Toyota: iQ a Avensis po 5 hviezdičiek

Streda, 25 február 2009

Metodika Euro NCAP hodnotenia crash testov je po novom zameraná na presnejšie určovanie celkovej bezpečnosti testovaných automobilov. Doterajšie tri ocenenia nárazových testov nahradilo jedno, ktoré sa zameriava na celkový ochranný charakter vozidla.

Toyota iQ

V doterajších testoch individuálnej bezpečnosti si modely Toyoty viedli dobre a mali vyvážené celkové skóre. Nový model Avensis a iQ pokračujú v tomto trende so ziskom päť hviezdičiek v rámci nového systému hodnotenia Euro NCAP 2009. Ten je založený na celkovom skóre kombinovanom z výsledkov ochrany dospelých (50 %), detí (20 %) a chodcov (20 %) a podporných a pomocných ochranných prvkov (10 %). Pre získanie 5 hviezdičiek je potrebné dosiahnuť minimálne celkové skóre 70 %.

Toto je prvýkrát, čo sa podporné systémy ako systém riadenia stability vozidla a adaptívny tempomat zohľadnili pri testoch Euro NCAP. Aby tieto zariadenia bolo možné zahrnúť do celkového hodnotenia, musí ich výrobca montovať v štandardnej výbave do 85 % svojich modelov (v prípade Toyoty 27 európskych modelov) pre rok 2009. Celkové skóre 81 % nového modelu Avensis je výsledkom inovácií spoločnosti Toyota v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti, kam patrí systém prípravy situácie pred zrážkou, adaptívny tempomat, systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém upozornenia na nežiaduce vybočenie z jazdného pruhu.

Toyota Avensis

Aj napriek svojim výnimočne kompaktným a mestským rozmerom nebolo pre najmenší model iQ žiadnym kompromisom v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti dosiahnuť v testoch Euro NCAP hodnotenie 79 %. Každý model iQ má v štandardnej výbave 9 airbagov – vrátane zadných bočných, vôbec prvých na tomto mieste na svete, brzdový antiblokovací systém (ABS), systém elektronického rozdelenia brzdnej sily (EBD), systém riadenia stability vozidla a systém trakčnej kontroly.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.