Barcelona: domáci hattrick Lorenza

Streda, 07 júl 2010

Preteky Moto GP na rýchlom okruhu v Barcelone síce napätím trocha zaostali za pretekmi Moto 2, ale nudné určite neboli. Počas celých pretekov prebiehali zaujímavé súboje, aj keď vedúcu pozíciu Lorenza (Fiat Yamaha) od štvrtého kola už nikto neohrozil.

Dovizioso, Lorenzo a Stoner
Dovizioso, Lorenzo a Stoner – takéto bolo poradie v treťom kole na Veľkej cene Barcelony. Neskôr režisérsku taktovku nad pretekmi pevne držal vo svojich rukách Španiel Lorenzo.

Postavenie na štarte potvrdilo predchádzajúce dobré výkony v kvalifikácii Randyho de Punieta (satelitná LRC Honda) a veľký rozdiel vo výkonnosti jazdcov Ducati – Stoner štartoval z druhého, ale jeho tímový kolega Hayden až z jedenásteho miesta. Sľubná bola aj pozícia jazdcov Rizla Suzuki - Capirossiho a Bautistu.

Dani Pedrosa (Repsol Honda) potvrdil svoju povesť jazdca s najrýchlejším štartom a zo štvrtého miesta sa ujal vedenia, ale hneď prvá zákruta mu bola priúzka a po výlete do asfaltovej únikovej zóny sa prepadol až na deviate miesto. Táto zákruta sa ukázala ako kľúčová už v pretekoch Moto 2, keď hneď po štarte v nej havarovalo až desať jazdcov. A osudnou bola aj pre Caseyho Stonera, ktorý v nej Pedrosu napodobil v piatom kole a klesol z tretieho na piate miesto.

Dovtedy tvrdo bojoval s Lorenzom a Doviziosom o vedúcu pozíciu. Doviziosova i Pedrosova Honda profitovali z úprav – predovšetkým zo zmenenej aerodynamiky – a dosahovali na okruhu najväčšiu rýchlosť (Pedrosa 328 km/h na konci štartovej rovinky). V treťom kole sa Dovizioso dokonca prebojoval na čelo, ale hneď v nasledujúcom kole sa Lorenzo vrátil na prvé miesto, ktoré si potom bez problémov udržal až do konca.

Pedrosa bezchybnou jazdou naprával svoju chybu z prvého kola. Postupne sa prepracoval až na tretie a po páde Doviziosa dokonca na druhé miesto. Dovizioso ľahko spadol po šmyku predného kolesa, ale preteky napokon predsa dokončil na štrnástom mieste, pred Wataru Yoshikawom, ktorý nastúpil ako náhrada za zraneného Rossiho. Stoner sa postupne prepracovával dopredu a v cieli bol tretí.

Randy de Puniet konečne prestal padať a usilovne zbiera body – skončil na peknom štvrtom mieste. Medzi dve Rizla Suzuki na piatom a siedmom mieste sa v cieli ešte vklinil Ben Spies (satelitná Yamaha), ale stále celkom nespĺňa očakávania svojho tímu. Ľahké pády postihli aj Espargara a Simoncelliho, ktorí, aj keď nezranení, preteky nedokončili. Najrýchlejšie kolo zajazdil Dovizioso – tretie kolo absolvoval za 1:43,154 min.

Lorenzovi víťazstvo zabezpečilo pohodlné vedenie v šampionáte o 52 bodov pred Pedrosom a v tejto sezóne ho v boji o titul už asi nikto neohrozí.

Výsledky Veľkej ceny Barcelony

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha43:22,805 min
2. Dani PEDROSAŠpan./Honda+4,754 s
3. Casey STONERAustr./Ducati4,956
4. Randy DE PUNIETFranc./Honda18,057
5. Alvaro BAUTISTAŠpan./Suzuki21,361
6. Ben SPIESUSA/Yamaha21,503
7. Loris CAPIROSSITal./Suzuki24,181
8. Nicky HAYDENUSA/Ducati27,941
9. Marco MELANDRITal./Honda28,046
10. Hector BARBERAŠpan./Ducati32,439
11. Colin EDWARDSUSA/Yamaha38,406
12. Mika KALLIOFín./Ducati58,257
13. Kousuke AKIYOSHIJap./Honda+109,348 min
14. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda+1:32,402
15. Wataru YOSHIKAWAJap./Yamaha+1:35,237

Preteky nedokončili

  • Marco SIMONCELLI - Tal./Honda - 12 kôl
  • Aleix ESPARGARO - Špan./Ducati - 20 kôl

Priebežné poradie jazdcov (po 7 z 18 podujatí)

1. Jorge LORENZO165 bodov
2. Dani PEDROSA113
3. Andrea DOVIZIOSO91
4. Nicky HAYDEN69
5. Randy DE PUNIET69
6. Casey STONER67
7. Valentino ROSSI61
8. Ben SPIES59
9. Marco MELANDRI39
10. Marco SIMONCELLI39
11. Colin EDWARDS39
12. Hector BARBERA34
13. Aleix ESPARGARO28
14. Alvaro BAUTISTA25
15. Loris CAPIROSSI25
16. Mika KALLIO24
17. Hiroshi AOYAMA18
18. Kousuke AKIYOSHI4
19. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.