Volvo: mučiareň áut zvaná Hällered

Utorok, 16 november 2010

Testovacia trať Hällered automobilky Volvo sa nachádza v juhovýchodnej časti Švédska. Obklopená nádhernými lesmi vyzerá ako tiché a pokojné miesto. Práve tu je ukrytá trať s prezývkou Automobilové peklo - Hällered.

Testovacia trať Hällered
Budúce produkčné modely Volvo podstupujú na testovacej dráhe najtvrdšie skúšky

Hällered je miesto, kde automobily Volvo podstupujú permanentne skúšky vo výnimočne náročných podmienkach. V priebehu niekoľkých mesiacov tu prežijú toľko, ako počas normálneho predpokladaného životného cyklu v bežných podmienkach.

Testovacie stredisko Hällered vo Švédsku je skutočná "mučiareň" pre automobily. Tu sa komponenty i budúce automobily testujú dlho predtým, ako začne ich sériová produkcia. Počas testu životnosti vozidlo tu najazdí 160 000 kilometrov v najťažších podmienkach za obdobie kratšie ako jeden rok, čo predstavuje ekvivalent štyroch kompletných okruhov okolo Zeme. V testovacom stredisku je 15 rôznych testovacích tratí, kde sa Volvo stretne so všetkým, čo by mu mohlo prísť do cesty počas normálneho života.

Na hlavnej trati jazdia automobily na svojom limite pri rýchlostiach cez 250 km/h. Na ďalších testovacích úsekoch sa testuje jazdná stabilita na ceste a podvozkové komponenty v najprudších zákrutách. Testovací jazdci opotrebujú počas testov až 2000 pneumatík ročne.

V stredisku sú aj trate, kde sa podrobujú testom automobily s pohonom všetkých kolies v extrémnych terénnych podmienkach. Na päť kilometrov dlhej trati sa nachádza mnoho rozdielnych povrchov, práve tak, ako na verejných komunikáciách. Napríklad prúd slanej vody na trati otestuje ochranu karosérie proti korózii. Pružiny a tlmiče musia odviesť veľmi tvrdú prácu na agresívnych povrchoch.

Testovacia trať Hällered
Rôzne povrchy simulujú podmienky, v ktorých sa budúce modely môžu neskôr stretávať

Severskou špecialitou sú aj prašné cesty, ktoré dostatočne preveria jazdné vlastnosti vozidla. V testovacom centre sa testuje aj aktívna bezpečnosť vozidiel. Špeciálne zariadenia boli vyvinuté kvôli testovaniu systému na detekciu chodcov Pedestrian Detection, ktorý potom aktivuje brzdy v prípade, že vodič nereaguje načas.

V dielňach a servisných staniciach sa úpravy vykonávajú non stop počas celého roka. Testovacie vozidla musia byť neustále funkčné, aby počas celého testu boli schopné absolvovať najtvrdšie testy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.