Toyota: bye-bye, formula 1

Streda, 11 november 2009

Toyota Motor Corporation (TMC) opúšťa seriál majstrovstiev sveta formuly 1. Svoj zámer skončiť svoje účinkovanie v kolotoči najprestížnejších automobilových pretekov sveta oznámil najväčší japonský automobilový výrobca v uplynulých dňoch, na konci pretekárskej sezóny 2009.

Toyota F1
Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 opúšťa po Honde, ktorá kolotoč F1 opustila pred rokom, aj druhá japonská automobilka Toyota, aj napriek celkom úspešným štartom

Toyota sa vrcholovej motoristickej disciplíne cieľavedome venovala aj napriek zlej hospodárskej situácii, ktorá bola v minulom roku celosvetovým fenoménom. Odísť z motoristického športu sa rozhodli po dôkladnom zvážení všetkých aktivít spoločnosti Toyota Motor Corporation.

Toyota opúšťa svet F1 po tom, ako jej tím Panasonic Toyota Racing počas ôsmich náročných sezón od roka 2002 získal celkom 13 umiestnení na stupňoch víťazov, 87 výsledkov s bodovým ohodnotením a nazbieral 278,5 bodov. Nezískal však žiadne víťazstvo, o ktoré sa v tomto roku usilovali jazdci Toyoty Jarno Trulli a Timo Glock.

Zo skúseností získaných v F1 chce Toyota v budúcnosti ťažiť pri vývoji atraktívnych sériových automobilov, akým je napríklad superšportový Lexus LFA alebo kompaktný športový automobil Lexus IS-F. V oblasti motoristického športu bude Toyota aktívne podporovať rozvoj motoristického športu v regiónoch a akcie prístupné väčšiemu počtu záujemcov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.