Zomrel Niki Lauda

Streda, 22 máj 2019

Svet formule 1 prišiel o jedného zo svojich najväčších velikánov. Vo veku sedemdesiat rokov zomrel trojnásobný majster sveta Niki Lauda.

1 Lauda - Ferrari
Niki Lauda - Ferrari

Niki Lauda sa narodil 22. januára 1949 vo Viedni. Do sveta formuly 1 vstúpil v roku 1971. Do tímu Ferrari prestúpil o tri roky neskôr a hneď v dvoch pretekoch zvíťazil.

V roku 1975 sa po prvý raz stal majstrom sveta. O rok neskôr sa Laudovi na Nürburgringu stala hrozivá nehoda. Jeho monopost sa stal neovládateľným a po náraze do bariér začalo jeho auto horieť. Lauda utrpel ťažké zranenia a popáleniny. S problémami pľúc, ktoré boli pri popáleninách najviac poškodené, bojoval až do konca života.

V kariére po nehode na Nürburgringu pokračoval už o 42 dní a v tejto sezóne získal dve víťazstvá. V roku 1977 sa znovu stal majstrom sveta, potom ešte v roku 1984, pričom v rokoch 1979 až 1982 nepretekal.

2 Niki Lauda
Niki Lauda

Kariéru Niki Lauda ukončil v roku 1985. Získal celkom dvadsaťpäť víťazstiev, posledné práve v roku 1985 v Holandsku.

Zomrel vo veku sedemdesiat rokov.

Za Nikim Laudom smúti aj Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Toto Wolff, šéf tímu Mercedes-AMG Petronas Motorsport, vzdal hold predsedovi dozornej rady tímu Nikimu Laudovi, ktorý zomrel v pondelok večer.

„V mene tímu a všetkých v Mercedese vyjadrujem našu najhlbšiu sústrasť manželke Birgit, Nikiho deťom, jeho rodine a priateľom.

Niki bude vždy jednou z najväčších legiend nášho športu. Stelesňoval hrdinstvo, ľudskosť a úprimnosť tak na trati ako i mimo nej.

Jeho odchod zanecháva vo formuly 1 prázdne miesto. Nielenže sme stratili hrdinu, ktorý uskutočnil pravdepodobne najpôsobivejší návrat v histórii, ale aj niekoho kto priniesol cennú zrozumiteľnosť a otvorenosť do modernej formule 1. Bude nám veľmi chýbať ako hlas zdravého rozumu.

Tím Mercedes prišiel o vodiace svetlo. Ako náš tímový kolega bol Niki uplynulých šesť a pol roka vždy neskutočne čestný a rovnako lojálny. Bolo privilégiom, že sme ho mohli označiť za člena nášho tímu a bolo povznášajúce vidieť čo pre neho znamenalo byť súčasťou tímového úspechu. Vždy keď sa prešiel dielňami v Brackley alebo Brixworthe alebo predniesol jednu zo svojich slávnych motivačných rečí, priniesol energiu, ktorú nikto nedokázal napodobniť.

Niki, ty si jednoducho nenahraditeľný, už nikdy viac nebude niekto ako ty. Bolo pre nás cťou môcť ťa označovať za nášho šéfa a mojím privilégiom môcť ti povedať kamarát.“

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.