Twingo má už dvadsať rokov

Sobota, 07 december 2013

Povedali by ste, že Twingo od Renaultu oslavuje tento rok svoje 20. výročie svojho uvedenia na scénu. Prežilo a žije vďaka svojmu odvážnemu dizajnu, inovatívnemu konceptu a hravosti, ktorá k nemu jednoducho patrí. Nakoniec si do kolónky predaj pripísalo viac ako dva milióny exemplárov.

Renault Twin Run
Renault Twin Run bola nádhernou kreatívnou športovo orientovanou štúdiou Twinga

Pri úspešných projektoch prvá musí byť vždy myšlienka, potom dôsledná a kreatívna realizácia. Tak to bolo aj v prípade modelu Twingo.

Odvážny projekt

V roku 1989, dostal projektový riaditeľ Yves Dubreil od vedenia spoločnosti Renault náročnú úlohu: navrhnúť automobil, ktorý bude malý, praktický, pohodlný a ekonomický zároveň. To všetko však mal zvládnuť bez toho, aby ohrozil už etablované Clio. Celý projekt bol vedený v duchu nízkych nákladov, ale výnimočného dizajnu. Dizajnéri tak museli hľadať nové a jedinečné riešenia, ako napríklad posuvnú lavicu zadných sedadiel.

Jedna verzia

Twingo bolo jedinečné v tom, že Renault sa upriamil iba na jednu verziu s 1,2 litrovým motorom s výkonom 55 koní. Tiež iba s jedným stupňom výbavy, ktorá však zahŕňala napríklad elektrické ovládanie okien alebo tak známe zelené ovládacie prvky. Pri uvedení na trh, malo Twingo na výber štyri farby: modrú Outremer, červenú Corail, zelenú Coriandre a žltú Indien. Zákazník si z ponuky za príplatok mohol vybrať iba otvárateľnú plátennú strechu a klimatizáciu.

Malé, priestranné, univerzálne

Twingo pozostávalo z takzvaného monoboxu čo umožňovalo lepšiu distribúciu priestoru medzi motorom a kabínou vozidla. Kolesá boli posunuté úplne do rohov vozidla. Keďže bola v ponuke len jedna motorizácia a jedna veľkosť pneumatík, pomohlo toto rozloženie k získaniu veľkého priestoru v kabíne. V čase keď bolo Twingo predstavené, jednoznačne kraľovalo svojmu segmentu, a to hlavne v komforte cestujúcich. Rozmery, ktoré ponúkalo boli jednoducho neporaziteľné. Podarilo sa to vďaka zadnej posuvnej lavici. Ďalšou zaujímavosťou bola možnosť kompletne sklopiť všetky sedadlá, čím sa vytvorila dvojmiestna posteľ – jedinečná možnosť v danom segmente, ktorá len podčiarkuje revolučný dizajn a univerzálnosť tohto modelu.

Zažite aj vy svoj štýl s Twingom

Tento reklamný slogan sprevádzal Twingo od jeho počiatku. Názov Twingo je spojením troch známych tancov – Twist, Swing a Tango a reprezentoval neobvyklý, dynamický, ale esteticky príjemný dizajn, ktorý žiarlil optimizmom a radosťou zo života. Twingo prinieslo nový pohľad na automobil a podporil nový okruh zákazníkov. Ľudia si kúpili Twingo pre seba, nie v snahe zapôsobiť na druhých. Mali automobil, ktorý im plnil túžby a podporil ich životný štýl.

Univerzálna a pútavá osobnosť

Twingo nikdy nebolo navrhnuté ako miniatúra modelu Espace. Twingo malo svoju vlastnú a veľmi výraznú osobnosť. Zaoblené krivky, ktoré vyjadrovali silu a jemnú krásu s takmer ľudskou tvárou. Dizajn palubnej dosky zaručoval bezproblémovú orientáciu medzi ovládacími prvkami, ktoré boli jednoduché, s humorným nádychom, ako napríklad ovládanie výstražných svetiel, ktoré pripomínalo nos klauna.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.