Volvo a Uber spečatili partnerstvo

Utorok, 21 november 2017

Volvo podpísalo rámcovú dohodu so spoločnosťou Uber, ktorá ponúka služby spoločného využívania jazdy. Na základe tejto dohody predá spoločnosti Uber v rokoch 2019 až 2021 desaťtisíce základných vozidiel kompatibilných s technológiou autonómneho riadenia.

Volvo pre Uber
Volvo pre Uber uzavreli strategické partnerstvo a poskytne službe Uber základné vozidlá, ktoré sú kompatibilné s technológiou samostatného riadenia

Nevýhradná dohoda znamená posilnenie strategického partnerstva medzi spoločnosťami Volvo Cars a Uber, ktoré obaja partneri oznámili už v auguste 2016, a zároveň predstavuje novú kapitolu v zbližovaní výrobcov automobilov a technologických spoločností pôsobiacich v SiliconValley.

"Do automobilového priemyslu prenikajú moderné technológie a spoločnosť Volvo Cars sa rozhodla byť aktívnou súčasťou tohto trendu," uviedol Häkan Samuelsson, prezident a generálny riaditeľ automobilky."Naším cieľom je byť hlavným celosvetovým dodávateľom pre služby, ktoré poskytujú spoločné využívanie jazdy na autonómnych vozidlách. Dohoda so spoločnosťou Uber je ukážkovým príkladom tohto strategického smerovania."

Základné vozidlá Volvo sú na plne modulárnej architektúre SPA spoločnosti Volvo Cars. Platforma SPA je jednou z najvyspelejších automobilových architektúr súčasnosti a Volvo ju používa na svojich najnovších modelových radoch série 90, ale aj na novom SUV strednej triedy XC60.

Volvo úzko spolupracovalo s Uberom na vývoji exkluzívnych SUV, modeloch XC90, ktoré bude Volvo dodávať službe Uber. Základné vozidlá obsahujú všetky potrebné bezpečnostné, redundantné a základné technológie autonómneho riadenia, ktoré požaduje Uber, aby do nich mohla pridať vlastnú technológiu samostatného riadenia.

"Sme nadšení z toho, že sme rozšírili partnerstvo so spoločnosťou Volvo," uviedol Jeff Miller, riaditeľ Auto Alliances v spoločnosti Uber."Táto nová dohoda nás uvádza na cestu smerom k sériovej výrobe autonómnych vozidiel vo veľkom rozsahu."

Volvo poskytne službe Uber základné vozidlá, ktoré sú kompatibilné s technológiou autonómneho riadenia, využije to isté základné vozidlo aj na vývoj vlastnej nezávislej stratégie autonómnych vozidiel, ktorá by mala vyvrcholiť uvedením jej prvého plne autonómneho vozidla na trh v roku 2021.

(janGold)
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.