Toyota: iQ a Avensis po 5 hviezdičiek

Streda, 25 február 2009

Metodika Euro NCAP hodnotenia crash testov je po novom zameraná na presnejšie určovanie celkovej bezpečnosti testovaných automobilov. Doterajšie tri ocenenia nárazových testov nahradilo jedno, ktoré sa zameriava na celkový ochranný charakter vozidla.

Toyota iQ

V doterajších testoch individuálnej bezpečnosti si modely Toyoty viedli dobre a mali vyvážené celkové skóre. Nový model Avensis a iQ pokračujú v tomto trende so ziskom päť hviezdičiek v rámci nového systému hodnotenia Euro NCAP 2009. Ten je založený na celkovom skóre kombinovanom z výsledkov ochrany dospelých (50 %), detí (20 %) a chodcov (20 %) a podporných a pomocných ochranných prvkov (10 %). Pre získanie 5 hviezdičiek je potrebné dosiahnuť minimálne celkové skóre 70 %.

Toto je prvýkrát, čo sa podporné systémy ako systém riadenia stability vozidla a adaptívny tempomat zohľadnili pri testoch Euro NCAP. Aby tieto zariadenia bolo možné zahrnúť do celkového hodnotenia, musí ich výrobca montovať v štandardnej výbave do 85 % svojich modelov (v prípade Toyoty 27 európskych modelov) pre rok 2009. Celkové skóre 81 % nového modelu Avensis je výsledkom inovácií spoločnosti Toyota v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti, kam patrí systém prípravy situácie pred zrážkou, adaptívny tempomat, systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém upozornenia na nežiaduce vybočenie z jazdného pruhu.

Toyota Avensis

Aj napriek svojim výnimočne kompaktným a mestským rozmerom nebolo pre najmenší model iQ žiadnym kompromisom v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti dosiahnuť v testoch Euro NCAP hodnotenie 79 %. Každý model iQ má v štandardnej výbave 9 airbagov – vrátane zadných bočných, vôbec prvých na tomto mieste na svete, brzdový antiblokovací systém (ABS), systém elektronického rozdelenia brzdnej sily (EBD), systém riadenia stability vozidla a systém trakčnej kontroly.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.