Toyota Hilux. Naozaj nezničiteľný?

Piatok, 07 december 2018

Britská televízia svojho času zrealizovala nápad predošlej zostavy Jeremyho Clarksona, ktorý sa podujal dostať sa na severný pól našej zemegule s nezničiteľným japonským off-roadom Toyota Hilux.

1 Toyota Hilux
Toyota Hilux, nezničiteľný Japonec schopný odolávať deštrukciám, ľadu i piesku

Jeremy na severný pól po dramatickej a strastiplnej ceste snehom, ľadom a zimou skutočne na severný pól došiel a vydarený pokus redakcie Top Gear sledovali milióny televíznych divákov na celom svete. Hilux sa tu ukázal skutočne nezničiteľný, aj keď divák možno nevie, aký servis poskytli autu v čase, keď televízne kamery nenatáčali. Isté však je, že Clarkson a jeho tím severný pól s "nezničiteľným" Japoncom dobili.

Clarskon mal s hiluxom aj ďalšie pokusy, kde sa pokúšal toto auto deštrukčnými pokusmi doslova zničiť, na čo použil napríklad jeho pád z výšky, tuším to bolo z helikoptéry či lietadla, utopením alebo požiarom, Auto aj po týchto ničivých tortúrach vždy išlo ďalej. Motor bežal a auto bolo pojazdné.

Kultový model je známy svojou vytrvalosťou a nezničiteľnosťou. Hoci tieto autá zvyčajne nemajú ľahký život, slúžia dlhé roky. Po polstoročí existencie si pick-up Toyoty získal povesť nezničiteľného auta. Od arktických polí cez džungle, v čase dažďov až po najhorúcejšie púšte, Hilux opakovane obstál. Dokázal, že je schopný pokračovať v jazde dokonca aj potom, ako ho utopili v oceáne, či po páde z poschodovej budovy.

Éra Hiluxu sa začala v roku 1968, teda pred päťdesiatimi rokmi. Vtedy sa v predaji objavila jeho prvá generácia. Názov Hi-Lux naznačoval, že išlo o model o triedu vyšší ako vtedajší Toyota Stout. Ale aby jeho meno nikoho nemýlilo, Hilux bol predovšetkým úžitkové vozidlo, ktoré musí byť predovšetkým spoľahlivé.

Pre Hilux sú dôležité jeho prepravné schopnosti, výkonnosť a komfort. O kvalitách modelu svedčí aj fakt, že sa dostal až na severný pól a zúčastnil sa expedície na južnom póle. Kľúčové však je, že Hilux nikdy nesklame a každý deň si urobí svoju prácu. Práve pre tieto vlastnosti si získal dôveru ľudí na celom svete.

1 Toyota Hilux 2 Toyota Hilux 3 Toyota Hilux 4 Toyota Hilux 5 Toyota Hilux 6 Toyota Hilux
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).