Volvo bude chrániť divú zver

Streda, 06 júl 2011

Spoločnosť Volvo Car Corporation robí ďalší krok v oblasti aktívnej bezpečnosti vývojom systému, ktorý upozorní vodiča a automaticky zabrzdí vozidlo, keď zaznamená zviera na ceste. Nový systém bude uvedený na trh o niekoľko rokov.

Volvo a divá zver
Úlohou projektu Volva je zabrániť nehodám so zvieratami a chrániť aj zdravie cestujúcich

Projekt vývoja bezpečnostného systému, ktorý znižuje riziko zrážky s divou zverou, je súčasťou vízie spoločnosti Volvo Car pre rok 2020. Má to byť tak, že v novom Volve by sa vďaka novému bezpečnostnému systému nemal nikto vážne zraniť. Nový systém vychádza z technológií systému na rozpoznávanie chodcov s automatickým zabrzdením, ktorý bol uvedený na trh v roku 2010.

Systém má radarový snímač a infračervenú kameru, ktoré sledujú dopravnú situáciu. Je dôležité, aby systém fungoval aj v tme, pretože väčšina zrážok s divou zverou sa stáva za úsvitu a súmraku a počas tmavých zimných mesiacov. Kamera sleduje cestu pred vozidlom a ak sa v dosahu systému vyskytne zviera, systém upozorní vodiča zvukovým signálom. Ak vodič nezareaguje, vozidlo automaticky začne brzdiť.

Cieľom je, aby systém fungoval pri bežnej rýchlosti na vidieckych cestách. V situáciách, keď vodič nedokáže úplne zabrániť zrážke, systém spomalí vozidlo dostatočne na to, aby sa znížila silu nárazu a zabránilo sa tak vážnym zraneniam.

V prvej etape systém bude reagovať na veľké zvieratá, ako sú napríklad los, jeleň a sob, ktoré dokážu zraniť vodiča alebo cestujúcich pri zrážke. Mnohí vodiči majú veľké obavy z rizika zrážky s divou zverou. Tieto obavy sú opodstatnené. Napríklad len vo Švédsku je každý rok hlásených viac ako 40 000 dopravných nehôd spojených s divou zverou. Najväčšie nebezpečenstvo predstavujú zrážky s losom.

Volvo a divá zver Volvo a divá zver Volvo a divá zver
Autor: J. Goldberger
Komentáre
Ja bi som tam nedala vždy to iste auto.
Pridal erika kovalančikova v nedeľu 14 októbra 2012 o 13:01
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.