Zlatý volant 2009 pre Opel Astru

Streda, 11 november 2009

Skôr, ako sa nový Opel Astra začal predávať, dostal ocenenie Zlatý volant, keď zvíťazil v ankete čitateľov jedného z najväčších nemeckých i európskych motoristických časopisov. Významnú trofej Zlatý volant v kompaktnej triede prevzali predstavitelia nemeckej automobilky v uplynulých dňoch. Na tohtoročnom hlasovaní sa zúčastnili čitatelia z 26 európskych krajín, odhadom okolo 40 miliónov čitateľov.

Opel Astra
Nový Opel Astra získal veľkú poctu v podobe udelenia Zlatého volantu ešte predtým, ako sa tento krásny nový päťdverový hatchback dostal na európsky a svetový trh

Nový Opel Astra zvíťazil s komfortným odstupom, pričom získal najvyššie ocenenia v kategóriách motor, spotreba, podvozok, brzdenie, riadenie a bezpečnosť vodiča. Opel Astra ide v stope Insignie ako víťazného vozidla. Desiata generácia Opelovho kompaktu získala toto ocenenie ešte predtým, ako dorazila do showroomov. Nová 5dverová Astra predstavená na jeseň na frankfurtskom autosalóne prináša do kompaktnej triedy vlastnú interpretáciu oceňovaného dizajnérskeho jazyka značky, ktorý kombinuje výtvarné umenie s nemeckou precíznosťou a radom technických inovácií, po prvýkrát využitých v Insignii.

Hlasovanie o Zlatom volante prebiehalo vo dvoch fázach. V prvom kole hlasovali európski čitatelia, ktorí vybrali 46 automobilov v šiestich kategóriách (malé, kompaktné, stredná vyššia, luxusné, superšportové a vany). Potom skupina 50 expertov zložená z technikov, pretekárov, šéfredaktorov časopisov a VIP osobností testovala a hodnotila dynamiku, komfort a kvalitu. Na hodnotení sa zúčastnili aj mnohí pretekári, okrem iných aj bývalý majster sveta v rallye Walter Röhrl, cestní pretekári Mattias Ekström a Ralf Schumacher; legenda automobilového športu Hans-Joachim Stuck a ďalší.

Opel získal Zlatý volant po dvanásty raz počas 33 ročníkov súťaže. Ostatným víťazom bol Opel Zafira v roku 2005.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.