Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Streda, 21 november 2007

Diaľničné prepojenie Slovenska s Rakúskom je realitou. Slávnostnú pásku prestrihli v pondelok 19. novembra a od utorka bola diaľnica už v plnej prevádzke.

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

V nedeľu 18. novembra 2007 sa na stretnutí nazvanom Otvorená hranica v priestoroch hraničného prechodu Jarovce-Kittsee oslavovalo. Dôvodom bolo dokončenie priameho diaľničného spojenia Bratislavy a Viedne. Od pôvodnej exhibičnej jazdy Davida Coultharda v monoposte F1, ktorý mal diaľnicu pokrstiť rýchlosťou až 300 kilometrov za hodinu, podobne ako pri otváraní tunela Sitina, sa upustilo. Vraj preto, že rýchla jazda by nebola dobrým príkladom pre dodržiavanie rýchlostných limitov.

Aj keď príprava výstavby nového diaľničného úseku A6 trvala pridlho, samotná realizácia iba tri roky. Preinvestovalo sa tu celkom 154 miliónov eur, čo je vyše 5 miliárd slovenských korún, takže kilometer stál približne 231 miliónov korún.

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Nový úsek diaľnice je dlhý 22 kilometrov, má označenie A6 a prepojuje diaľnicu A4 z Viedne do Budapešti od výjazdu na Bruck/Leitha až po hranicu so Slovenskom. Cesta z Bratislavy do Viedne by po novej diaľnici nemala trvať viac ako 50 minút a mala by odľahčiť od hustej premávky doterajšiu trasu medzi Bratislavou a Viedňou, ktorá viedla po okresných cestách.

Na jazdu po diaľnici do Viedne bude potrebná rakúska diaľničná známka. Desaťdňová sa predáva za 250 korún, čo je približne suma, ktorú vodič vynaloží na pohonné hmoty na cestu z Bratislavy do hlavného mesta Rakúska. Je preto otázne, ako a či budú diaľnicu využívať aj príležitostní návštevníci Viedne. Určite však po diaľnici bude premávať kamiónová a autobusová doprava a tí, čo pravidelne jazdia na trase z Bratislavy do Viedne alebo ďalších miest Rakúska.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.