Volvo P1800 - celebrita oslavuje

Utorok, 01 marec 2011

V tomto roku si Volvo pripomína 50. výročie začatia výroby modelu P1800, na dodanie ktorého dychtivo čakali zákazníci, hoci ho predtým videli len na obrázkoch. Jubilejné výročie si Volvo pripomenie na najväčšej výstave historických vozidiel pod strechou TechnoClassica v dňoch 30. marca až 3. apríla v nemeckom Essene.

Volvo P1800
Volvo P1800, model, ktorý sa do kroniky automobilky Volvo zapísal zlatými písmenami

Žiadny iný model Volvo neurobil taký dojem v doterajšej histórii značky a nestal sa takou celebritou ako P1800. Stojí zato osláviť to na unikátnej výstave vozidiel. Na oslavu okrúhleho polstoročného modelu P1800 si švédska automobilka pozvala viaceré známe osobnosti, ktoré majú silný vzťah k automobilom.

V stánku divízie Volvo Cars v Essene bude vystavených šesť špeciálnych exemplárov slávneho modelu: X1 – prvý prototyp modelu P1800, ručne vyrobený v roku 1957 v závode Frua v Turíne, P1800 1961 – veľmi pekný sériovo vyrábaný automobil montovaný v spoločnosti Jensen Motor Ltd v Spojenom kráľovstve, 1800S 1963 Rally – tento automobil úspešne jazdil preteky a rallye a stal sa aj veľkou filmovou hviezdou, 1800S 1966 Volvoville – jeden z mála existujúcich kabrioletov vyrobených v USA, 1800E 1971 – dokonale prerobený, perfektný príklad najnezvyčajnejšieho typu a 1800ES 1971 – športové kombi so všetkými zábavnými prezývkami.

Volvo P1800
Množstvo verzií modelu Volvo P1800 ponúkalo zákazníkom pestrú paletu výberu

Na výstave sa pravdepodobne zúčastní aj najvýznamnejšia osobnosť v histórii modelu P1800, Pelle Petterson, muž, ktorý v roku 1957 auto navrhol a neskôr sa stal svetoznámym návrhárom jácht a olympijským medailistom. Pridá sa k nemu aj Američan Irv Gordon, ktorý strávil viac času za volantom modelu 1800 než ktokoľvek iný na svete. Jeho automobil, ktorým jazdí denne, má najazdených viac ako 4 500 000 km! Je to svetový rekord zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov, ktorý sa s najväčšou pravdepodobnosťou nepodarí nikdy prekonať.

Účasť spoločnosti Volvo Cars na výstave TechnoClassica organizuje divízia Volvo Cars Heritage, ktorá dokumentuje a podporuje históriu a dedičstvo spoločnosti a jej automobilov.

Volvo P1800 Volvo P1800 Volvo P1800 Volvo P1800 Volvo P1800 Volvo P1800
Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.