Tuning BSR už aj na Slovensku

Piatok, 17 február 2012

Švédska firma Svenska BSR AB, špičkový tuningový špecialista, vstupuje aj na slovenský trh. BSR upravuje výkony motorov, ale robí aj konverzie pre pohon na BioEtanol E85, ktorý šetrí životné prostredie i peňaženku majiteľa auta.

Opt jednotka PPC3II
Graf jasne ukazuje, ako sa po úprave riadiacej jednotky motora zvýši výkon motora (červené políčko) i krútiaci moment (modré)

Firma pôsobí v 28 štátoch sveta na piatich kontinentoch, poznajú ju v Kanade, USA, ale aj v Austrálii, na Thajwane, Juhoafrickej republike a mnohých štátoch Európy. BSR vznikla v roku 1991 a ponúka napríklad optimalizačný softvér riadiacich jednotiek motorov pre väčšinu významných značiek.

BSR realizovala aj vývoj motorového manažmentu pre švédsky superšport Koeninsegg, ktorý v rokoch 2004 a 2005 získal ocenenie najvýkonnejší motor sveta. Tuningový úpravca BSR používa unikátny a sofistikovaný PPC3 Tuning Systém, ktorý umožňuje prehrať softvér riadiacej jednotky motora (ECU) cez diagnostickú zástrčku OBD bez nutnosti použitia náradia alebo bez otvorenia kapoty.

Konverzia pohonu bežného automobilu na E85 je ďalšia činnosť firmy BSR. Na Slovensku vzhľadom na dostupnosť paliva BioEtanol E85 je teraz menej aktuálna, ale čerpacie stanice s týmto palivom sa rozrastajú v susedných Čechách, ale aj ostatných štátoch Európy. Palivo produkuje menej škodlivých emisií, motor má vyšší výkon a cena Etanolu E85 je oproti benzínu Natural 95 výrazne nižšia.

Pokiaľ vodič nemá v dosahu palivo E85, môže "tankovať" do nádrže svojho auta aj benzín Natural 95, pretože obe palivá sa môžu vzájomne miešať v akomkoľvek pomere. Pohon na palivo E85 je perspektívny aj z pohľadu platenia cestnej dane, ktoré je už dnes v niektorých štátoch bežné.

Autor: J. Goldberger
Foto: BSR
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.