Austrálčan Stoner opäť valcoval

Pondelok, 03 september 2007

Po štrnástich rokoch sa Veľká cena San Marina znovu vrátila na okruh v talianskom Misane. Trináste preteky seriálu majstrovstiev sveta mohli byť rehabilitáciou domáceho miláčika Valentina Rossiho za posledné neúspechy a na oživenie nádeje na zisk titulu majstra sveta v triede MotoGP. Proti však boli líder triedy Casey Stoner a Rossiho Yamaha.

Veľká cena San Marina

Český jazdec Lukáš Pešek si v kvalifikácii vytvoril ziskom pol position dobrú východiskovú pozíciu v najslabšej triede do 125 cm³ na skvelý výsledok. Hneď úvod mu však nevyšiel podľa predstáv, ale držal sa v prvej päťke, kde sa zvádzali dramatické boje až do cieľa. Po viacerých ostrých súbojoch došlo nie len ku kontaktom jazdcov, ale aj k pádom. Mali ho aj Pešek s Corsim, ale obaja ho ustáli a pokračovali ďalej. Pešek možno z toho znervóznel a pár kôl na to mu podkĺzlo zadné koleso, spadol, znovu nasadol na motocykel, ale v cieli bol až dvadsiaty a nezískal ani bod. Preteky najlepšie zvládol Pasini a zvíťazil pred Talmácsim a Kojamom.

Veľká cena San Marina Veľká cena San Marina

Suverén triedy do 250 cm³ Španiel Lorenzo vyhral kvalifikáciu, potom aj preteky a dal signál jazdcom MotoGP, že je pripravený nastúpiť do ich vlaku. Vyhral jednoznačne, aj keď spočiatku to tak nevyzeralo. Od začiatku viedol Talian Dovizioso pred Lorenzom a Bautistom. Bautista neskôr havaroval. Dovisiozo prenechal vedenie rýchlejšiemu Lorenzovi a osem kôl pred koncom mu jeho motocykel vypovedal službu a z pretekov odstúpil, takže z druhého miesta sa v cieli tešil Japonec Hiroshi Aojama na KTM. Aj tretí mohol byť jazdec na KTM Mika Kallio, ale po jeho páde sa šance chytili Barbera, Luthi a de Angelis. V takomto poradí prešli aj cieľom.

Veľká cena San Marina

Veľký boj sa čakal medzi lídrom triedy MotoGP Austrálčanom Stonerom a domácim Rossim, ktorý si mohol prípadným úspechom uchovať šancu na tohtoročný titul. Pol position získal síce Stoner, ale Rossi stál na štarte hneď vedľa neho s druhým najrýchlejším časom. Austrálčan však vyrazil so svojou Ducati na trať ako raketa. Rossi klesol na piatu priečku za Hopkinsa, Vermeulena i Capirossiho. V piatom kole Rossimu "odišiel" motor jeho Yamahy a exmajster sveta vypadol nielen z pretekov, ale zrejme aj z bola o titul. Stonerovi stačí napríklad jedno tretie miesto z piatich zostávajúcich pretekov na to, aby sa stal majstrom. Suverénnou jazdou dokázal aj v Misane zvíťaziť pred dobiedzajúcim Vermeulenom a Hopkinsom a pripísal si v tejto sezóne už ôsme prvenstvo. Smolu mal Dani Pedrosa, pre ktorého sa po kolízii zavinenej Francúzom Randy de Punietom preteky skončili. Na kolíziu doplatil aj druhý jazdec Hondy Repsol, vlaňajší majster sveta Hayden, ktorý sa síce pádu vyhol, ale vybehol z trate a kým sa na ňu znovu vrátil, stratil akúkoľvek šancu na dobré umiestnenie.

Do 125 cm³

1. Pasini Tal./Aprilia 39:47,94 min
2. Talmacsi Maď./Aprilia +4,77 s
3. Kojama Jap./KTM +8,57
4. Gadea Špa./Aprilia +15,82
5. Espargaro Špa./Aprilia +23,97
6. Krummenacher Švaj./KTM +25,14

Priebežné poradie (po 12 zo 17 pretekov)

1. Talmacsi 189 bodov
2. Faubel Špan./Aprilia 179
3. Kojama 145
4. Pešek 129
5. Corsi Tal./Aprilia 119
6. Gadea 118

Do 250 cm3

1. J. Lorenzo Špan./Aprilia 42:54,43 min
2. H. Aojama Špan./KTM 42:58,01
3. H .Barbera Špan./Aprilia 43:01,47
4. T. Lüthi Švajč./Aprilia 43:01,64
5. A. de Angelis San Marino/Aprilia 43:02,09
...
8. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 43:31,36

Priebežné poradie

1. Lorenzo 241 bodov
2. de Angelis 187
3. Dovizioso Tal./Honda 186
4. Bautista 135
5. Barbera 119
6. H. Aojama 108
7. M. Kallio Fín./KTM 94
8. Lüthi 85

MotoGP:

1. C. Stoner Aust./Ducati 44:34,72 min
2. Ch. Vermeulen Aust./Suzuki 44:39,57
3. J. Hopkins USA/Suzuki 44:50,73
4. M. Melandri Tal./Honda 44:57,46
5. L. Capirossi Tal./Ducati 44:59,51

Priebežné poradie

1. Stoner 271 bodov
2. Rossi Tal./Yamaha 186
3. Pedrosa Špan./Honda 168
4. Vermeulen 144
5. Hopkins 140
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.