Volvo S40 DRIVe: Zelený automobil roka

Štvrtok, 11 jún 2009

Volvo S40 1,6D DRIVe vybavené novou technológiou Štart/Stop, získalo v prestížnom hodnotení ekologických automobilov roka Green Car Awards magazínu What Car? najvyššie ocenenie a titul Zelený automobil roka (Green Car of the Year).

Volvo S40 DRIVe

Magazín What Car?, ktorý je najväčším automobilovým magazínom s odporúčaniami pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii, každoročne udeľuje ceny Green Car Awards ekologickým vozidlám. Volvo S40 DRIVe vo finále porazilo BMW 118d a Renault Mégane v kategórii malých rodinných automobilov a získalo ocenenie Green Car of the Year ako najekologickejší súčasný sériový automobil.

Hodnotiaca porota anglického magazínu vyzdvihla jedinečnú kombináciu nízkej spotreby (3,9 l/100 km) a mimoriadne nízkych emisií CO2 (104 g/km) s praktickou úžitkovou hodnotou, vysokou úrovňou bezpečnosti a pôžitku z jazdy, ktoré Volvo S40 DRIVe poskytuje. Ocenený Volvo S40 DRIVe je podľa šéfredaktora anglického magazínu seriózne pôsobiaci ekologický automobil, ktorý nízke emisie nedosahuje na úkor kvality, bezpečnosti alebo pôžitku z jazdy, či úžitkovej hodnoty, ale poskytuje všetko to, čo má mať zelený automobil roka.

Volvo S40 DRIVe

Uvedenie radu DRIVe podľa regionálneho prezidenta automobilky Volvo pre Európu Stuarta Kerra umožňuje značke Volvo ponúkať automobily strednej veľkosti s rovnakou spotrebou paliva a emisiami CO2 ako majú malé automobily. Pre zákazníkov to znamená, že ak sa rozhodnú pre Volvo, nemusia robiť nijaké kompromisy. Ocenenie je uznaním úsilia značky Volvo vyrábať také úsporné automobily, aké sú vôbec možné, dodal prezident Volva.

Systém Volvo Štart/Stop sa odlišuje od systémov, ktoré používa konkurencia. Priebežne monitoruje nastavenia v kabíne ovplyvňujúce komfort a napríklad automaticky aktivuje klimatizáciu, ak sa teplota v priestore posádky zvýši nad nastavenú hodnotu. Monitorovací systém klimatizácie funguje vďaka prídavnej malej batérii. Hlavná batéria vozidla má zväčšený výkon, aby bola schopná absolvovať až 175.000 cyklov automatického štartovania. Systém Štart/Stop sa okrem limuzíny S40 DRIVe štandardne montuje aj do kupé Volvo C30 a do modelu Volvo V50. Modely DRIVe s obzvlášť nízkou spotrebou paliva ponúka Volvo aj v modelových radoch V50, V70, S80, XC60 a XC70.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.