Tuaregom z Bratislavy do Pekingu

Piatok, 02 marec 2018

Rainer Zietlow má za sebou extrémne jazdy naprieč zemeguľou. Dnes sa vydáva na cestu z Bratislavy do čínskeho Pekingu. Aj teraz sadá za volant Wolkswagenu Tuareg. Po približne 15 tisíc kilometroch dorazí do cieľa, kde úplne nové SUV Tuareg tretej generácie bude mať na pekingskom autosalóne svetovú premiéru.

1 VW Tuareg a Zietlow
Rainer Zietlow pred cestou na "maratónsku" trať z Bratislavy do Pekingu

Rainer Zietlow nie je obyčajný vodič ani žiadny turista. Napríklad v roku 2015 prešiel na Volkswagene Tuareg trasu dlhú vyše 19 tisíc kilometrov medzi mysom Agulhas v Juhoafrickej republike a mysom Nordkapp v Nórsku. Cesta mu trvala 9 dní, 4 hodiny a 8 minút a prekonal svoj vlastný svetový rekord, ktorý bol 21 dní a 16.

Včera Rainer Zietlow vyrazil z Bratislavy do Pekingu na cestu dlhú okolo 15 tisíc kilometrov. Tentoraz mu nejde o žiadny rekord, ale mieri so zamaskovaným Tuaregom na autosalón do Pekingu, kde bude mať nový VW Tuareg tretej generácie svetovú premiéru. Na cestu ho z Devínskej Novej Vsi pri Bratislave, kde sa SUV Tuareg vyrába od roku 2002, od prvej cez druhú generáciu i facelift a kde sa ho doteraz vyrobilo takmer milión kusov, vyprevádzali novinári, členovia folklórnej skupiny a klubu Tuareg.

Prišiel aj Ralf Sacht, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť Volkswagen Slovakia, ktorý pred štartom Rainera Zietlowa vyslovil hrdosť nad tým, že Volkswagen už 16 rokov vyrába v Bratislave tak výborný automobil ako je Tuareg.

Trasa Rainera Zietlowa po opustení výrobného závodu Volkswagen v Bratislave povedie na bratislavský hrad, kde sa rozlúči so Slovenskom a miestom, ktoré má veľmi rád vždy keď príde k nám, tak ho navštívi. Potom naberie smer Viedeň, ďalej Poľsko, Estónsko a Tallin, cez Bielorusko a Rusko do Kazachstanu a na Sibír, bude nasledovať cesta cez zamrznuté jazero Bajkal do Mongolsko a cieľa v Pekingu, kde sa 23. marca začína autosalón. V cieli cesty bude tím Rainera Zietlowa po približne troch týždňoch a zhruba 15 tisíc kilometroch.

6 VW Tuareg a Zietlow
Cesta Rainera Zietlowa Bratislavy do Pekingu je tým najlepším testom spoľahlivosti a technickej vyspelosti Volkswagenu Tuareg pred jeho premiérou

O novom Tuaregu tretej generácie, ktorý bude mať svetovú premiéru v Pekingu, Rainer Zietlow povedal, že toto auto nemá problémy v žiadnom teréne, ktorý na trase trojčlennú posádku čaká, či už je to asfalt, sneh alebo kamenisté či prašné cesty. Ani s nástrahami v podobe snehu alebo nízkych teplôt pod mínus 20 stupňov Celzia v Rusku alebo na Sibíri.

1 VW Tuareg a Zietlow 2 VW Tuareg a Zietlow 3 VW Tuareg a Zietlow 4 VW Tuareg a Zietlow 5 VW Tuareg a Zietlow 6 VW Tuareg a Zietlow 7 VW Tuareg a Zietlow 8 VW Tuareg a Zietlow 9 VW Tuareg a Zietlow
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.