Volvo S40 DRIVe: Zelený automobil roka

Štvrtok, 11 jún 2009

Volvo S40 1,6D DRIVe vybavené novou technológiou Štart/Stop, získalo v prestížnom hodnotení ekologických automobilov roka Green Car Awards magazínu What Car? najvyššie ocenenie a titul Zelený automobil roka (Green Car of the Year).

Volvo S40 DRIVe

Magazín What Car?, ktorý je najväčším automobilovým magazínom s odporúčaniami pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii, každoročne udeľuje ceny Green Car Awards ekologickým vozidlám. Volvo S40 DRIVe vo finále porazilo BMW 118d a Renault Mégane v kategórii malých rodinných automobilov a získalo ocenenie Green Car of the Year ako najekologickejší súčasný sériový automobil.

Hodnotiaca porota anglického magazínu vyzdvihla jedinečnú kombináciu nízkej spotreby (3,9 l/100 km) a mimoriadne nízkych emisií CO2 (104 g/km) s praktickou úžitkovou hodnotou, vysokou úrovňou bezpečnosti a pôžitku z jazdy, ktoré Volvo S40 DRIVe poskytuje. Ocenený Volvo S40 DRIVe je podľa šéfredaktora anglického magazínu seriózne pôsobiaci ekologický automobil, ktorý nízke emisie nedosahuje na úkor kvality, bezpečnosti alebo pôžitku z jazdy, či úžitkovej hodnoty, ale poskytuje všetko to, čo má mať zelený automobil roka.

Volvo S40 DRIVe

Uvedenie radu DRIVe podľa regionálneho prezidenta automobilky Volvo pre Európu Stuarta Kerra umožňuje značke Volvo ponúkať automobily strednej veľkosti s rovnakou spotrebou paliva a emisiami CO2 ako majú malé automobily. Pre zákazníkov to znamená, že ak sa rozhodnú pre Volvo, nemusia robiť nijaké kompromisy. Ocenenie je uznaním úsilia značky Volvo vyrábať také úsporné automobily, aké sú vôbec možné, dodal prezident Volva.

Systém Volvo Štart/Stop sa odlišuje od systémov, ktoré používa konkurencia. Priebežne monitoruje nastavenia v kabíne ovplyvňujúce komfort a napríklad automaticky aktivuje klimatizáciu, ak sa teplota v priestore posádky zvýši nad nastavenú hodnotu. Monitorovací systém klimatizácie funguje vďaka prídavnej malej batérii. Hlavná batéria vozidla má zväčšený výkon, aby bola schopná absolvovať až 175.000 cyklov automatického štartovania. Systém Štart/Stop sa okrem limuzíny S40 DRIVe štandardne montuje aj do kupé Volvo C30 a do modelu Volvo V50. Modely DRIVe s obzvlášť nízkou spotrebou paliva ponúka Volvo aj v modelových radoch V50, V70, S80, XC60 a XC70.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.