategórie T) a prípojné vozidlá za traktory (kategória R) lehotu dvoch rokov po prvom prihlásení do evidencie a neskôr jej opakovanie každé dva roky. Na základe prechodných ustanovení vyhlášky však tieto vozidlá dosiaľ na technickú kontrolu nemuseli.

Termín, v ktorom musia prvú pravidelnú technickú kontrolu absolvovať všetky vozidlá uvedených kategórií, ktorým už dvojročná lehota od prvého prihlásenia do evidencie uplynula, je podľa platného znenia vyhlášky 1. január 2009.

Traktory a ich prípojné vozidlá môžu byť na technickú kontrolu pristavené i pred týmto termínom. V súčasnosti v celej SR vykonáva technické kontroly traktorov 63 staníc technickej kontroly (STK). Na prelome rokov 2008 a 2009 sa dá očakávať zvýšený záujem o vykonanie technickej kontroly práve kvôli traktorom a ich prípojným vozidlám. Každému prevádzkovateľovi takéhoto vozidla preto možno odporučiť absolvovanie technickej kontroly v dostatočnom predstihu pred koncom tohto roka.

Zoznam všetkých STK oprávnených vykonávať technické kontroly vozidiel kategórií T a R spolu s kontaktnými údajmi možno nájsť na internetovej stránke spoločnosti www.testek.sk v sekcii "pre verejnosť". Na tom istom mieste spoločnosť Testek pravidelne zverejňuje prehľady počtov vykonaných kontrol týchto vozidiel v celej SR.

Obdobný termín ako pre technické kontroly platí i pre emisné kontroly kolesových traktorov. Podrobné informácie ohľadom emisných kontrol sú na internetovej stránke poverenej technickej služby pre emisné kontroly cestných vozidiel spoločnosti S-EKA www.seka.sk.

Zdroj: TESTEK, s.r.o.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.