Dážď komplikoval Veľkú cenu Kataru

Streda, 15 apríl 2009

Rozbiehajúci sa kolotoč najrýchlejších motocyklov pribrzdil v Katare tropický dážď. Najsilnejšiu triedu MotoGP preložili preto z nedele na pondelok, najslabšiu prerušili práve pre silný dážď po štvrtom kole, a preteky triedy dvestopäťdesiat skrátili kvôli možnému dažďu na trinásť kôl. Napriek tomu prológ pretekárskych dvojkolesových strojov nesklamal a diváci videli vo všetkých troch kategóriách veľmi hodnotné a dramatické boje.

Valentino Rossi

Už kvalifikácia naznačila, že aj v začínajúcej sezóne sa pozornosť v kráľovskej triede MotoGP bude upierať na dvoch najväčších favoritov – minuloročného majstra sveta Taliana Rossiho a austrálskeho exmajstra Stonera. Bok po boku stáli aj na štartovom rošte, pričom výhodnejšia prvá pozícia patrila Austrálčanovi. Ten aj lepšie odštartoval, Rossi sa dostal za Capirossiho a Lorenza na štvrté miesto. Práve súboj s nimi stál Rossiho dosť úsilia, najmä však stratil kontakt na Stonera.

Casey Stoner

Rossiho odhodlanie dostihnúť Austrálčana i jeho predchádzajúci boj o druhú priečku s Lorenzom a Capirossim sa odrazilo na opotrebení jeho pneumatík a tak v desiatom kole sa uspokojil s tým, že bezpečné druhé miesto a dvadsať bodov bude z úvodných pretekov majstrovstiev sveta cestných motocyklov lepších ako riskovanie, že o ne pri ostrej stíhacej jazde môže prísť. Rossi to potom v cieli komentoval tak, že v boji s Lorenzom a Capirrossim stratil nejaký čas a Stoner získal zatiaľ náskok, ktorý sa už nedal dohnať. Bol spokojný s druhým miestom a ohodnotil ho ako dobrý vstup do sezóny, ktorá je len na začiatku a je poriadne dlhá.

Valentino Rossi

Stoner a jeho Ducati sú aj v tejto sezóne veľmi rýchla dvojica. Sedela im aj rýchla trať s dlhou cieľovou rovinkou, čo je pre rýchlu Ducati obrovskou výhodou pred Rossiho Yamahou. Stoner je silný najmä na takýchto rýchlych tratiach, Rossi a jeho stroj sú lepší na technických okruhoch. Aj preto bude zaujímavé sledovať súboj týchto dvoch na najbližších pretekoch 26. apríla v Japonsku na okruhu Motega.

Výsledky

1. Casey StonerAustr./Ducati42:53,98 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha07,771 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha16,244
4. Colin EdwardsUSA/Yamaha24,410
5. Andrea DoviziosoTal./Honda27,263
6. Alex De AngelisSMR/Honda29,883
7. Chris VermeulenAustr./Suzuki33,627
8. Mika KallioFín./Ducati34,755
9. Toni EliasŠpan./Honda39,481
10. Randy De PunietFranc./Honda42,284
11. Daniel PedrosaŠpan./Honda48,526
12. Nicky HaydenUSA/Ducati48,883
13. Sete GibernauŠpan./Ducati52,215
14. Marco MelandriTal./Kawasaki56,379
15. Yuki TakahashiJap./Honda JPN1:00,286 min
16. James ToselandVB/Yamaha GBR1:14,978

Priebežné poradie

1. Stoner25 bodov
2. Rossi20
3. Lorenzo16
4. Edwards13
5. Dovizioso11
6. de Angelis10
7. Vermeulen9
8. Kallio8
9. Elias7

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.