Volvo: bezpečnejšie detské sedačky

Sobota, 09 máj 2009

Spoločnosť Volvo predstavila tri nové detské sedačky – pre kojencov i deti až do desať rokov. Všetky detské sedačky prešli prísnymi testami a spĺňajú mimoriadne vysoké nároky na bezpečnosť. Všetky tri nové detské sedačky sú komfortné, ľahko sa používajú a vyznačujú sa elegantným dizajnom.

bezpečnejšie detské sedačky

Najmenšia detská sedačka je pre deti od narodenia do jedného roku, alebo do hmotnosti dieťaťa 13 kg. Dieťa je v sedačke upevnené päťbodovým bezpečnostným pásom, ktorý sa nastavuje a zapína v strede. Detská sedačka sa upevňuje do normalizovaných úchytov ISOFIX alebo pomocou bežného bezpečnostného pásu.

Pre deti do šesť rokov

bezpečnejšie detské sedačky

Prostredná detská sedačka je pre deti od deviatich mesiacov až do šiestich rokov. Je komfortná, dieťa v nej môže nielen sedieť, ale aj pohodlne spať. Bočnice sú hlboké a majú nastaviteľný uhol, čím sa zlepšuje ochrana pri náraze zboku. Sedačka sa upevňuje pomocou bezpečnostného pásu a možno ju upevniť na každé sedadlo vo vozidle. Pri malých deťoch sa montuje otočená proti smeru jazdy, čo je najbezpečnejšia pozícia. Keď dieťa vyrastie a prekročí hmotnosť 15 kg, sedačka sa montuje otočená v smere jazdy. Vtedy sa prekonfiguruje na pohodlnú sedaciu podložku s operadlom a dieťa i sedačka sa fixujú originálnym bezpečnostným pásom vozidla. Volvo Cars odporúča používať sedačku otočenú proti smeru jazdy tak dlho, kým to vzrast dieťaťa dovoľuje, minimálne však do troch rokov.

Pre väčších

bezpečnejšie detské sedačky

Pre deti od štyroch do desiatich rokov poslúži praktická sedacia podložka s operadlom, ktorá zabezpečuje správnu polohu bezpečnostného pásu vozidla cez bedrá a trup dieťaťa. Sedacia podložka a dieťa sa fixujú otočené smerom dopredu pomocou bezpečnostného pásu vozidla. Sedacia podložka je komfortne čalúnená, bočnice operadla zvyšujú pohodlie v prípade, že dieťa v sedačke spí. Opierka hlavy sa dá výškovo nastavovať až v jedenástich stupňoch, takže detská sedačka "rastie" spolu s dieťaťom.

Pri vývoji detských sedačiek spoločnosť Volvo spolupracovala s firmou Britax Römer, ktorá je svetovo uznávaným výrobcom detského bezpečnostného vybavenia pre automobily. Testovali sa osobitne všetky pohyblivé diely a ich mechanické upevňovacie časti. Hotové sedačky sa potom so špeciálnymi figurínami podrobili bariérovým testom, aby sa overilo, či spĺňajú náročné bezpečnostné požiadavky vyžadované u spoločnosti Volvo. Navyše všetky poťahové látky majú certifikát, ktorý zaručuje absenciu akýchkoľvek látok spôsobujúcich alergie. Všetky poťahy sedačiek sa dajú stiahnuť a prať.

Nové typy detských sedačiek Volvo majú byť už v najbližšom čase dostupné aj na slovenskom trhu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.