Za tri tisícky štyridsať miliónov

Streda, 17 október 2007

Za tri tisíc (ale aj za dvanásť a viac) si kupujeme krytie za štyridsať miliónov. Možno si poviete si: dobrý obchod. Prečo? Nuž - nechtiac spôsobíte škodu za pár miliónov a poškodený musí byť odškodnený. Spravidla tým, kto škodu spôsobil...

Driving Camp Driving Camp

Našťastie nie vždy to musí platiť. Existuje totiž inštitút zvaný poisťovňa. A tá škodu za vás uhradí. Aby však mala z čoho, musí si na to našetriť peniažky. A tak sa skladáme. Všetci, čo takúto alebo podobnú škodu môžu spôsobiť. V automobilovej branži sa tomu hovorilo povinné zákonné poistenie, dnes – povinné zmluvné poistenie.

Čo by bolo, keby nebolo? Túto otázku položil novinárom na tlačovej besede o povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel generálny riaditeľ Českej poisťovne Slovensko. A odpoveď? No predsa – zmätky, žaloby, súdy, rozsudky a ktovie čo ešte. Keď máme platiť, hundreme. Niektorí nehundrú, zato však ani neplatia a nepoisťujú. Aj takých je dosť. Tisícky. A pokuty? Až stotisíc...? Zatiaľ takú sumu za nepoistenie svojho auta asi nikto neplatil. Avšak – aj zajtra je deň, takže čo nebolo dnes, môže byť zajtra.

Driving Camp Driving Camp

Nešťastie vraj nechodí po horách, ale po ľuďoch. Najmä tých na cestách. Tak napríklad: osobné auto pri sa predchádzaní čelne zrazilo s motocyklom. Vodič motocykla sa zranil ťažko, jeho spolujazdkyňa zomrela. Poistné plnenie: vyše pätnásť a pol milióna korún. Alebo: následkom šmyku na mokrej vozovke došlo k čelnej zrážke dvoch vozidiel. Smrť a psychická ujma stáli poisťovňu vyše jedenásť miliónov korún. Ďalšia nehoda: jazda v protismere a následná zrážka dvoch automobilov: škoda na zdraví a na majetku takmer deväť miliónov korún. Aj tu je namieste otázka, že čo by bolo, keby nebolo (povinné zmluvné poistenie).

Najmä o tomto a poisťovaní sa hovorilo na pracovnom stretnutí novinárov s pracovníkmi Českej poisťovne Slovensko. Miestom stretnutia bola rakúska obec Pachfurth blízko slovenskej hranice a stredisko výcviku vodičov Driving Camp. Hovorilo sa tu o všetkom. O tom, prečo si poisťovne "zháňajú" nových klientov na povinné zmluvné poistenie, ktoré je pre ne stratové. O stratovosti a budúcnosti povinného zmluvného poistenia, o vytváraní povinných rezerv, o náhradách škôd a poistnom plnení, o tendenciách nárastu počtu poistených motorových vozidiel, o poisťovaní flotíl u firiem a organizácií, ale aj o vývoji cien na poisťovacom trhu. Tiež o dopravných nehodách, ich príčinách a možnostiach ako im predchádzať – o tom hovoril zástupca Ministerstva vnútra SR.

Driving Camp Driving Camp

Driving Camp, jedno z jedenástich rakúskych výcvikových stredísk bezpečnej jazdy, kde si vodič môže vyskúšať svoju zručnosť pri obchádzaní kolíkov, brzdenie na suchom i simulovanom zľadovatelom povrchu, ale tiež reakcie v nepredvídateľných situáciách, keď vám zrazu ukĺzne zadok či predok auta a musíme ešte uhýbať rôznym prekážkam. Keď máte plné ruky i nohy práce, aby ste šmyk na klzkom povrchu zvládli. Ale aj (a to vo väčšine prípadov, najmä pri prvých dvoch či troch jazdách) nezvládli. A následky? Žiadne, pretože je to tréning na veľkej a širokej ploche, kde je dosť miesta na vaše "hodiny". Hrozná je iba predstava, že čo by bolo, keby to nebol simulovaný šmyk, ale reálna situácia na ceste.

Simulovaných variant nebezpečných situácií je v Drining Campe omnoho viac. Zvládať ich je to, čomu vás tu rakúski inštruktori, v tomto prípade však aj naša poisťovňa, chcú naučiť.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.