Značka SEAT stúpa hore a viac predáva

Sobota, 13 január 2018

Seatu sa darí. V roku 2017 dodal svojim zákazníkom 468.400 nových áut, čo je o 14,6 % viac ako rok predtým a značka dosiahla najlepší výsledok od roku 2001.

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je vo finálovej sedmičke, z ktorej vzíde v Ženeve Auto roka 2018

V rokoch 2012 až 2017 narástol predaj Seatu o 45,9 % a je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe v roku 2017. Modely Leon a Alhambra dosiahli v uplynulom roku najlepší výsledok predaja v histórii, Ateca sa etablovala ako tretí pilier značky Seat a predaj modelu Ibiza zostal stabilný.

Obrovským úspechom Seatu je účasť modelu Ibiza, ktorý bojuje so šiestimi ďalšími súpermi o titul Auto roka 2018. Dekorácia víťazného auta bude v predvečer začatia autosalónu v Ženeve začiatkom marca tohto roku.

Výsledky Seatu zhodnotil člen predstavenstva pre predaj a marketing Wayne Griffiths: "Dôvodom nášho predajného úspechu bola produktová ofenzíva, ktorú sme začali v roku 2016 modelom Ateca a pokračovala v roku 2017 faceliftom modelového radu Leon, piatou generáciou bestselleru Ibiza a novým modelom Arona. Vďaka tomu sme nielen dosiahli náš najlepší výsledok predaja od roku 2001, ale sme sa súčasne stali jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe."

Produktová ofenzíva Seatu bude pokračovať v roku 2018 uvedením nového sedemmiestneho SUV, ktoré sa pridá k doterajším modelom Ateca a Arona. Crossover Arona sa začne predávať aj vo verzii 1,0 TGI na stlačený zemný plyn CNG a rozšíri portfólio automobilov Seat v tomto segmente, ktoré doteraz tvorili len Ibiza a Leon.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.