Austrálčan Stoner majstrom, Rossi sklamaný

Pondelok, 24 september 2007

Dážď sa postaral o zaujímavý priebeh 14. pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov na Veľkej cene Japonska v Motegi. Rozhodol, že titul v predstihu získal Austrálčan Stoner a Talian Rossi ho už druhý raz za sebou nezíska. Chcete vedieť prečo?

C. Stoner L. Capirossi

V triede MotoGP Valentino Rossi ako jediný vážny prenasledovateľ Austrálčana Stonera v boji o titul neuspel a stratil aj poslednú šancu na jeho získanie. Český jazdec Lukáš Pešek v najslabšej triede dvakrát spadol, ale i tak dojazdil. Po prvý raz sa z víťazstva v prostrednej triede tešil Fín Kallio.

Rossi ani tentoraz, ako viackrát v tomto roku, neodštartoval najlepšie. Postupne však zrýchľoval, v 12. kole sa dostal už pred druhého Stonera a priblížil sa vedúcemu Marcovi Melandrimu. Jazdci odštartovali na mokrých pneumatikách, ale keďže trať rýchlo schla, bolo len otázkou času, kedy zabočia do boxov na výmenu motocyklov so suchými pneumatikami. Začal to Hayden, za ním navštívili boxy Capirossi a Guintoli. Rossi zahol na výmenu motocykla ako posledný, navyše sa do boxov musel vrátiť kvôli zlému nastaveniu motocykla, klesol hlboko dozadu a tak prišiel o šancu, ktorá sa mu ponúkala. Bol na čele a mohol vyhrať, žiaľ, neskorým striedaním motocykla a jeho nesprávnym nastavením prišiel o všetko: o víťazstvo v pretekoch i o možnosť byť ďalej v hre o titul.

Na mokrých pneumatikách on i Melandri, ktorý tiež neskoro striedal, strácali šesť až sedem sekúnd na kolo na tých, čo včas navštívili boxy. Stoner kontroloval situáciu, vedel, že mu v Japonsku stačí byť pred Rossim, aby už tu mohol osláviť titul. Dojazdil na šiestom mieste a stal sa už v predstihu majstrom sveta. Z víťazstva sa tešil Capirossi, garde na pódiu mu robili Randy de Puniet a Tony Elias. Melandri bojoval a dotiahol sa na piatu priečku. Rossi sa dokázal popasovať so svojim strojom a skončil trinásty.

Austrálčan sa majstrom sveta v najsilnejšej triede naposledy stal pred deviatimi rokmi a bol ním fenomenálny Mick Doohan.

Najbližšie preteky sa uskutočnia v Austrálii 14. októbra na okruhu Phillip Island.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda do 125 cm³

1. M. Pasini Tal./Aprilia 46:29,90 min
2. G. Talmácsi Maď./Aprilia + 2,98 s
3. H. Faube Špan./Aprilia + 22,41
4. D. Meglio Franc./Honda + 33,75
5. J. Olive Špan./Aprilia + 37, 35
6. S. Corsi Tal./Aprilia + 39,06

12. L. Pešek - Derbi - + 1:10,33

Priebežné poradie (po 14 zo 17)

1. G. Talmácsi 229 bodov
2 H. Faubel 220
3 T. Koyama 156
4 M.Pasini 144
5 S. Corsi 142
6 L. Pešek 136

Trieda do 250 cm³

1. M. Kallio Fín./KTM 48:28,58 min
2. A. Dovizioso Tal./Honda + 4,89 s
3. E. Laverty Ír./Honda + 7,92
4. Hamamoto Jap./Yamaha + 8,44
5. J. Barbera Špan./Aprilia + 21,53
6.Y. Takahashi Jap./Honda + 23,49

Priebežné poradie (14/17)

1. J. Lorenzo 262 bodov
2 A. Dovozioso 226
3 A. De Angelis 208
4 A. Bautista 161
5 H. Barbera 146
6 M.Kallio 119

MotoGP:

1. L. Capirossi Tal./Ducati 47:05,48 min
2. R. de Puniet Franc./Kawasaki + 10,85 s
3. T. Elias Špan./Honda + 11,53
4. S. Guintoli Franc./Yamaha + 12,19
5. M.Melandri Tal./Honda + 28,57
6. C. Stoner Austr./Ducati + 31,18

Priebežné poradie (14/17)

1. C. Stoner 297 bodov
2. V. Rossi 214
3. D. Pedrosa 188
4. J. Hopkins 156
5. Ch. Vermeulen 152
6. M. Melandri 148
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.