Volvo: Na dizajn sú traja

Štvrtok, 27 december 2018

Dizajnéri automobilky Volvo Thomas Ingenlath, Robin Page a Maximilian Missoni upevnili pozíciu spoločnosti Volvo Cars ako jednej z popredných svetových značiek prémiových automobilov.

1 Dizajnéri Volvo Cars
Dizajnérske trio švédskej automobilky Volvo Cars

Automobilka Volvo v Štokholme po prvýkrát na spoločnom podujatí predstavila svojich troch šéfov dizajnu a rad nových vozidiel, ktoré navrhli. Nové modely odrážajú transformáciu, ktorou automobilka prešla za posledné roky, pričom od roku 2014 päťkrát po sebe zaznamenala spoločnosť rekordný predaj a výrazný nárast ziskovosti.

Po tom, ako v posledných rokoch zmenili vzhľad portfólia vozidiel Volvo a omladili túto značku, sa títo traja dizajnéri teraz chcú zamerať na budúce dizajnové príležitosti, ktoré prináša orientácia spoločnosti na elektrifikované a skutočne autonómne vozidlá.

Prvým modelom, ktorý predstavil nový dizajnový jazyk značky Volvo, bolo veľké SUV XC90 uvedené na trh v roku 2014. Udávalo tón pre všetky nasledujúce nové vozidlá radov XC90, XC60 a XC40 založených na modulárnej platforme SPA alebo CMA, vďaka čomu získali naozaj luxusné proporcie.

2 Modely Volvo
Portfólio automobilky vytvorené súčasnými dizajnérmi švédskeho Volva

Každé z týchto troch vozidiel SUV si odnieslo prestížne ocenenie Auto roka v Severnej Amerike, Ázii a Európe, čím dokázali úspešnosť nového dizajnového jazyka značky Volvo.

Dizajnový riaditeľ Thomas Ingenlath:"S kolegami Maxom a Robinom sa výborne spolupracuje, a to je pre nás inšpirujúce. Najviac som hrdý na to, že sme značku Volvo zasadili do správneho rámca prémiovej značky, ktorá je vďaka svojmu dizajnu atraktívnym, obľúbeným a úspešným produktom."

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.