Web odhalí podvody s autami

Piatok, 15 jún 2012

Falšovanie dokladov, pretáčanie tachometrov, zmena identifikátorov, omladzovanie veku vozidiel, lízingové a poistné podvody, exekúcia či záložné právo – s tým všetkým sa dnes možno stretnúť pri kúpe vozidla na Slovensku. Kúpa ojazdeného automobilu so sebou prináša množstvo rizík. Opatrnosti preto nikdy nie je dosť.

Ilustačné foto KO
Stáčanie kilometrov a omladzovanie áut je podvod. Bude sa niekedy trestať?

Nepríjemné skúsenosti s tým má aj pán Viktor z Piešťan. Kúpil si ojazdené Volvo V40. Podľa kúpnej zmluvy malo najazdených 155tisíc kilometrov, čo však nebola pravda. O podvode sa dozvedel z webstránky www.ko.sk. Vraví:"Pomocou tejto stránky som zistil, že na mojom aute niekto manipuloval s počítadlom kilometrov. Na protokole z kontroly originality (KO) z 26.8.2008 má moje auto 218.600 km. KO pravdepodobne robil majiteľ Volva predo mnou. O pár mesiacov neskôr som od neho auto kúpil, ale už so 155.000 km, čo je aj uvedené v kúpnej zmluve", tvrdí oklamaný majiteľ jazdeného vozidla.

Po tomto zistení ho mrzí, že pomerne neskoro zistil, že protokol o vykonaní KO možno pozrieť na spomínanej webovej stránke. Je presvedčený, že pôvodný majiteľ ho oklamal aj s rokom výroby vozidla a zatajil aj lakované diely. Pán Viktor vďaka návšteve uvedeného webu dokázal odhaliť naraz až tri podvody: stáčanie kilometrov, "omladzovanie" vozidla a zatajenie opráv.

Ďalej uvádza:"Časový úsek medzi KO a mojou kúpou vozidla bol približne štyri mesiace. Rád by som vedel, čo bolo na aute medzi tým zmenené. Auto má síce už len malú hodnotu, ale z princípu sa chcem dovolať spravodlivosti, a záleží mi aj na tom, aby ten pán, od ktorého som kúpil vozidlo, nepodviedol ďalších zákazníkov, nakoľko ďalej kšeftuje s jazdenými autami".

Oklamaný majiteľ kúpeného Volva si myslí, že každý záujemca o dovezené auto by si pred kúpou mal skontrolovať, v akom stave bolo auto dovezené a koľko malo najazdených kilometrov."Aj môj brat po skontrolovaní údajov o svojom aute zistil stáčané kilometre", dodáva oklamaný majiteľ auta, ktorý nechce, aby jeho prípad zostal bez odozvy a tak vystríha pred predajcom s podvodníckymi praktikami.

Kupujúci jazdeného auta si môže na stránke www.ko.sk v sekcii "overenie vozidla" overiť údaje z KO a porovnať ich so súčasným stavom. Do vyhľadávača stačí zadať buď VIN číslo, evidenčné číslo vozidla, číslo odborného posudku KO alebo kontrolnej nálepky KO. Taktiež je možné overiť si, či sa na auto nevzťahuje exekučná blokácia, aby kupujúci po čase o neprišiel o vozidlo, ktoré by mu zabavil exekútor.

Autor: janGold
Foto: KO
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.