Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Streda, 21 november 2007

Diaľničné prepojenie Slovenska s Rakúskom je realitou. Slávnostnú pásku prestrihli v pondelok 19. novembra a od utorka bola diaľnica už v plnej prevádzke.

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

V nedeľu 18. novembra 2007 sa na stretnutí nazvanom Otvorená hranica v priestoroch hraničného prechodu Jarovce-Kittsee oslavovalo. Dôvodom bolo dokončenie priameho diaľničného spojenia Bratislavy a Viedne. Od pôvodnej exhibičnej jazdy Davida Coultharda v monoposte F1, ktorý mal diaľnicu pokrstiť rýchlosťou až 300 kilometrov za hodinu, podobne ako pri otváraní tunela Sitina, sa upustilo. Vraj preto, že rýchla jazda by nebola dobrým príkladom pre dodržiavanie rýchlostných limitov.

Aj keď príprava výstavby nového diaľničného úseku A6 trvala pridlho, samotná realizácia iba tri roky. Preinvestovalo sa tu celkom 154 miliónov eur, čo je vyše 5 miliárd slovenských korún, takže kilometer stál približne 231 miliónov korún.

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Nový úsek diaľnice je dlhý 22 kilometrov, má označenie A6 a prepojuje diaľnicu A4 z Viedne do Budapešti od výjazdu na Bruck/Leitha až po hranicu so Slovenskom. Cesta z Bratislavy do Viedne by po novej diaľnici nemala trvať viac ako 50 minút a mala by odľahčiť od hustej premávky doterajšiu trasu medzi Bratislavou a Viedňou, ktorá viedla po okresných cestách.

Na jazdu po diaľnici do Viedne bude potrebná rakúska diaľničná známka. Desaťdňová sa predáva za 250 korún, čo je približne suma, ktorú vodič vynaloží na pohonné hmoty na cestu z Bratislavy do hlavného mesta Rakúska. Je preto otázne, ako a či budú diaľnicu využívať aj príležitostní návštevníci Viedne. Určite však po diaľnici bude premávať kamiónová a autobusová doprava a tí, čo pravidelne jazdia na trase z Bratislavy do Viedne alebo ďalších miest Rakúska.

Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.