Toyota: airbag pre zadné okno

Streda, 01 október 2008

Toyota ako prvá automobilka na svete vyvinula hlavový záclonový airbag SRS pre zadné okno, ktorý má chrániť hlavy cestujúcich na zadných sedadlách v prípade nárazu do vozidla zozadu.

Toyota Toyota airbag

Nový typ airbagu sa rozvinie z čalúnenej strechy nad zadným oknom a vytvorí tak ochrannú bariéru v tvare záclony. Spoločne s opierkami hlavy potom tento SRS (Supplemental Restraint System) airbag minimalizuje riziko poranenia hlavy a tak pomáha znížiť závažnosť poranenia cestujúcich. Očakáva sa, že jeho použitím v ultra kompaktnom štvormiestnom modeli iQ, ktorý bude onedlho uvedený na trh, sa riziko poranenia hlavy zadných cestujúcich v tomto vozidle zníži približne na polovicu.

Japonská automobilka pokračuje v aktívnom vývoji a nasadzovaní svojich bezpečnostných technológií na ochranu cestujúcich v prípade nehody. Príkladom sú hlavové záclonové airbagy SRS alebo kolenné airbagy, ktoré táto automobilka uviedla na trh, aby lepšie reagovala na väčšiu ochranu posádky automobilu pri dopravných nehodách.

Toyota sa naďalej bude zameriavať na zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky. S týmto cieľom vyvíja činnosť v rôznych oblastiach, ako je vývoj ešte bezpečnejších automobilov a technológií, zameriava sa na aktívnu účasť pri formovaní bezpečného prostredia premávky i na činnosti zamerané na vzdelávanie ľudí v oblasti bezpečnosti premávky. Vrcholným cieľom je prispieť k úplnému zabráneniu nehôd so smrteľnými následkami.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.