Zomrel Niki Lauda

Streda, 22 máj 2019

Svet formule 1 prišiel o jedného zo svojich najväčších velikánov. Vo veku sedemdesiat rokov zomrel trojnásobný majster sveta Niki Lauda.

1 Lauda - Ferrari
Niki Lauda - Ferrari

Niki Lauda sa narodil 22. januára 1949 vo Viedni. Do sveta formuly 1 vstúpil v roku 1971. Do tímu Ferrari prestúpil o tri roky neskôr a hneď v dvoch pretekoch zvíťazil.

V roku 1975 sa po prvý raz stal majstrom sveta. O rok neskôr sa Laudovi na Nürburgringu stala hrozivá nehoda. Jeho monopost sa stal neovládateľným a po náraze do bariér začalo jeho auto horieť. Lauda utrpel ťažké zranenia a popáleniny. S problémami pľúc, ktoré boli pri popáleninách najviac poškodené, bojoval až do konca života.

V kariére po nehode na Nürburgringu pokračoval už o 42 dní a v tejto sezóne získal dve víťazstvá. V roku 1977 sa znovu stal majstrom sveta, potom ešte v roku 1984, pričom v rokoch 1979 až 1982 nepretekal.

2 Niki Lauda
Niki Lauda

Kariéru Niki Lauda ukončil v roku 1985. Získal celkom dvadsaťpäť víťazstiev, posledné práve v roku 1985 v Holandsku.

Zomrel vo veku sedemdesiat rokov.

Za Nikim Laudom smúti aj Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Toto Wolff, šéf tímu Mercedes-AMG Petronas Motorsport, vzdal hold predsedovi dozornej rady tímu Nikimu Laudovi, ktorý zomrel v pondelok večer.

„V mene tímu a všetkých v Mercedese vyjadrujem našu najhlbšiu sústrasť manželke Birgit, Nikiho deťom, jeho rodine a priateľom.

Niki bude vždy jednou z najväčších legiend nášho športu. Stelesňoval hrdinstvo, ľudskosť a úprimnosť tak na trati ako i mimo nej.

Jeho odchod zanecháva vo formuly 1 prázdne miesto. Nielenže sme stratili hrdinu, ktorý uskutočnil pravdepodobne najpôsobivejší návrat v histórii, ale aj niekoho kto priniesol cennú zrozumiteľnosť a otvorenosť do modernej formule 1. Bude nám veľmi chýbať ako hlas zdravého rozumu.

Tím Mercedes prišiel o vodiace svetlo. Ako náš tímový kolega bol Niki uplynulých šesť a pol roka vždy neskutočne čestný a rovnako lojálny. Bolo privilégiom, že sme ho mohli označiť za člena nášho tímu a bolo povznášajúce vidieť čo pre neho znamenalo byť súčasťou tímového úspechu. Vždy keď sa prešiel dielňami v Brackley alebo Brixworthe alebo predniesol jednu zo svojich slávnych motivačných rečí, priniesol energiu, ktorú nikto nedokázal napodobniť.

Niki, ty si jednoducho nenahraditeľný, už nikdy viac nebude niekto ako ty. Bolo pre nás cťou môcť ťa označovať za nášho šéfa a mojím privilégiom môcť ti povedať kamarát.“

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.