Twingo má už dvadsať rokov

Sobota, 07 december 2013

Povedali by ste, že Twingo od Renaultu oslavuje tento rok svoje 20. výročie svojho uvedenia na scénu. Prežilo a žije vďaka svojmu odvážnemu dizajnu, inovatívnemu konceptu a hravosti, ktorá k nemu jednoducho patrí. Nakoniec si do kolónky predaj pripísalo viac ako dva milióny exemplárov.

Renault Twin Run
Renault Twin Run bola nádhernou kreatívnou športovo orientovanou štúdiou Twinga

Pri úspešných projektoch prvá musí byť vždy myšlienka, potom dôsledná a kreatívna realizácia. Tak to bolo aj v prípade modelu Twingo.

Odvážny projekt

V roku 1989, dostal projektový riaditeľ Yves Dubreil od vedenia spoločnosti Renault náročnú úlohu: navrhnúť automobil, ktorý bude malý, praktický, pohodlný a ekonomický zároveň. To všetko však mal zvládnuť bez toho, aby ohrozil už etablované Clio. Celý projekt bol vedený v duchu nízkych nákladov, ale výnimočného dizajnu. Dizajnéri tak museli hľadať nové a jedinečné riešenia, ako napríklad posuvnú lavicu zadných sedadiel.

Jedna verzia

Twingo bolo jedinečné v tom, že Renault sa upriamil iba na jednu verziu s 1,2 litrovým motorom s výkonom 55 koní. Tiež iba s jedným stupňom výbavy, ktorá však zahŕňala napríklad elektrické ovládanie okien alebo tak známe zelené ovládacie prvky. Pri uvedení na trh, malo Twingo na výber štyri farby: modrú Outremer, červenú Corail, zelenú Coriandre a žltú Indien. Zákazník si z ponuky za príplatok mohol vybrať iba otvárateľnú plátennú strechu a klimatizáciu.

Malé, priestranné, univerzálne

Twingo pozostávalo z takzvaného monoboxu čo umožňovalo lepšiu distribúciu priestoru medzi motorom a kabínou vozidla. Kolesá boli posunuté úplne do rohov vozidla. Keďže bola v ponuke len jedna motorizácia a jedna veľkosť pneumatík, pomohlo toto rozloženie k získaniu veľkého priestoru v kabíne. V čase keď bolo Twingo predstavené, jednoznačne kraľovalo svojmu segmentu, a to hlavne v komforte cestujúcich. Rozmery, ktoré ponúkalo boli jednoducho neporaziteľné. Podarilo sa to vďaka zadnej posuvnej lavici. Ďalšou zaujímavosťou bola možnosť kompletne sklopiť všetky sedadlá, čím sa vytvorila dvojmiestna posteľ – jedinečná možnosť v danom segmente, ktorá len podčiarkuje revolučný dizajn a univerzálnosť tohto modelu.

Zažite aj vy svoj štýl s Twingom

Tento reklamný slogan sprevádzal Twingo od jeho počiatku. Názov Twingo je spojením troch známych tancov – Twist, Swing a Tango a reprezentoval neobvyklý, dynamický, ale esteticky príjemný dizajn, ktorý žiarlil optimizmom a radosťou zo života. Twingo prinieslo nový pohľad na automobil a podporil nový okruh zákazníkov. Ľudia si kúpili Twingo pre seba, nie v snahe zapôsobiť na druhých. Mali automobil, ktorý im plnil túžby a podporil ich životný štýl.

Univerzálna a pútavá osobnosť

Twingo nikdy nebolo navrhnuté ako miniatúra modelu Espace. Twingo malo svoju vlastnú a veľmi výraznú osobnosť. Zaoblené krivky, ktoré vyjadrovali silu a jemnú krásu s takmer ľudskou tvárou. Dizajn palubnej dosky zaručoval bezproblémovú orientáciu medzi ovládacími prvkami, ktoré boli jednoduché, s humorným nádychom, ako napríklad ovládanie výstražných svetiel, ktoré pripomínalo nos klauna.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.