Zlatý volant pre BMW 1 Coupé

Piatok, 14 november 2008

Najmenšie kupé nemeckej automobilky si doma i všade vo svete kde sa predáva, získalo značnú popularitu. Pomáha mu v tom dizajn karosérie, vyspelá technika i bohatá ponuka výkonných a úsporných motorov. Najmä to boli dôvody, prečo ho v Nemecku ocenili Zlatým volantom.

BMW 1 Coupé

Víťazstvo v hlasovaní čitateľov najčítanejšieho nemeckého týždenníka Bild am Sonntag potvrdzuje rastúcu popularitu jednotkového BMW kupé v kompaktnej triede, keď ho podporilo až 26,4 % čitateľov z viac než 220 000 hlasujúcich. Rovnaké ocenenie získal pre bavorskú značku aj televízny reklamný spot BMW Night Vision.

Zlatý volant je ďalším z tohtoročných úspechov modelov BMW radu 1. Na jar získalo BMW 118d titul Najekologickejší automobil sveta 2008. Medzinárodná porota ocenila hospodárnosť BMW 118d poháňaný štvorvalcovým dieselovým motorom s výkonom 143 koní s priemernou spotrebou 4,5 l/100 km. To pri súčasnom znížení emisií CO2 na 119 g/km, za čo tento model vďačí technológii BMW EfficientDynamics.

BMW 1 Coupé

Ocenenie Zlatý volant 2008 získal aj televízny reklamný spot BMW, ktorý vtipným a inovatívnym spôsobom predstavuje silné stránky systému BMW Night Vision. Systém sa montuje do BMW radu 7, BMW 6 a BMW 5. Základom systému je špeciálna termálna kamera, ktorá generuje pohyblivý obraz s vysokým rozlíšením. Ten vodičovi umožňuje na centrálnom displeji zreteľne rozpoznať ľudí, zvieratá a iné živé objekty, ktoré sa pohybujú mimo dosah predných svetlometov. Vo vtipne spracovanom spote sa kamera otočí do tmavého lesa a vodič má možnosť z bezprostrednej blízkosti sledovať zvieratá ako v lese športujú.

BMW Night Vision ponúka úplne nový pohľad na aktuálnu situáciu na ceste. Druhá generácia BMW Night Vision, ktorá sa v súčasnosti uvádza do nových modelov BMW radu 7, umožňuje zreteľne rozpoznať a identifikovať jednotlivé osoby, vďaka čomu môže vodič reagovať na možné nebezpečenstvo s ešte väčším prehľadom a precíznosťou. Systém dokáže špeciálne identifikovať chodcov a zobraziť ich na displeji výrazne žltou farbou a tak v prípade bezprostredného ohrozenia chodca systém upovedomí vodiča aj varovným signálom.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.