V Rakúsku ulička pre sanitku povinnosťou

Streda, 28 december 2011

V Rakúsku začne už od 1. januára 2012 platiť na cestách nové pravidlo – v prípade, že viazne premávka a hrozí dopravná zápcha, budú vodiči povinní vytvoriť v strede cesty voľný jazdný pruh pre prejazd vozidiel záchrannej služby. Aj v prípade, že žiadna sanitka či hasičské auto sa na toto miesto neblíži.

V Rakúsku ulička pre sanitku povinnosťou
Takto sa vytvára priestor pre prejazd sanitky alebo pre iné záchranné vozidlo na ceste s dvomi jazdnými pruhmi

Túto informáciu by mal mať na zreteli každý náš motorista, ktorý sa chystá od 1. januára 2012 vyraziť do susedného Rakúska. Prísnosť rakúskych policajtov pozná už väčšina slovenských vodičov. Vedia o ich neoblomnosti, takže bude dobré oboznámiť sa s nasledujúcimi riadkami a najmä sa nimi riadiť.

Ide o nové pravidlo, podľa ktorého sú všetci vodiči pri spomalení dopravy povinní zájsť so svojím autom čo najviac k okraju vozovky. Musia tak urobiť už vo chvíli, keď viazne premávka a hrozí dopravná zápcha. Urobiť tak musia aj vtedy, keď vozidlá záchrannej služby nie sú ešte nablízku.

Na diaľniciach alebo rýchlostných komunikáciách s dvomi jazdnými pruhmi v jednom smere sú vodiči povinní v ľavom pruhu vybočiť čo najviac doľava a vodiči v pravom pruhu doprava, pričom použiť môžu aj odstavný pruh. Tento príkaz sa vzťahuje všetky vozidlá, od motocyklov, osobných automobilov a autobusov až po nákladné autá.

V Rakúsku ulička pre sanitku povinnosťou
A takto pre prejazd sanitky alebo iného záchranného vozidla na ceste s tromi či viacerými jazdnými pruhmi

Ak sa pri spomaľovaní dopravy a možnej následnej zápche ocitnete na ceste s tromi alebo viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere, tam vodiči v najkrajnejšom ľavom pruhu budú vybočovať k ľavej strane cesty a vodiči v ostatných jazdných pruhoch budú vybočovať čo najviac doprava, pričom použiť môžu aj odstavný pruh.

Nové pravidlo je zakotvené v rakúskom cestnom zákone a má teda trvalú platnosť. Podľa tamojších dopravných odborníkov sa týmto opatrením dostanú vozidlá záchranných systémov k dopravnej nehode alebo inej podobnej situácii až o štyri minúty skôr ako v prípade doteraz platných pravidiel uvoľňovania priechodu ku krízovému miestu a úspešnosť ich zásahu je až o 40 % vyššia.

Nekompromisnosť rakúskej polície sme spomenuli už v úvode článku. Pri nedodržaní tohto pravidla bude pokuta podľa zahraničných prameňov až 726 eur, v prípade blokovania sanitky a iného záchranného vozidla sa pokuta môže vyšplhať až na 2180 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: facebook.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.