Zraz "kačíc" 2CV vo Valčianskej doline

Utorok, 04 september 2012

Niekto zbiera malé autíčka, iný má v šope zbierku skutočných veteránov najrôznejších značiek, ale sú aj takí, čo si zamilujú určitý typ auta a zostávajú mu verní. Práve tento typ ľudí si dal rande počas uplynulého víkendu v areáli Snowland vo Valčianskej doline pri Martine, kde sa uskutočnil už 13. medzinárodný zraz Citroënov 2CV, model, ktorému sa hovorilo aj kačica.

Citroen 2CV
Legendárne Citroeny 2CV ožili na zraze v areáli Snowland vo Valčianskej doline

To čím bol pre Ameriku model Ford T, pre Veľkú Britániu Mini, pre Nemecko VW Chrobák a Taliansko Fiat 500, tým bol pre Francúzsko Citroën 2CV. Postavili ho tesne pred vypuknutím 2. svetovej vojny, následne zničili, aby sa malý automobil s objemom motora len 375 cm³ nedostal do rúk Hitlera. Po vojne sa Francúzi k nemu vrátili a od roku 1952 do roku 1990, kedy sa jeho výroba oficiálne skončila, sa modelu 2CV so vzduchom chladeným motorom s dvoma ležatými protibežnými piestami vyrobilo viac ako päť miliónov kusov. Nemožno sa preto diviť, že malý 2CV je mimoriadne vzácny zberateľský kus.

Citroën 2CV poznáme aj z francúzskych filmov ako Fantomas, Žandári zo Saint Tropez a ďalších. Aj teraz počas zrazu vzbudzovala "kačica" náležitú pozornosť nielen pri prejazdoch v okolí Martina, Valčianskou dolinou a na Ceste SNP, ale aj v obci Košťany. Tu sa kolóna kačíc zastavila u vášnivého znalca a obdivovateľa veteránov Citroën, zberateľa Remeníka.

Práve u neho boli k videniu mnohé historicky známe a zaujímavé modely z dielne zakladateľa značky Andrého Citroëna. Najstarším bol Citroën 5HP z roku 1922, potom Citroën AC4 z roku 1929 a Citroën 11CV z roku 1954. Bol tu však aj slávny Fantomasov DS, či výkonný Citroën SM, ktorý vznikol v spolupráci s Maseratti – Citroën na pláž a voľný čas s názvom Mehari, ale aj praotec všetkých dodávok Citroën HY, Citroën GS, tiež auto roka Citroën CX.

Zraz legendárnych malých citroënov pripravil slovenský 2CV klub. Napriek nepriaznivým predpovediam počasia sa na zraze zúčastnila celkom pekná kôpka Citroënov 2CV. Vo Valčianskej doliny pri Martine sa zišli ich majitelia nielen z Európy, ale napríklad aj z Kanady.

Citroen 2CV Citroen 2CV Citroen 2CV Citroen 2CV Furgonette
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.