Toyota vyvinula robot pre chodcov

Štvrtok, 07 august 2008

Zunovala sa vám chôdza. Nič to, je tu robot od Toyoty. Malý, obratný, s dobrou manévrovateľnosťou,ba aj celkom rýchly. Ešte nejaké praktické skúšky a môže ísť do výroby.

robot od Toyoty robot od Toyoty robot od Toyoty

Toyota vyvinula robot Winglet ako pomôcku pri presune osôb formou jazdy postojačky. Stalo sa tak v rámci sociálneho programu - robot ako osobná pomôcka na bezpečný a plne mobilný život. Ide o kompaktný stroj budúcej generácie na každodennú prepravu osôb, pre ktorý je typická najmä jednoduchosť použitia a možnosť výrazného rozšírenia rozsahu mobility jeho používateľov.

Robot pozostáva z vlastnej konštrukcie obsahujúcej elektromotor, dve kolesá a vnútorné senzory, ktoré nepretržite sledujú pozíciu používateľa a podľa toho regulujú elektromotor na zabezpečenie stability. Pôdorys zodpovedá približne hárku papiera formátu A3. Jedinečná paralelná väzba umožňuje používateľovi ísť smerom dopredu, dozadu a otáčať sa len prenášaním váhy tela. Takto je použitie tohto malého vozidielka bezpečné aj v tesných priestoroch či v dave ľudí.

Toyota vyvinula hneď tri rôzne modely označované ako L, M a S, ktoré sa líšia len jazdnými vlastnosťami, takže zákazníci si môžu vybrať model podľa konkrétnych potrieb – od praktického až po športovú hands-free úpravu bez zapojenia rúk.

Toyota plánuje vykonávať najrôznejšie technické a zákaznícke skúšky robotov Winglet, aby získala spätnú väzbu počas uvádzania tohto prepravného prostriedku do praktického života. Praktické skúšky úžitkovej hodnoty a parametrov mobility naplánovali na jeseň 2008 na medzinárodnom letisku neďaleko mesta Nagoja a v prímorskom rekreačnom stredisku v Aiči. Skúšky využiteľnosti uprostred davu ľudí sa začnú v roku 2009 v nákupnom centre Tressa v meste Jokohame.

Pripomeňme ešte rozmery a niektoré parametre robota. Dlhý je necelých 27 cm, široký 46 cm a výška troch verzií je 46, 68 a 113 centimetrov. Najvyššia cestovná rýchlosť 6 km/h, možnosť otáčania na mieste a dojazd päť kilometrov má najmenší z troch robotov, dva väčšie až desať kilometrov. Dĺžka nabíjania na plné nabitie netrvá dlhšie ako hodinu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.