Tesla bude kooperovať so Solerou

Pondelok, 31 august 2015

Elektromobily, teda autá s elektrickým pohonom, sú na celom svete na vzostupe. Zatiaľ skôr opatrnom, ale ich doba čoskoro príde. Väčšiemu rozmachu im zatiaľ bráni dlhší dojazd na jedno nabitie batérií a ešte stále pomerne dlhý čas nabíjania. Jednou zo spoločností, ktoré sa usilujú vážnejšie presadiť aj v Európe, je americká spoločnosť Tesla Motors. Aby sa jej plány mohli v plne zamýšľanej miere zrealizovať, je potrebná dostatočne silná infraštruktúra.

Tesla
Najsilnejší model Tesla Model S má pod kapotou až 700 koní, výkon ktorý sa blíži k superšportom. Zvládať ich znamená neskončiť mimo cesty. V opačnom prípade treba siahnuť po havarijnej službe a službe pre komunikáciu so servismi.

Jednou z takýchto oblastí je poskytovanie havarijných služieb a služieb pre komunikáciu so zákazníkmi. Aj tu Tesla Motors vsádza na istotu a ako partnera si vybrala osvedčenú spoločnosť Solera Holdings Inc.. Tá v uplynulých dňoch oznámila, že Tesla Motors si zvolila jej platformy pre odhad výšky škody spôsobenej pri haváriách a pre komunikáciu so zákazníkmi ako jediného poskytovateľa týchto služieb pre svoje certifikované servisné havarijné centrá na celom svete.

Prostredníctvom americkej spoločností Auda Explore a Audatexu budú poisťovne a autoservisy pomocou riešenia Solera spracovávať rýchle a presné odhady nákladov na opravu a poistných udalostí pri vozidlách Tesla. Spoločnosť Tesla bude taktiež v rámci sady riešení Solera využívať platformu AutoWatch, ktorá vodičom uľahčuje procesy spojené s opravou a zároveň komunikáciu medzi spoločnosťami Tesla a jej zákazníkmi.

"V priebehu posledných mesiacov sme so spoločnosťou Tesla úzko spolupracovali na vývoji presných a dátovo riadených integrovaných riešení pre servisnú sieť Tesla," uviedol Tony Aquila, zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Solera. K tomu dodal:"Naším cieľom je naplno využiť technologické platformy spoločnosti Solera, aby sa všetky informácie o oprave spracovali do digitálnej podoby a boli tak jednoducho prístupné všetkým zúčastneným stranám."

Solera očakáva predstavenie produktov a riešení pre značku Tesla všetkým licencovaným užívateľom Auda Explore a Audatex v nastávajúcich týždňoch, najprv v Severnej Amerika, neskôr v Európe a Číne.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.