Volvo: Na dizajn sú traja

Štvrtok, 27 december 2018

Dizajnéri automobilky Volvo Thomas Ingenlath, Robin Page a Maximilian Missoni upevnili pozíciu spoločnosti Volvo Cars ako jednej z popredných svetových značiek prémiových automobilov.

1 Dizajnéri Volvo Cars
Dizajnérske trio švédskej automobilky Volvo Cars

Automobilka Volvo v Štokholme po prvýkrát na spoločnom podujatí predstavila svojich troch šéfov dizajnu a rad nových vozidiel, ktoré navrhli. Nové modely odrážajú transformáciu, ktorou automobilka prešla za posledné roky, pričom od roku 2014 päťkrát po sebe zaznamenala spoločnosť rekordný predaj a výrazný nárast ziskovosti.

Po tom, ako v posledných rokoch zmenili vzhľad portfólia vozidiel Volvo a omladili túto značku, sa títo traja dizajnéri teraz chcú zamerať na budúce dizajnové príležitosti, ktoré prináša orientácia spoločnosti na elektrifikované a skutočne autonómne vozidlá.

Prvým modelom, ktorý predstavil nový dizajnový jazyk značky Volvo, bolo veľké SUV XC90 uvedené na trh v roku 2014. Udávalo tón pre všetky nasledujúce nové vozidlá radov XC90, XC60 a XC40 založených na modulárnej platforme SPA alebo CMA, vďaka čomu získali naozaj luxusné proporcie.

2 Modely Volvo
Portfólio automobilky vytvorené súčasnými dizajnérmi švédskeho Volva

Každé z týchto troch vozidiel SUV si odnieslo prestížne ocenenie Auto roka v Severnej Amerike, Ázii a Európe, čím dokázali úspešnosť nového dizajnového jazyka značky Volvo.

Dizajnový riaditeľ Thomas Ingenlath:"S kolegami Maxom a Robinom sa výborne spolupracuje, a to je pre nás inšpirujúce. Najviac som hrdý na to, že sme značku Volvo zasadili do správneho rámca prémiovej značky, ktorá je vďaka svojmu dizajnu atraktívnym, obľúbeným a úspešným produktom."

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.