Zomrel Niki Lauda

Streda, 22 máj 2019

Svet formule 1 prišiel o jedného zo svojich najväčších velikánov. Vo veku sedemdesiat rokov zomrel trojnásobný majster sveta Niki Lauda.

1 Lauda - Ferrari
Niki Lauda - Ferrari

Niki Lauda sa narodil 22. januára 1949 vo Viedni. Do sveta formuly 1 vstúpil v roku 1971. Do tímu Ferrari prestúpil o tri roky neskôr a hneď v dvoch pretekoch zvíťazil.

V roku 1975 sa po prvý raz stal majstrom sveta. O rok neskôr sa Laudovi na Nürburgringu stala hrozivá nehoda. Jeho monopost sa stal neovládateľným a po náraze do bariér začalo jeho auto horieť. Lauda utrpel ťažké zranenia a popáleniny. S problémami pľúc, ktoré boli pri popáleninách najviac poškodené, bojoval až do konca života.

V kariére po nehode na Nürburgringu pokračoval už o 42 dní a v tejto sezóne získal dve víťazstvá. V roku 1977 sa znovu stal majstrom sveta, potom ešte v roku 1984, pričom v rokoch 1979 až 1982 nepretekal.

2 Niki Lauda
Niki Lauda

Kariéru Niki Lauda ukončil v roku 1985. Získal celkom dvadsaťpäť víťazstiev, posledné práve v roku 1985 v Holandsku.

Zomrel vo veku sedemdesiat rokov.

Za Nikim Laudom smúti aj Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Toto Wolff, šéf tímu Mercedes-AMG Petronas Motorsport, vzdal hold predsedovi dozornej rady tímu Nikimu Laudovi, ktorý zomrel v pondelok večer.

„V mene tímu a všetkých v Mercedese vyjadrujem našu najhlbšiu sústrasť manželke Birgit, Nikiho deťom, jeho rodine a priateľom.

Niki bude vždy jednou z najväčších legiend nášho športu. Stelesňoval hrdinstvo, ľudskosť a úprimnosť tak na trati ako i mimo nej.

Jeho odchod zanecháva vo formuly 1 prázdne miesto. Nielenže sme stratili hrdinu, ktorý uskutočnil pravdepodobne najpôsobivejší návrat v histórii, ale aj niekoho kto priniesol cennú zrozumiteľnosť a otvorenosť do modernej formule 1. Bude nám veľmi chýbať ako hlas zdravého rozumu.

Tím Mercedes prišiel o vodiace svetlo. Ako náš tímový kolega bol Niki uplynulých šesť a pol roka vždy neskutočne čestný a rovnako lojálny. Bolo privilégiom, že sme ho mohli označiť za člena nášho tímu a bolo povznášajúce vidieť čo pre neho znamenalo byť súčasťou tímového úspechu. Vždy keď sa prešiel dielňami v Brackley alebo Brixworthe alebo predniesol jednu zo svojich slávnych motivačných rečí, priniesol energiu, ktorú nikto nedokázal napodobniť.

Niki, ty si jednoducho nenahraditeľný, už nikdy viac nebude niekto ako ty. Bolo pre nás cťou môcť ťa označovať za nášho šéfa a mojím privilégiom môcť ti povedať kamarát.“

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."