Volvo: Polovica áut do roku 2025 bude elektrická

Utorok, 01 máj 2018

Volvo chce, aby všetky nové modely uvedené na trh od roku 2019 boli v ponuke aj ako polohybridné, plug-in hybridné alebo vozidlá s elektrickým akumulátorom. Do roku 2025 má byť však až polovica predaných áut značky Volvo s elektrickým pohonom.

1 Volvo XC40 plug-in hybrid
Model SUV Volvo XC40 ovenčili v Ženeve titulom európske Auto roka 2018. Na snímke je tento model s plug-in hybridným pohonom.

Stratégiou švédskej automobilky Volvo je dosiahnuť, aby polovicu jej predaja do roku 2025 mala pozostávať z elektrických vozidiel. Stratégia švédskej automobilky, aby predaj elektrických automobilov tvoril 50 %, robí z nej silného hráča hlavne v Číne, ktorá je vedúcim svetovým trhom v oblasti elektrifikovaných automobilov.

Plánom čínskej vlády do roku 2025 je dosiahnuť cieľ, aby vozidlá s novým typom energie predstavovali viac ako 20 percent ročného objemu predaja automobilov v krajine, čo podľa prognóz vlády v Pekingu predstavuje viac ako sedem miliónov vozidiel. Takže aj s tým súvisí plán automobilky Volvo.

2 Volvo XC40 plug-in hybrid
Hybridné plug-in Volvo XC40 "tankuje" z elektrickej zásuvky

"Minulý rok sme sa zaviazali elektrifikácii v rámci príprav na éru, ktorá nastane po spaľovacích motoroch," uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars Häkan Samuelsson."Dnes tento záväzok posilňujeme na poprednom svetovom trhu s elektrifikovanými automobilmi. Elektrická budúcnosť Číny je elektrickou budúcnosťou spoločnosti Volvo."

Spoločnosť Volvo v súčasnosti vyrába v Číne modely S90 a S90L s motorom T8 Twin Engine. Tento týždeň predstavuje začiatok výroby modelu XC60 T8 Twin Engine v Číne, čo znamená, že čoskoro budú všetky tri závody spoločnosti Volvo Cars na území Číny vyrábať buď plug-in hybridné autá alebo autá s elektrickým pohonom.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.