Zraz historických kačíc Citroën 2CV bol tentoraz pri Lučenci

Piatok, 07 september 2018

Tradičný zraz historických vozidiel Citroën 2CV, malých a veľmi zábavných áut pre pobavenie a radosť, sa uskutočnil aj tento rok v okolí Lučenca.

1 Citroen 2cCV zraz
Slávny Citroën 2CV ožíva vždy na tradičných zrazov, ktoré sú veľmi populárne

U nás sú Citroëny 2CV, slávne historické modely, známe hlavne vďaka francúzskym komédiám s Funesom, zaujímavým a veselým scénam so žandármi zo Saint Tropez a s mníškami z blízkeho kláštora. Ale ďalším hereckým hrdinom, ktorí jazdili na modeloch 2CV, tiež ďalším filmoch, napríklad aj s Jamesom Bondom, či českému filmu Bobule, alebo slovenskému Záhrada.

Tohtoročný už 19. zraz slovenského Citroën 2CV klubu sa konal v okolí Lučenca. Na zraze sa zúčastnilo 35 vozidiel zo Slovenska, Českej republiky, Maďarska a Rakúska. Miestom stretnutia bola Zbrojnica pod hradom Halič. Pestrofarebná kolóna "kačíc" priťahovala však pozornosť aj na okolitých cestách a pri vodnej nádrži Ružiná.

Majitelia modelov 2CV sú na svoje modely náležite hrdí, a vždy sa radi podelia o svoje dojmy aj s verejnosťou. Diváci sa mohli s autami a ich posádkami bližšie zoznámiť na námestí v Lučenci a parkovisku pod hradom Divín, kde sa kolóna na niekoľko hodín zastavila.

Citroën 2CV je populárne vozidlo a práve tento rok si pripomína 70 rokov svojho vzniku. Model 2CV sa vyrábal v rokoch 1948 až 1989. Pôvodným zadaním pri jeho vývoji bolo, aby nahradilo francúzskym farmárom konské povozy a malo umožniť prevoz štyroch dospelých vidiečanov v drevákoch a slamených klobúkoch, k tomu ešte vrece zemiakov.

Auto malo byť jednoduché, úsporné a spoľahlivé. odpružené malo byť tak, aby sa pri jazde rýchlosťou 60 km/h cez rozorané pole v šatke plnej vajec, položenej na sedadle, sa ani jedno vajíčko nerozbilo.

Prvých 250 funkčných prototypov vyrobila automobilka už v roku 1939, ale takmer všetky boli zničené pri okupácii Francúzska počas druhej svetovej vojny, aby sa nedostali do rúk nemeckým okupantom.

Sériová výroba začala sa až po skončení vojny. Auto bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 1948 a vzbudilo taký záujem, že na autá objednané počas autosalónu museli záujemcovia čakať až dva roky. Autíčko malo jednoduchý a takmer bezúdržbový dvojvalcový motor typu boxer chladený vzduchom, veľmi komfortné pruženie a plátennú rolovaciu strechu.

Zaujímavosťou je, že auto sa v prakticky nezmenenej podobe vyrábalo až do polovice 70-tych rokov, kedy ho inovovali a výroba potom pokračovala až do roku 1989. Počas výroby sa priebežne zväčšoval objem a výkon motora – z pôvodných deväť koní sa výkon zvýšil na 28 koní.

Od roku 1951 sa vyrábal Citroën 2CV aj v úžitkovej verzii Furgonette, čo je dvojsedadlový automobil so skriňovou nadstavbou a krídlovými dverami vzadu.

Citroën 2CV sa vyrábal aj vo verzii s pohonom všetkých kolies 4x4 Sahara. Malo dva motory, každý poháňal jednu nápravu, v otvorenej verzii Mehari bolo s laminátovou karosériou a sklopným čelným oknom. Celkovo sa modelov 2CV vyrobilo viac ako 5 miliónov kusov.

1 Citroen 2cCV zraz 2 Citroen 2cCV zraz 3 Citroen 2cCV zraz
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.