Aj v Malajzii víťazom Rossi

Streda, 22 október 2008

Deviaty raz na najvyššom stupni. Ani v Malajzii nenašiel Valentino Rossi premožiteľa. Po zisku titulu majstra sveta kráča ďalej vo víťaznej stope. Znovu je to Valentino, akého sme ho poznali.

Jorge Lorenzo

Aj predposledný diel seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov patril novému majstrovi sveta Talianovi Rossimu, ktorý ho získal v predstihu a nikto ho už nemôže predbehnúť. Získal ho už v Japonsku, štyri kolá pred koncom seriálu. Od Veľkej ceny USA v Laguna Seca ťahal Rossi víťaznú šnúru, keď prvenstvo získal potom na Masarykovom okruhu v Brne, na premiérovej Veľkej cene v Indianopolis i v Japonsku. Až v Austrálii našiel premožiteľa v domácom jazdcovi a minuloročnom majstrovi sveta Stonerovi. Teraz v Malajzii sa Rossi znovu predviedol v najlepšom svetle a zvíťazil.

Najlepší štart mal Španiel Pedrosa, Rossi odštatoval tretí za svojim krajanom Doviziosom, ktorého sa Rossimu podarilo prekonať už pri nájazde do druhého kola. Pedrosa mal už vtedy malý náskok a ukazovalo sa, že Španielova Honda s novým motorom môže byť rýchlejšia ako Rossiho Yamaha. Nový majster sveta sa však pevne usadil za Pedrosom a vhodná chvíľa na predbehnutie nastala jedenásť kôl (z dvadsať jedna) pred koncom. V krásnom súboji Rossi predviedol prečo je najlepší. Po desatinách sekundy získaval pred Pedrosom náskok, ktorý v cieli bol vyše štyri sekundy.

Pedrosa si išiel nikým neohrozovaný po strieborný veniec. O ďalšie miesta sa však odohrával veľký boj medzi Doviziosom, Američanom Haydenom, Austrálčanom Stonerom a Japoncom Nakanom. Stoner, ktorého zrejme trápila zranená ruka, si nakoniec piate miesto, z ktorého sa v cieli tešil Japonec, neudržal a skončil šiesty. Veľký súboj o tretie miesto vyhral Dovizioso a po prvý raz v premiérovom ročníku v triede motoGP vystúpil na stupeň víťazov. Haydenovi sa teda na pódium nepodarilo vystúpiť a pripadlo mu štvrté miesto.

Nevydarené preteky absolvoval v Malajzii Rossiho tímoví spolujazdec Španiel Lorenzo, ktorý mal pád (ktorý už v tejto sezóne?!), znovu síce sadil na motocykel, ale potom odstúpil. Dobre sa neviedlo ani Britovi Toselandovi, ktorý podobne ako Lorenzo spadol a preteky nedokončil.

Zdramatizovať záver pretekov triedy motoGP mohol dážď, ktorý pohrozil šesť kôl pred koncom. Po vyvesení bielej vlajky mohli jazdci na depa na výmenu motocyklov s mokrými pneumatikami, ukázalo sa však, že tých pár spadnutých kvapiek bolo len hrozbou, ktorá sa nakoniec nekonala.

Seriál majstrovstiev sveta zakončia posledné preteky tohtoročnej sezóny v španielskej Valencii 26. októbra.

Trieda motoGP

1. Valentino RossiYamaha43:06.007 min
2. Dani PedrosaHonda+ 4,008 s
3. Andrea DoviziosoHonda+ 8,536
4. Nicky HaydenHonda+ 8,858
5. Shinya NakanoHonda+ 10,583
6. Casey StonerDucati+ 13,640
7. Loris CapirossiSuzuki+ 15,936
8. Colin EdwardsYamaha+ 18,802
9. Chris VermeulenSuzuki+ 23,174
10. Randy de PunietHonda+ 25,516

Priebežné výsledky

1. Valentino Rossi357 bodov
2. Casey Stoner255
3. Dani Pedrosa229
4. Jorge Lorenzo182
5. Andrea Dovizioso174
6. Colin Edwards134
7. Nicky Hayden131
8. Chris Vermeulen125
9. Shinya Nakano117
10. Loris Capirossi111

Trieda do 250 cm³

Jediná trieda, ktorá pred týmito pretekmi ešte nepoznala meno nového majstra sveta. Talian Simoncelli mal taký bodový náskok, že na zisk titulu ani nepotreboval zvíťaziť. Tretie miesto mu splnilo cieľ a tak už pred poslednými pretekmi vo Valencii aj triede do 250 cm³ pozná nového majstra sveta. Čech Lukáš Pešek bol v cieli desiaty a jeho krajan Karel Abraham skončil dvanásty.

1. Alvaro BAUTISTAAprilia42:56,428 min
2. Hiroshi AOYAMAKTM+2,586 s
3. Marco SIMONCELLIGilera+8,343
4. Yuki TAKAHASHIHonda+11,032
5. Aleix ESPARGAROAprilia+13,846
6. Alex DEBONAprilia+14,274
7. Roberto LOCATELLIGilera+15,101
8. Ratthapark WILAIROTHonda+16,987
9. Thomas LUTHIAprilia+25,356
10. Lukáš PEŠEKAprilia+26,846

12. Karel ABRAHAM - Aprilia - +50,088

Priebežné výsledky

1. Marco Simoncelli256 bodov
2. Alvaro Baptista228
3. Mika Kalilo191
4. Alex Debon176
5. Yuki Takahashi147
6. Hector Barbera142
7. Hiroshi Aoyama128
8. Mattia Pasini125
9. Julian Simon109
10. Thomas Luthi102

Trieda do 125 cm³

Maďar Talmácsi sa ku koncu sezóny dostal do formy. Vlaňajší titul sa mu však už nepodarí obhájiť. V Malajzii však vyhral celkom presvedčivo s náskokom tri a pol sekundy pred Smithom a Corsim. Nový majster sveta Di Meglio skončil až piaty. Veľa mu však nechýbalo, aby skončil na stupni pre víťazov, keď pred cieľom tesne prehral súboj s Corsim i Cortesom.

Výsledky triedy do 125 cm³

1. Gabor TALMACSIAprilia43:00,716 min
2. Bradley SMITHAprilia+3,416 s
3. Simone CORSIAprilia+6,896
4. Sandro CORTESEAprilia+6,925
5. Mike DI MEGLIODerbi+7,115
6. Pol ESPARGARODerbi+15,122
7. Joan OLIVEDerbi+21,805
8. Dominique AEGERTERDerbi+21,869
9. Nicolas TEROLAprilia+21,958
10. Andrea IANNONEAprilia+23,615

Priebežné výsledky

1. Mike di Meglio248 bodov
2. Gabor Talmacsi206
3. Simone Cosi200
4. Stefan Bradl187
5. Nicolas Terol156
6. Joan Olive142
7. Bradley Smith137
8. Sandro Cortese130
9. Pol Espargaro124
10. Scott Redding97

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.