Toyota vyvinula robot pre chodcov

Štvrtok, 07 august 2008

Zunovala sa vám chôdza. Nič to, je tu robot od Toyoty. Malý, obratný, s dobrou manévrovateľnosťou,ba aj celkom rýchly. Ešte nejaké praktické skúšky a môže ísť do výroby.

robot od Toyoty robot od Toyoty robot od Toyoty

Toyota vyvinula robot Winglet ako pomôcku pri presune osôb formou jazdy postojačky. Stalo sa tak v rámci sociálneho programu - robot ako osobná pomôcka na bezpečný a plne mobilný život. Ide o kompaktný stroj budúcej generácie na každodennú prepravu osôb, pre ktorý je typická najmä jednoduchosť použitia a možnosť výrazného rozšírenia rozsahu mobility jeho používateľov.

Robot pozostáva z vlastnej konštrukcie obsahujúcej elektromotor, dve kolesá a vnútorné senzory, ktoré nepretržite sledujú pozíciu používateľa a podľa toho regulujú elektromotor na zabezpečenie stability. Pôdorys zodpovedá približne hárku papiera formátu A3. Jedinečná paralelná väzba umožňuje používateľovi ísť smerom dopredu, dozadu a otáčať sa len prenášaním váhy tela. Takto je použitie tohto malého vozidielka bezpečné aj v tesných priestoroch či v dave ľudí.

Toyota vyvinula hneď tri rôzne modely označované ako L, M a S, ktoré sa líšia len jazdnými vlastnosťami, takže zákazníci si môžu vybrať model podľa konkrétnych potrieb – od praktického až po športovú hands-free úpravu bez zapojenia rúk.

Toyota plánuje vykonávať najrôznejšie technické a zákaznícke skúšky robotov Winglet, aby získala spätnú väzbu počas uvádzania tohto prepravného prostriedku do praktického života. Praktické skúšky úžitkovej hodnoty a parametrov mobility naplánovali na jeseň 2008 na medzinárodnom letisku neďaleko mesta Nagoja a v prímorskom rekreačnom stredisku v Aiči. Skúšky využiteľnosti uprostred davu ľudí sa začnú v roku 2009 v nákupnom centre Tressa v meste Jokohame.

Pripomeňme ešte rozmery a niektoré parametre robota. Dlhý je necelých 27 cm, široký 46 cm a výška troch verzií je 46, 68 a 113 centimetrov. Najvyššia cestovná rýchlosť 6 km/h, možnosť otáčania na mieste a dojazd päť kilometrov má najmenší z troch robotov, dva väčšie až desať kilometrov. Dĺžka nabíjania na plné nabitie netrvá dlhšie ako hodinu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.