Volvo prichádza so službou On Call

Pondelok, 05 december 2016

Viete si predstaviť, že ráno zaparkujete svoje auto v práci, a keď idete večer domov, máte ho umyté, natankované a skontrolované servisným technikom. Práve takéto služby chce Volvo priniesť svojim zákazníkom. Prieskum uskutočnený Volvom totiž ukazuje, že ľudia trávia vybavovaním týchto drobných záležitostí celé hodiny. Namiesto toho automobilka chce, aby sa mohli radšej venovať niečomu zmysluplnejšiemu.

1 Volvo S90 a recepcné služby
Osobné služby Concierge zavádza Volvo v americkom San Franciscu. Do dvoch rokov má byť služba pomoci majiteľom áut Volvo dostupná v jednoduchšej verzii aj na Slovensku.

Výrobca luxusných automobilov sľubuje, že nebudete musieť zastavovať na čerpacej stanici, ísť do umyvárne áut, či odviezť svoj automobil do servisu. Volvo totiž uvádza na trh osobné služby Concierge, ktoré budú integrovanou súčasťou mobilnej platformy Volvo On Call a v San Franciscu spúšťa pilotný program, ktorý je zameraný na tri stovky majiteľov áut Volvo XC90 a luxusného sedanu S90 a chce im takto uľahčiť život.

Prieskum spoločnosti Volvo totiž ukázal, že viac ako 70 percent zákazníkov by chcelo mať na dosah ruky služby tankovania vozidla, 56 percent si želá, aby bolo ich vozidlo vyzdvihnuté na bežnú údržbu a 49 percent opýtaných by uvítalo, keby mali v prípade potreby možnosť nechať si vozidlo premiestniť na iné miesto.

Cieľom spoločnosti Volvo je uľahčiť vodičom život prostredníctvom technológií súvisiacich s konektivitou v podobe jednoduchej aplikácie pre smartfóny. Má v tomto smere otvorený a pružný prístup, ktorý sa viaže na spoluprácu s partnermi, ktorí ponúkajú nové a inovačné služby v oblasti spotrebiteľskej konektivity.

2 Volvo Concierge aplikácia
Jednoduché. Pomocou inteligentného telefónu sa spoločnosť Volvo postará o vaše auto. Dotankuje palivo, dá ho umyť, odvezie do servisu na údržbu a pristaví kam len chcete.

Majitelia vozidiel značky Volvo zapojení do pilotného programu môžu využívať pilotnú aplikáciu na vyhľadanie osobných služieb Concierge dostupných vo svojom bezprostrednom okolí a objednať si ich prostredníctvom svojho inteligentného telefónu. Ich požiadavka sa odošle autorizovanému poskytovateľovi služieb, ktorý im následne natankuje vozidlo, vezme ho k osobnému servisnému asistentovi a vykoná plánovanú údržbu alebo akúkoľvek ďalšiu požadovanú službu.

Aplikácia poskytne digitálny kľúč na jedno použitie, ktorý je presne určený pre konkrétne miesto a čas, a odošle ho do autorizovaného servisu. Keď je požadovaná služba dokončená, vozidlo sa uzamkne a platnosť digitálneho kľúča vyprší. Vozidlo možno vrátiť namiesto, kde ho zákazník nechal, alebo doručiť na úplne nové miesto podľa želania zákazníka.

Vzhľadom na stupňovitý charakter platformy Volvo On Call je možné bez problémov pridávať nové služby a v konečnom dôsledku tak ponúkať širokú škálu služieb, ktoré majiteľovi auta šetria čas.

Na Slovensku by mala byť dostupná zjednodušená verzia služby Volvo On Call koncom roku 2018.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.