Honda CB600F Hornet - naháč na každý deň

Piatok, 17 august 2007

Honda si modelom Hornet získala priazeň a popularitu u vyznávačov naháčov. Od roku 1998, odkedy sa Hornet vyrába, sa mohli presvedčiť o jeho výkonnosti i spoľahlivosti a aj to je dôvodom veľkej obľúbenosti tohto naháča. Teraz prišla Honda s novým Hornetom štvrtej generácie, ktorý má kompletne prepracovaný dizajn. Nový je motor, prevodovka i gravitačne odlievaný hliníkový rám Mono-Backbone, aj vďaka ktorému je motocykel teraz o nejaké to kilo ľahší, no najmä tuhší.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet

Japonský výrobca sa pohral najviac s vizážou a ovládateľnosťou nového Horneta. Po vzhľadových zmenách vyzerá teraz štíhlejší a agresívnejší. Na vzhľade mu pridala nová predná plynule reagujúca prevrátená teleskopická vidlica a 17palcové kolesá z ľahkých zliatin. Namiesto kruhového svetlometu má novú trojuholníkovú optiku a nový je aj prístrojový panel. V minulosti kritizovanú palivovú nádrž nahradila väčšia s objemom 19 litrov a elektrickým palivovým čerpadlom. Inak tvarované je aj sedadlo s novými prvkami držania, ktoré by malo byť teraz pre jazdca i spolujazdca pohodlnejšie. Pribudol tiež nad prístrojovým panelom neveľký ochranný štít, ktorý kryje prístrojovú dosku, ale aj usmerňuje prúdenie vzduchu pri jazde. K zmenenému vzhľadu prispieva aj nový predný blatník.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet

Srdcom Hondy Hornet je kvapalinou chladený štvorvalec s valcami v rade. Karburátor nahradilo priame elektronicky riadené vstrekovanie paliva. Jeho 599 cm³ dáva najvyšší výkon 103 koní. Na jeho dosiahnutie sa musí roztočiť na 12 000 ot/min a na vozovku sa prenáša pomocou reťaze a šesťstupňovej prevodovky. Krotenie rýchlosti a výkonu majú na starosti kotúčové brzdy vpredu i vzadu, tie predné s dvoma kotúčami.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet

Po všetkých vylepšeniach nový Hornet s kvalitnejším podvozkom, vďaka tomu aj vylepšeným jazdným vlastnostiam a zvýšenému výkonu motora, pôsobí športovejšie ako jeho predchodca a ani s konkurenciou vo svojej kategórii by nemal mať problémy. Vzhľadom na svoju univerzálnosť je použiteľný na každodenné jazdenie, ale aj na športové vyžitie na kľukatých okreskách, ale aj na pretekárskych okruhoch.

Honda CB600F Hornet

  • Rozmery: 2 090 x 740 x 1 095 mm
  • Rázvor/výška sedadla: 1 435 mm / 800 mm
  • Motor: 4taktový radový 4valec
  • Zdvihový objem: 599 cm3
  • Vŕtanie x zdvih: 65 x 42,5 mm
  • Kompresný pomer: 12,0:1
  • Počet ventilov/chladenie: 16/kvapalina
  • Výkon: 102 k pri 12 000 ot/min
  • Krútiaci moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot/min
  • Sekundárny: prevod reťaz
  • Prevodovka: 6stupňová
  • Kolesá: 17" z ľahkej zliatiny
  • Pneumatiky vpredu/vzadu: 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
  • Brzdy vpredu: 2x kotúčové, 296 mm
  • Brzdy vzadu: 1x kotúčové
  • Rám: priehradový
  • Predná vidlica: teleskopická so systémom HMAS
  • Zadná vidlica: hliníková kývna
  • Zadné odpruženie: systém Monoshock
  • Nádrž: 19 l
  • Priemer. spotreba: 6,8 l na 100 km
  • Hmotnosť: 173 kg
  • Cena: 259 900,- Sk (bez ABS)
  • Cena: 285 000,- Sk (s ABS)
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.