Za tri tisícky štyridsať miliónov

Streda, 17 október 2007

Za tri tisíc (ale aj za dvanásť a viac) si kupujeme krytie za štyridsať miliónov. Možno si poviete si: dobrý obchod. Prečo? Nuž - nechtiac spôsobíte škodu za pár miliónov a poškodený musí byť odškodnený. Spravidla tým, kto škodu spôsobil...

Driving Camp Driving Camp

Našťastie nie vždy to musí platiť. Existuje totiž inštitút zvaný poisťovňa. A tá škodu za vás uhradí. Aby však mala z čoho, musí si na to našetriť peniažky. A tak sa skladáme. Všetci, čo takúto alebo podobnú škodu môžu spôsobiť. V automobilovej branži sa tomu hovorilo povinné zákonné poistenie, dnes – povinné zmluvné poistenie.

Čo by bolo, keby nebolo? Túto otázku položil novinárom na tlačovej besede o povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel generálny riaditeľ Českej poisťovne Slovensko. A odpoveď? No predsa – zmätky, žaloby, súdy, rozsudky a ktovie čo ešte. Keď máme platiť, hundreme. Niektorí nehundrú, zato však ani neplatia a nepoisťujú. Aj takých je dosť. Tisícky. A pokuty? Až stotisíc...? Zatiaľ takú sumu za nepoistenie svojho auta asi nikto neplatil. Avšak – aj zajtra je deň, takže čo nebolo dnes, môže byť zajtra.

Driving Camp Driving Camp

Nešťastie vraj nechodí po horách, ale po ľuďoch. Najmä tých na cestách. Tak napríklad: osobné auto pri sa predchádzaní čelne zrazilo s motocyklom. Vodič motocykla sa zranil ťažko, jeho spolujazdkyňa zomrela. Poistné plnenie: vyše pätnásť a pol milióna korún. Alebo: následkom šmyku na mokrej vozovke došlo k čelnej zrážke dvoch vozidiel. Smrť a psychická ujma stáli poisťovňu vyše jedenásť miliónov korún. Ďalšia nehoda: jazda v protismere a následná zrážka dvoch automobilov: škoda na zdraví a na majetku takmer deväť miliónov korún. Aj tu je namieste otázka, že čo by bolo, keby nebolo (povinné zmluvné poistenie).

Najmä o tomto a poisťovaní sa hovorilo na pracovnom stretnutí novinárov s pracovníkmi Českej poisťovne Slovensko. Miestom stretnutia bola rakúska obec Pachfurth blízko slovenskej hranice a stredisko výcviku vodičov Driving Camp. Hovorilo sa tu o všetkom. O tom, prečo si poisťovne "zháňajú" nových klientov na povinné zmluvné poistenie, ktoré je pre ne stratové. O stratovosti a budúcnosti povinného zmluvného poistenia, o vytváraní povinných rezerv, o náhradách škôd a poistnom plnení, o tendenciách nárastu počtu poistených motorových vozidiel, o poisťovaní flotíl u firiem a organizácií, ale aj o vývoji cien na poisťovacom trhu. Tiež o dopravných nehodách, ich príčinách a možnostiach ako im predchádzať – o tom hovoril zástupca Ministerstva vnútra SR.

Driving Camp Driving Camp

Driving Camp, jedno z jedenástich rakúskych výcvikových stredísk bezpečnej jazdy, kde si vodič môže vyskúšať svoju zručnosť pri obchádzaní kolíkov, brzdenie na suchom i simulovanom zľadovatelom povrchu, ale tiež reakcie v nepredvídateľných situáciách, keď vám zrazu ukĺzne zadok či predok auta a musíme ešte uhýbať rôznym prekážkam. Keď máte plné ruky i nohy práce, aby ste šmyk na klzkom povrchu zvládli. Ale aj (a to vo väčšine prípadov, najmä pri prvých dvoch či troch jazdách) nezvládli. A následky? Žiadne, pretože je to tréning na veľkej a širokej ploche, kde je dosť miesta na vaše "hodiny". Hrozná je iba predstava, že čo by bolo, keby to nebol simulovaný šmyk, ale reálna situácia na ceste.

Simulovaných variant nebezpečných situácií je v Drining Campe omnoho viac. Zvládať ich je to, čomu vás tu rakúski inštruktori, v tomto prípade však aj naša poisťovňa, chcú naučiť.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.