Trh s jazdenými autami sa prebúdza

Štvrtok, 26 máj 2011

Minulý rok a začiatok tohto roka priniesol oživenie trhu s jazdenými autami – vravia to v autocentre AAA Auto, najväčšej spoločnosti, ktorá sa na Slovensku venuje predaju jazdených automobilov. Podložené je to aj výsledkami, podľa ktorých v minulom roku vzrástli ich tržby o 22 %.

AAA Auto
Záujem o malé autá poklesol, vystriedal ho dopyt po nižšej strednej triede, mladších a s menej kilometrami, ale záujem o jazdené autá sa presúva aj na vyššie triedy

Najväčší záujem pretrváva o škodovky. Inak zákazníci uprednostňujú dieselové motory, z farieb modrú a z typov karosérií je najväčší záujem o kompaktné hatchbacky. Veľkú rolu pri kúpe jazdeného auta zohráva na Slovensku stále cena. Potešiteľný je však aj fakt, že zákazník popri cene hľadí aj na kvalitu. Uprednostňuje už viac ako doteraz vek automobilu, počet najazdených kilometrov a technickú kvalitu vozidla. Podľa zvýšeného záujmu o kúpu jazdeného auta možno usúdiť, že finančná kríza rokov 2008 a 2009 už ustupuje a záujem o kúpu áut rastie.

"Naši zákazníci už menej hovoria o obavách z ekonomickej krízy a začínajú opäť nakupovať autá," – hodnotí súčasnú situáciu generálny riaditeľ AAA Auto Anthony James Denny, a podľa neho až 75 % zákazníkov v prieskume uviedlo, že svoje auto po čase predajú a znovu si kúpia jazdené, ale mladšie. Verí, že súčasný záujem o jazdené autá sa udrží a ich predaj v tomto roku vzrastie o ďalších približne 10 %. Aby vyšli v ústrety svojim zákazníkom, rozširujú svoju súčasnú predajnú sieť o novú pobočku v Nových Zámkoch, ktorú otvoria už začiatkom budúceho roku.

Ak sa doteraz záujemcovia o jazdné autá viac orientovali na autá s menším zdvihovým objemom motora a nízku cenu, v súčasnosti sa situácia mení v tom, že sa zvýšil záujem o väčšie úžitkové vozidlá, SUV aj MPV. Aj keď dôležitým kritériom zostáva aj naďalej cena, zákazník si už viac všíma aj kvalitu. Najviac uprednostňuje autá do 80 tisíc najazdených kilometrov a klesá záujem o vozidlá nad 200 tisíc kilometrov. Na okraj záujmu sa posunul záujem o mini a malé autá. Mnoho záujemcov o jazdené autá však naďalej preferuje značku Škoda a modely Fabia a Octavia.

V tomto roku sa v AAA Auto na Slovensku predalo spolu 3909 áut, čo je o 38 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Z nich až jedna tretina boli škodovky, 8 % renaulty, 7,5 % volkswageny, takmer 7 % fordy a tesne nad 5 % sa predalo fiatov a citroënov. Na piatich percentách je značka Opel.

Stúpa tiež záujem o luxusné automobily, o značky Porsche, Hummer, Jaguar, Dodge aj Lexus. V tomto roku sa predalo aj niekoľko desiatok off-roadov a kupé. V ôsmich pobočkách ponúka AAA Auto na Slovensku spolu približne dvetisíc jazdených automobilov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring