Toyota Mirai na vodík má v Kalifornii úspech

Utorok, 06 február 2018

Toyota Mirai , jeden z prvých elektromobilov na trhu poháňaný vodíkovými palivovými článkami, sa v Japonsku začala predávať v roku 2014, v Európe a Spojených štátoch o rok neskôr.

Toyota Mirai

Vozidlo poháňa elektromotor s výkonom 154 kW (209 k) a s krútiacim momentom 335 Nm. V Kalifornii ho vlastní už 3000 majiteľov a patrí mu 80-percentný podiel na predaji vozidiel tohto typu v USA.

Najväčšou prednosťou vodíkovej Toyoty je, že neprodukuje žiadne emisie, iba čistú vodu. Tá je vedľajším produktom reakcie vodíka a kyslíka, pri ktorej sa uvoľňuje energia. Reakcia prebieha v palivových článkoch neustále, preto Mirai nepotrebuje veľkú trakčnú batériu ako elektromobil. Toyota v tomto vodíkovom sedane použila komponenty zo svojho hybridného pohonu, vďaka čomu získava energiu z brzdenia rovnako ako Prius.

Natankovanie vodíkových nádrží trvá 3 minúty a umožňuje prejsť minimálne 500 km, pri úspornej jazde dokonca 700 km.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.