Barcelona: domáci hattrick Lorenza

Streda, 07 júl 2010

Preteky Moto GP na rýchlom okruhu v Barcelone síce napätím trocha zaostali za pretekmi Moto 2, ale nudné určite neboli. Počas celých pretekov prebiehali zaujímavé súboje, aj keď vedúcu pozíciu Lorenza (Fiat Yamaha) od štvrtého kola už nikto neohrozil.

Dovizioso, Lorenzo a Stoner
Dovizioso, Lorenzo a Stoner – takéto bolo poradie v treťom kole na Veľkej cene Barcelony. Neskôr režisérsku taktovku nad pretekmi pevne držal vo svojich rukách Španiel Lorenzo.

Postavenie na štarte potvrdilo predchádzajúce dobré výkony v kvalifikácii Randyho de Punieta (satelitná LRC Honda) a veľký rozdiel vo výkonnosti jazdcov Ducati – Stoner štartoval z druhého, ale jeho tímový kolega Hayden až z jedenásteho miesta. Sľubná bola aj pozícia jazdcov Rizla Suzuki - Capirossiho a Bautistu.

Dani Pedrosa (Repsol Honda) potvrdil svoju povesť jazdca s najrýchlejším štartom a zo štvrtého miesta sa ujal vedenia, ale hneď prvá zákruta mu bola priúzka a po výlete do asfaltovej únikovej zóny sa prepadol až na deviate miesto. Táto zákruta sa ukázala ako kľúčová už v pretekoch Moto 2, keď hneď po štarte v nej havarovalo až desať jazdcov. A osudnou bola aj pre Caseyho Stonera, ktorý v nej Pedrosu napodobil v piatom kole a klesol z tretieho na piate miesto.

Dovtedy tvrdo bojoval s Lorenzom a Doviziosom o vedúcu pozíciu. Doviziosova i Pedrosova Honda profitovali z úprav – predovšetkým zo zmenenej aerodynamiky – a dosahovali na okruhu najväčšiu rýchlosť (Pedrosa 328 km/h na konci štartovej rovinky). V treťom kole sa Dovizioso dokonca prebojoval na čelo, ale hneď v nasledujúcom kole sa Lorenzo vrátil na prvé miesto, ktoré si potom bez problémov udržal až do konca.

Pedrosa bezchybnou jazdou naprával svoju chybu z prvého kola. Postupne sa prepracoval až na tretie a po páde Doviziosa dokonca na druhé miesto. Dovizioso ľahko spadol po šmyku predného kolesa, ale preteky napokon predsa dokončil na štrnástom mieste, pred Wataru Yoshikawom, ktorý nastúpil ako náhrada za zraneného Rossiho. Stoner sa postupne prepracovával dopredu a v cieli bol tretí.

Randy de Puniet konečne prestal padať a usilovne zbiera body – skončil na peknom štvrtom mieste. Medzi dve Rizla Suzuki na piatom a siedmom mieste sa v cieli ešte vklinil Ben Spies (satelitná Yamaha), ale stále celkom nespĺňa očakávania svojho tímu. Ľahké pády postihli aj Espargara a Simoncelliho, ktorí, aj keď nezranení, preteky nedokončili. Najrýchlejšie kolo zajazdil Dovizioso – tretie kolo absolvoval za 1:43,154 min.

Lorenzovi víťazstvo zabezpečilo pohodlné vedenie v šampionáte o 52 bodov pred Pedrosom a v tejto sezóne ho v boji o titul už asi nikto neohrozí.

Výsledky Veľkej ceny Barcelony

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha43:22,805 min
2. Dani PEDROSAŠpan./Honda+4,754 s
3. Casey STONERAustr./Ducati4,956
4. Randy DE PUNIETFranc./Honda18,057
5. Alvaro BAUTISTAŠpan./Suzuki21,361
6. Ben SPIESUSA/Yamaha21,503
7. Loris CAPIROSSITal./Suzuki24,181
8. Nicky HAYDENUSA/Ducati27,941
9. Marco MELANDRITal./Honda28,046
10. Hector BARBERAŠpan./Ducati32,439
11. Colin EDWARDSUSA/Yamaha38,406
12. Mika KALLIOFín./Ducati58,257
13. Kousuke AKIYOSHIJap./Honda+109,348 min
14. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda+1:32,402
15. Wataru YOSHIKAWAJap./Yamaha+1:35,237

Preteky nedokončili

  • Marco SIMONCELLI - Tal./Honda - 12 kôl
  • Aleix ESPARGARO - Špan./Ducati - 20 kôl

Priebežné poradie jazdcov (po 7 z 18 podujatí)

1. Jorge LORENZO165 bodov
2. Dani PEDROSA113
3. Andrea DOVIZIOSO91
4. Nicky HAYDEN69
5. Randy DE PUNIET69
6. Casey STONER67
7. Valentino ROSSI61
8. Ben SPIES59
9. Marco MELANDRI39
10. Marco SIMONCELLI39
11. Colin EDWARDS39
12. Hector BARBERA34
13. Aleix ESPARGARO28
14. Alvaro BAUTISTA25
15. Loris CAPIROSSI25
16. Mika KALLIO24
17. Hiroshi AOYAMA18
18. Kousuke AKIYOSHI4
19. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.