Zelená pre zdravotne postihnutých

Štvrtok, 02 február 2012

Prvé centrum pre zdravotne postihnutých motoristov otvorili v Bratislave. Začalo fungovať v priestoroch spoločnosti Auto Valúšek v mestskej časti Dúbravka. Ďalšie tri začínajú pôsobiť prakticky súbežne v Banskej Bystrici, Žiline a Prešove. Centrá sú súčasťou nového programu riešenia a rozvoja dopravnej mobility osôb so zdravotným postihnutím, ktorý spoločnosť Škoda Auto Slovensko predstavila koncom minulého roku.

Škoda Handy ZŤP
Škoda Roomster 1,2 TSI s ručným ovládaním upravená pre osoby s telesným postihnutím

Otvorenie bratislavského centra Škoda Handy ZŤP bolo milou slávnosťou. Zúčastnili sa všetci tí, ktorí sa o jeho vznik pričinili, ale tiež tí, pre ktorých toto stredisko vzniklo a ktorým má pomáhať. Prečo projekt a strediská vznikli, vysvetlil v príhovore konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko Robert Baumgartner.

Pripomenul, že škodovka ponúkla prostredníctvom projektu Škoda Handy ZŤP pomoc hendikepovaným spoluobčanom, a to nielen poskytnutím plnohodnotných pracovných miest, ale aj pomocou pri výbere, kúpe a úprave nového automobilu. "Veríme, že naši noví spolupracovníci z radov zdravotne postihnutých občanov budú vo vzniknutých strediskách nápomocní zákazníkom s rovnakým postihnutím" – dodal šéf slovenskej škodovky.

Myšlienkou vytvorenia stredísk pomoci pre zdravotne postihnutých ľudí sa dlhšie zaoberala šéfka spoločnosti Auto Valúšek Klaudia Valúšeková. Po takmer dvojročných rokovaniach s viacerými značkami si vybrala Škodu. Dnes pani Valúšeková vysvetľuje, že Škoda Handy ZŤP je projekt, ktorého cieľom je riešenie mobility zdravotne postihnutých občanov v rámci celého Slovenska.

V centrách Škoda Handy ZŤP sa vykonáva predaj vozidiel Škoda spojený s prestavbami pre zdravotne postihnutých ľudí. Na každom zo spomínaných štyroch stredísk budú vyškolení technici-predajcovia, ktorí poradia alebo vykonajú potrebnú úpravu pre konkrétneho zákazníka. Ide napríklad o úpravu na ručné riadenie, nakladanie vozíkov a podobne – pre držiteľov preukazov ZŤP.

Centrum Auto Valušek i ostatné strediská Škoda Handy ZŤP fungujú v rámci dílerskej siete spoločnosti Škoda Auto Slovensko, pričom zamestnávajú aj zdravotne postihnutých občanov. Cieľom je aj integrovať osoby so zdravotným postihnutím do spoločnosti vytváraním plnohodnotných pracovných miest.

Bratislavské centrum Handy ZŤP je vybavené štyrmi vozidlami Škoda Roomster 1,2 TSI s výkonom 105 koní a 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Z nich jedno je špeciálne upravené na ručné riadenie a má aj strešný box na prevoz invalidného vozíka.

Každé zo štyroch stredísk na Slovensku je plne prispôsobené zdravotne hendikepovaným zákazníkom. Má bezbariérový prístup, pracuje v ňom špeciálne zaškolený servisný technik a automechanik na prestavby a úpravy vozidiel pre ZŤP. Samozrejmosťou je aj trenažér so simuláciou ručného riadenia.

Škoda Handy ZŤP Škoda Handy ZŤP Škoda Handy ZŤP Škoda Handy ZŤP Škoda Handy ZŤP Škoda Handy ZŤP Klaudia Valúšeková Škoda Handy ZŤP Škoda Handy ZŤP
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.