Toyota: iQ a Avensis po 5 hviezdičiek

Streda, 25 február 2009

Metodika Euro NCAP hodnotenia crash testov je po novom zameraná na presnejšie určovanie celkovej bezpečnosti testovaných automobilov. Doterajšie tri ocenenia nárazových testov nahradilo jedno, ktoré sa zameriava na celkový ochranný charakter vozidla.

Toyota iQ

V doterajších testoch individuálnej bezpečnosti si modely Toyoty viedli dobre a mali vyvážené celkové skóre. Nový model Avensis a iQ pokračujú v tomto trende so ziskom päť hviezdičiek v rámci nového systému hodnotenia Euro NCAP 2009. Ten je založený na celkovom skóre kombinovanom z výsledkov ochrany dospelých (50 %), detí (20 %) a chodcov (20 %) a podporných a pomocných ochranných prvkov (10 %). Pre získanie 5 hviezdičiek je potrebné dosiahnuť minimálne celkové skóre 70 %.

Toto je prvýkrát, čo sa podporné systémy ako systém riadenia stability vozidla a adaptívny tempomat zohľadnili pri testoch Euro NCAP. Aby tieto zariadenia bolo možné zahrnúť do celkového hodnotenia, musí ich výrobca montovať v štandardnej výbave do 85 % svojich modelov (v prípade Toyoty 27 európskych modelov) pre rok 2009. Celkové skóre 81 % nového modelu Avensis je výsledkom inovácií spoločnosti Toyota v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti, kam patrí systém prípravy situácie pred zrážkou, adaptívny tempomat, systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém upozornenia na nežiaduce vybočenie z jazdného pruhu.

Toyota Avensis

Aj napriek svojim výnimočne kompaktným a mestským rozmerom nebolo pre najmenší model iQ žiadnym kompromisom v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti dosiahnuť v testoch Euro NCAP hodnotenie 79 %. Každý model iQ má v štandardnej výbave 9 airbagov – vrátane zadných bočných, vôbec prvých na tomto mieste na svete, brzdový antiblokovací systém (ABS), systém elektronického rozdelenia brzdnej sily (EBD), systém riadenia stability vozidla a systém trakčnej kontroly.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.