Trhu s jazdenými autami dominuje AAA Auto

Utorok, 06 december 2011

Spoločnosť AAA AUTO dosiahla za prvých deväť mesiacov čistý zisk 5,2 mil. eur, celkový obrat 201,5 mil. eur a predala 33 611 áut. V septembri otvorila prvú pobočku neďaleko Moskvy, od vývoja trhu aj situácie v Európe závisí jej ďalšia expanzia v Česku, na Slovensku či návrat na maďarský trh.

AAA Auto

Spoločnosť AAA AUTO očakáva v roku 2011 podiel na trhu s jazdenými autami približne 20 % a rast predajov od 5 do 7 %."Za prvých deväť mesiacov sme vykázali vyšší čistý prevádzkový zisk ako sme dosiahli za celý minulý rok. Neustále sledujeme aktuálny vývoj na trhu s jazdenými autami a od neho závisí ďalšia expanzia spoločnosti AAA AUTO," povedal na stretnutí s novinármi generálny riaditeľ spoločnosti Anthony James Denny.

Udalosťou roka v spoločnosti bolo septembrové otvorenie pobočky v Podolsku pri Moskve. V októbri sa v Rusku predalo 59 áut, v novembri bolo cieľom predať 120 vozidiel."Všetko ide zatiaľ podľa plánu. Na ruskom trhu sa ročne predá päť miliónov áut, čo predstavuje obrovský potenciál," dopĺňa Anthony Denny. O prípadnom otvorení ďalšej pobočky uvažuje spoločnosť v lete 2012.

Ako je to na maďarskom trhu, z ktorého AAA Auto odišlo v roku 2008? Jeho generálny riaditeľ to vidí tak, že výhodou maďarského trhu je sofistikovaný zákazník, ktorý dokáže oceniť úroveň ponúkaných služieb."Je to pre nás stále zaujímavý trh," povedal A. Denny.

Plánované otváranie pobočiek na Slovensku, v Nových Zámkoch a Prešove a v Českej republike v Liberci, Karlových Varoch, Moste, Jihlave a Mladej Boleslavi bude závisieť od celkovej situácie na trhu aj makroekonomického vývoja v Európe.

Od začiatku roka 2011 pozorujú v spoločnosti posun v správaní spotrebiteľov, aj to, že po dvoch krízových rokoch došlo k stabilizácii trhu. Najmä v prvom polroku bolo cítiť aj optimizmus zo strany zákazníkov, dlhová kríza však opäť vracia na trh neistotu.

Desiatimi najpredávanejšími modelmi sú Škoda Fabia a Octavia, Ford Mondeo, Ford Focus, Škoda Superb, Volkswagen Passat, Citroën Berlingo, Peugeot 206, Citroën Xsara Picasso a Ford Fusion.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.