Austrálčan Stoner opäť valcoval

Pondelok, 03 september 2007

Po štrnástich rokoch sa Veľká cena San Marina znovu vrátila na okruh v talianskom Misane. Trináste preteky seriálu majstrovstiev sveta mohli byť rehabilitáciou domáceho miláčika Valentina Rossiho za posledné neúspechy a na oživenie nádeje na zisk titulu majstra sveta v triede MotoGP. Proti však boli líder triedy Casey Stoner a Rossiho Yamaha.

Veľká cena San Marina

Český jazdec Lukáš Pešek si v kvalifikácii vytvoril ziskom pol position dobrú východiskovú pozíciu v najslabšej triede do 125 cm³ na skvelý výsledok. Hneď úvod mu však nevyšiel podľa predstáv, ale držal sa v prvej päťke, kde sa zvádzali dramatické boje až do cieľa. Po viacerých ostrých súbojoch došlo nie len ku kontaktom jazdcov, ale aj k pádom. Mali ho aj Pešek s Corsim, ale obaja ho ustáli a pokračovali ďalej. Pešek možno z toho znervóznel a pár kôl na to mu podkĺzlo zadné koleso, spadol, znovu nasadol na motocykel, ale v cieli bol až dvadsiaty a nezískal ani bod. Preteky najlepšie zvládol Pasini a zvíťazil pred Talmácsim a Kojamom.

Veľká cena San Marina Veľká cena San Marina

Suverén triedy do 250 cm³ Španiel Lorenzo vyhral kvalifikáciu, potom aj preteky a dal signál jazdcom MotoGP, že je pripravený nastúpiť do ich vlaku. Vyhral jednoznačne, aj keď spočiatku to tak nevyzeralo. Od začiatku viedol Talian Dovizioso pred Lorenzom a Bautistom. Bautista neskôr havaroval. Dovisiozo prenechal vedenie rýchlejšiemu Lorenzovi a osem kôl pred koncom mu jeho motocykel vypovedal službu a z pretekov odstúpil, takže z druhého miesta sa v cieli tešil Japonec Hiroshi Aojama na KTM. Aj tretí mohol byť jazdec na KTM Mika Kallio, ale po jeho páde sa šance chytili Barbera, Luthi a de Angelis. V takomto poradí prešli aj cieľom.

Veľká cena San Marina

Veľký boj sa čakal medzi lídrom triedy MotoGP Austrálčanom Stonerom a domácim Rossim, ktorý si mohol prípadným úspechom uchovať šancu na tohtoročný titul. Pol position získal síce Stoner, ale Rossi stál na štarte hneď vedľa neho s druhým najrýchlejším časom. Austrálčan však vyrazil so svojou Ducati na trať ako raketa. Rossi klesol na piatu priečku za Hopkinsa, Vermeulena i Capirossiho. V piatom kole Rossimu "odišiel" motor jeho Yamahy a exmajster sveta vypadol nielen z pretekov, ale zrejme aj z bola o titul. Stonerovi stačí napríklad jedno tretie miesto z piatich zostávajúcich pretekov na to, aby sa stal majstrom. Suverénnou jazdou dokázal aj v Misane zvíťaziť pred dobiedzajúcim Vermeulenom a Hopkinsom a pripísal si v tejto sezóne už ôsme prvenstvo. Smolu mal Dani Pedrosa, pre ktorého sa po kolízii zavinenej Francúzom Randy de Punietom preteky skončili. Na kolíziu doplatil aj druhý jazdec Hondy Repsol, vlaňajší majster sveta Hayden, ktorý sa síce pádu vyhol, ale vybehol z trate a kým sa na ňu znovu vrátil, stratil akúkoľvek šancu na dobré umiestnenie.

Do 125 cm³

1. Pasini Tal./Aprilia 39:47,94 min
2. Talmacsi Maď./Aprilia +4,77 s
3. Kojama Jap./KTM +8,57
4. Gadea Špa./Aprilia +15,82
5. Espargaro Špa./Aprilia +23,97
6. Krummenacher Švaj./KTM +25,14

Priebežné poradie (po 12 zo 17 pretekov)

1. Talmacsi 189 bodov
2. Faubel Špan./Aprilia 179
3. Kojama 145
4. Pešek 129
5. Corsi Tal./Aprilia 119
6. Gadea 118

Do 250 cm3

1. J. Lorenzo Špan./Aprilia 42:54,43 min
2. H. Aojama Špan./KTM 42:58,01
3. H .Barbera Špan./Aprilia 43:01,47
4. T. Lüthi Švajč./Aprilia 43:01,64
5. A. de Angelis San Marino/Aprilia 43:02,09
...
8. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 43:31,36

Priebežné poradie

1. Lorenzo 241 bodov
2. de Angelis 187
3. Dovizioso Tal./Honda 186
4. Bautista 135
5. Barbera 119
6. H. Aojama 108
7. M. Kallio Fín./KTM 94
8. Lüthi 85

MotoGP:

1. C. Stoner Aust./Ducati 44:34,72 min
2. Ch. Vermeulen Aust./Suzuki 44:39,57
3. J. Hopkins USA/Suzuki 44:50,73
4. M. Melandri Tal./Honda 44:57,46
5. L. Capirossi Tal./Ducati 44:59,51

Priebežné poradie

1. Stoner 271 bodov
2. Rossi Tal./Yamaha 186
3. Pedrosa Špan./Honda 168
4. Vermeulen 144
5. Hopkins 140
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.