Volvo: Polovica áut do roku 2025 bude elektrická

Utorok, 01 máj 2018

Volvo chce, aby všetky nové modely uvedené na trh od roku 2019 boli v ponuke aj ako polohybridné, plug-in hybridné alebo vozidlá s elektrickým akumulátorom. Do roku 2025 má byť však až polovica predaných áut značky Volvo s elektrickým pohonom.

1 Volvo XC40 plug-in hybrid
Model SUV Volvo XC40 ovenčili v Ženeve titulom európske Auto roka 2018. Na snímke je tento model s plug-in hybridným pohonom.

Stratégiou švédskej automobilky Volvo je dosiahnuť, aby polovicu jej predaja do roku 2025 mala pozostávať z elektrických vozidiel. Stratégia švédskej automobilky, aby predaj elektrických automobilov tvoril 50 %, robí z nej silného hráča hlavne v Číne, ktorá je vedúcim svetovým trhom v oblasti elektrifikovaných automobilov.

Plánom čínskej vlády do roku 2025 je dosiahnuť cieľ, aby vozidlá s novým typom energie predstavovali viac ako 20 percent ročného objemu predaja automobilov v krajine, čo podľa prognóz vlády v Pekingu predstavuje viac ako sedem miliónov vozidiel. Takže aj s tým súvisí plán automobilky Volvo.

2 Volvo XC40 plug-in hybrid
Hybridné plug-in Volvo XC40 "tankuje" z elektrickej zásuvky

"Minulý rok sme sa zaviazali elektrifikácii v rámci príprav na éru, ktorá nastane po spaľovacích motoroch," uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars Häkan Samuelsson."Dnes tento záväzok posilňujeme na poprednom svetovom trhu s elektrifikovanými automobilmi. Elektrická budúcnosť Číny je elektrickou budúcnosťou spoločnosti Volvo."

Spoločnosť Volvo v súčasnosti vyrába v Číne modely S90 a S90L s motorom T8 Twin Engine. Tento týždeň predstavuje začiatok výroby modelu XC60 T8 Twin Engine v Číne, čo znamená, že čoskoro budú všetky tri závody spoločnosti Volvo Cars na území Číny vyrábať buď plug-in hybridné autá alebo autá s elektrickým pohonom.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.