Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Streda, 21 november 2007

Diaľničné prepojenie Slovenska s Rakúskom je realitou. Slávnostnú pásku prestrihli v pondelok 19. novembra a od utorka bola diaľnica už v plnej prevádzke.

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

V nedeľu 18. novembra 2007 sa na stretnutí nazvanom Otvorená hranica v priestoroch hraničného prechodu Jarovce-Kittsee oslavovalo. Dôvodom bolo dokončenie priameho diaľničného spojenia Bratislavy a Viedne. Od pôvodnej exhibičnej jazdy Davida Coultharda v monoposte F1, ktorý mal diaľnicu pokrstiť rýchlosťou až 300 kilometrov za hodinu, podobne ako pri otváraní tunela Sitina, sa upustilo. Vraj preto, že rýchla jazda by nebola dobrým príkladom pre dodržiavanie rýchlostných limitov.

Aj keď príprava výstavby nového diaľničného úseku A6 trvala pridlho, samotná realizácia iba tri roky. Preinvestovalo sa tu celkom 154 miliónov eur, čo je vyše 5 miliárd slovenských korún, takže kilometer stál približne 231 miliónov korún.

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Nový úsek diaľnice je dlhý 22 kilometrov, má označenie A6 a prepojuje diaľnicu A4 z Viedne do Budapešti od výjazdu na Bruck/Leitha až po hranicu so Slovenskom. Cesta z Bratislavy do Viedne by po novej diaľnici nemala trvať viac ako 50 minút a mala by odľahčiť od hustej premávky doterajšiu trasu medzi Bratislavou a Viedňou, ktorá viedla po okresných cestách.

Na jazdu po diaľnici do Viedne bude potrebná rakúska diaľničná známka. Desaťdňová sa predáva za 250 korún, čo je približne suma, ktorú vodič vynaloží na pohonné hmoty na cestu z Bratislavy do hlavného mesta Rakúska. Je preto otázne, ako a či budú diaľnicu využívať aj príležitostní návštevníci Viedne. Určite však po diaľnici bude premávať kamiónová a autobusová doprava a tí, čo pravidelne jazdia na trase z Bratislavy do Viedne alebo ďalších miest Rakúska.

Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.