Trh s jazdenými autami sa prebúdza

Štvrtok, 26 máj 2011

Minulý rok a začiatok tohto roka priniesol oživenie trhu s jazdenými autami – vravia to v autocentre AAA Auto, najväčšej spoločnosti, ktorá sa na Slovensku venuje predaju jazdených automobilov. Podložené je to aj výsledkami, podľa ktorých v minulom roku vzrástli ich tržby o 22 %.

AAA Auto
Záujem o malé autá poklesol, vystriedal ho dopyt po nižšej strednej triede, mladších a s menej kilometrami, ale záujem o jazdené autá sa presúva aj na vyššie triedy

Najväčší záujem pretrváva o škodovky. Inak zákazníci uprednostňujú dieselové motory, z farieb modrú a z typov karosérií je najväčší záujem o kompaktné hatchbacky. Veľkú rolu pri kúpe jazdeného auta zohráva na Slovensku stále cena. Potešiteľný je však aj fakt, že zákazník popri cene hľadí aj na kvalitu. Uprednostňuje už viac ako doteraz vek automobilu, počet najazdených kilometrov a technickú kvalitu vozidla. Podľa zvýšeného záujmu o kúpu jazdeného auta možno usúdiť, že finančná kríza rokov 2008 a 2009 už ustupuje a záujem o kúpu áut rastie.

"Naši zákazníci už menej hovoria o obavách z ekonomickej krízy a začínajú opäť nakupovať autá," – hodnotí súčasnú situáciu generálny riaditeľ AAA Auto Anthony James Denny, a podľa neho až 75 % zákazníkov v prieskume uviedlo, že svoje auto po čase predajú a znovu si kúpia jazdené, ale mladšie. Verí, že súčasný záujem o jazdené autá sa udrží a ich predaj v tomto roku vzrastie o ďalších približne 10 %. Aby vyšli v ústrety svojim zákazníkom, rozširujú svoju súčasnú predajnú sieť o novú pobočku v Nových Zámkoch, ktorú otvoria už začiatkom budúceho roku.

Ak sa doteraz záujemcovia o jazdné autá viac orientovali na autá s menším zdvihovým objemom motora a nízku cenu, v súčasnosti sa situácia mení v tom, že sa zvýšil záujem o väčšie úžitkové vozidlá, SUV aj MPV. Aj keď dôležitým kritériom zostáva aj naďalej cena, zákazník si už viac všíma aj kvalitu. Najviac uprednostňuje autá do 80 tisíc najazdených kilometrov a klesá záujem o vozidlá nad 200 tisíc kilometrov. Na okraj záujmu sa posunul záujem o mini a malé autá. Mnoho záujemcov o jazdené autá však naďalej preferuje značku Škoda a modely Fabia a Octavia.

V tomto roku sa v AAA Auto na Slovensku predalo spolu 3909 áut, čo je o 38 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Z nich až jedna tretina boli škodovky, 8 % renaulty, 7,5 % volkswageny, takmer 7 % fordy a tesne nad 5 % sa predalo fiatov a citroënov. Na piatich percentách je značka Opel.

Stúpa tiež záujem o luxusné automobily, o značky Porsche, Hummer, Jaguar, Dodge aj Lexus. V tomto roku sa predalo aj niekoľko desiatok off-roadov a kupé. V ôsmich pobočkách ponúka AAA Auto na Slovensku spolu približne dvetisíc jazdených automobilov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.