Toyota Hilux. Naozaj nezničiteľný?

Piatok, 07 december 2018

Britská televízia svojho času zrealizovala nápad predošlej zostavy Jeremyho Clarksona, ktorý sa podujal dostať sa na severný pól našej zemegule s nezničiteľným japonským off-roadom Toyota Hilux.

1 Toyota Hilux
Toyota Hilux, nezničiteľný Japonec schopný odolávať deštrukciám, ľadu i piesku

Jeremy na severný pól po dramatickej a strastiplnej ceste snehom, ľadom a zimou skutočne na severný pól došiel a vydarený pokus redakcie Top Gear sledovali milióny televíznych divákov na celom svete. Hilux sa tu ukázal skutočne nezničiteľný, aj keď divák možno nevie, aký servis poskytli autu v čase, keď televízne kamery nenatáčali. Isté však je, že Clarkson a jeho tím severný pól s "nezničiteľným" Japoncom dobili.

Clarskon mal s hiluxom aj ďalšie pokusy, kde sa pokúšal toto auto deštrukčnými pokusmi doslova zničiť, na čo použil napríklad jeho pád z výšky, tuším to bolo z helikoptéry či lietadla, utopením alebo požiarom, Auto aj po týchto ničivých tortúrach vždy išlo ďalej. Motor bežal a auto bolo pojazdné.

Kultový model je známy svojou vytrvalosťou a nezničiteľnosťou. Hoci tieto autá zvyčajne nemajú ľahký život, slúžia dlhé roky. Po polstoročí existencie si pick-up Toyoty získal povesť nezničiteľného auta. Od arktických polí cez džungle, v čase dažďov až po najhorúcejšie púšte, Hilux opakovane obstál. Dokázal, že je schopný pokračovať v jazde dokonca aj potom, ako ho utopili v oceáne, či po páde z poschodovej budovy.

Éra Hiluxu sa začala v roku 1968, teda pred päťdesiatimi rokmi. Vtedy sa v predaji objavila jeho prvá generácia. Názov Hi-Lux naznačoval, že išlo o model o triedu vyšší ako vtedajší Toyota Stout. Ale aby jeho meno nikoho nemýlilo, Hilux bol predovšetkým úžitkové vozidlo, ktoré musí byť predovšetkým spoľahlivé.

Pre Hilux sú dôležité jeho prepravné schopnosti, výkonnosť a komfort. O kvalitách modelu svedčí aj fakt, že sa dostal až na severný pól a zúčastnil sa expedície na južnom póle. Kľúčové však je, že Hilux nikdy nesklame a každý deň si urobí svoju prácu. Práve pre tieto vlastnosti si získal dôveru ľudí na celom svete.

1 Toyota Hilux 2 Toyota Hilux 3 Toyota Hilux 4 Toyota Hilux 5 Toyota Hilux 6 Toyota Hilux
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.