Volvo: Polovica áut do roku 2025 bude elektrická

Utorok, 01 máj 2018

Volvo chce, aby všetky nové modely uvedené na trh od roku 2019 boli v ponuke aj ako polohybridné, plug-in hybridné alebo vozidlá s elektrickým akumulátorom. Do roku 2025 má byť však až polovica predaných áut značky Volvo s elektrickým pohonom.

1 Volvo XC40 plug-in hybrid
Model SUV Volvo XC40 ovenčili v Ženeve titulom európske Auto roka 2018. Na snímke je tento model s plug-in hybridným pohonom.

Stratégiou švédskej automobilky Volvo je dosiahnuť, aby polovicu jej predaja do roku 2025 mala pozostávať z elektrických vozidiel. Stratégia švédskej automobilky, aby predaj elektrických automobilov tvoril 50 %, robí z nej silného hráča hlavne v Číne, ktorá je vedúcim svetovým trhom v oblasti elektrifikovaných automobilov.

Plánom čínskej vlády do roku 2025 je dosiahnuť cieľ, aby vozidlá s novým typom energie predstavovali viac ako 20 percent ročného objemu predaja automobilov v krajine, čo podľa prognóz vlády v Pekingu predstavuje viac ako sedem miliónov vozidiel. Takže aj s tým súvisí plán automobilky Volvo.

2 Volvo XC40 plug-in hybrid
Hybridné plug-in Volvo XC40 "tankuje" z elektrickej zásuvky

"Minulý rok sme sa zaviazali elektrifikácii v rámci príprav na éru, ktorá nastane po spaľovacích motoroch," uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars Häkan Samuelsson."Dnes tento záväzok posilňujeme na poprednom svetovom trhu s elektrifikovanými automobilmi. Elektrická budúcnosť Číny je elektrickou budúcnosťou spoločnosti Volvo."

Spoločnosť Volvo v súčasnosti vyrába v Číne modely S90 a S90L s motorom T8 Twin Engine. Tento týždeň predstavuje začiatok výroby modelu XC60 T8 Twin Engine v Číne, čo znamená, že čoskoro budú všetky tri závody spoločnosti Volvo Cars na území Číny vyrábať buď plug-in hybridné autá alebo autá s elektrickým pohonom.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover