GP Austrálie: doma prvý Stoner, druhý Rossi

Pondelok, 06 október 2008

Aj tentoraz, aj keď nezvíťazil a prišiel do cieľa druhý za Stonerom, hral hlavnú rolu v triede MotoGP Talian Valentino Rossi, už v predstihu nový majster sveta v cestných pretekoch motocyklov pre tento rok. V závere kvalifikácie totiž Rossi spadol, nedokončil ju a štartoval až z dvanástej pozície.

Casey STONER Valentino ROSSI

Už pred Veľkou cenou Austrálie mal Rossi titul majstra sveta v kráľovskej triede MotoGP v rukáva, otázkou bolo len poradie na ďalších miestach. Najlepšie na tom pred týmito pretekmi bol aktuálny majster sveta Austrálčan Stoner, keď pred Španielom Pedrosom viedol o jedenásť bodov. Ešte aj ďalší, Španiel Jorge Lorenzo, štvrtý v priebežnom poradí seriálu majstrovstiev sveta, mohol teoreticky pomýšľať na titul vicemajstra.

V tomto duchu sa niesla aj kvalifikácia, v ktorej každá pozícia na štarte bližšia k pole position bola zlatom. A tak sa tuho bojovalo. Výhodu domáceho okruhu využil Stoner a kvalifikáciu vyhral pred Lorenzom a stále sa lepšiacim Američanom Haydenom. Pedrosa skončil až šiesty, ale Rossi ešte horšie – po páde dvanásty.

Jorge LORENZO

Do pretekov najlepšie odštartoval domáci Stoner, za ním ako tieň sa vozil Hayden. Potom si Stoner vytvoril bezpečný náskok a zvíťazil. Veľký boj sa na okruhu Phillip Island odohrával hneď po štarte o ďalšie pozície medzi Pedrosom, Lorenzom a Angličanom Toselandom, ku ktorým sa neskôr pridali Talian Dovizioso, Japonec Nakano a Američan Edwards. Pedrosa však spadol už v prvom kole a z pretekov odstúpil. Z dvanásteho miesta sa predieral dopredu Rossi a bolo len otázkou času, kedy začne The Doctor ukazovať chrbát aj tým najlepším.

V jedenástom kole bol Rossi už tretí, ale Stoner mal vtedy náskok vyše osem sekúnd. Pred nájazdom do posledného kola sa Rossi dotiahol na Haydena a na konci dlhej rovinky sa majstrovsky dostal pred neho. Na útok na Stonera však už bolo neskoro a tak prešiel cieľom ako druhý, Hayden tretí. Štvrtý skončil Lorenzo, piaty prekvapujúco Nakano a až šiesty veľký bojovník Toseland.

Výsledky triedy MotoGP

1. Casey STONER Ducati 40:56,643
2. Valentino ROSSI Yamaha 6,504
3. Nicky HAYDEN Honda 7,205
4. Jorge LORENZO Yamaha 11,500
5. Shinya NAKANO Honda 11,914
6. James TOSELAND Yamaha 12,243
7. Andrea DOVIZIOSO Honda 12,780
8. Colin EDWARDS Yamaha 25,920
9. Randy DE PUNIET Honda 26,037
10. Loris CAPIROSSI Suzuki 26,799
11. Toni ELÍAS Ducati 27,027
12. Anthony WEST Kawasaki 47,808
13. John HOPKINS Kawasaki 48,333
14. Sylvain GUINTOLI Ducati 48,899
15. Chris VERMEULEN Suzuki 48,935
16. Marco MELANDRI Ducati 1:11,767

Preteky nedokončili

Alex DE ANGELIS Honda
Dani PEDROSA Honda

Priebežné poradie

1. Valentino Rossi 332 bodov
2. Casey Stoner 245
3. Dani Pedrosa 209
4. Jorge Lorenzo 182
5. Andrea Dovizioso 145
6. Nicky Hayden 131
7. Colin Edwards 126
8. Chris Vermeulen 118
9. Shinya Nakano 106
10. Loris Capirossi 102
11. James Toseland 100
12. Toni Elías 91

Výsledky triedy do 250 cm³

1. Marco SIMONCELLI Gilera 39:02,553 min
2. Alvaro BAUTISTA Aprilia + 0,223 s
3. Mika KALLIO KTM + 14,450
4. Julian SIMON KTM + 14,478
5. Alex DEBON Aprilia + 26,226
6. Roberto LOCATELLI Gilera + 26,392
7. Yuki TAKAHASHI Honda + 26,434
8. Aleix ESPARGARO Aprilia + 40,546
9. Ratthapark WILAIROT Honda + 1:00,219
10. Fabrizio LAI Gilera + 1:20,825
11. Karel ABRAHAM Aprilia + 1:22,802
12. Alex BALDOLINI Aprilia + 1:22,864

Priebežné poradie

1. Marco Simoncelli 240 bodov
2. Alvaro Baptista 203
3. Mika Kalilo 191
4. Alex Debon 166
5. Hector Barbera 142
6. Yuki Takahashi 134
7. Mattia Pasini 125
8. Julian Simon 109
9. Hiroshi Aoyama 108
10. Thomas Lüthi 95

Výsledky triedy do 125 cm³

1. Mike DI MEGLIO Derbi 37:55,589 min
2. Stefan BRADL Aprilia 10,255 s
3. Gabor TALMACSI Aprilia 13,106
4. Andrea IANNONE Aprilia 13,149
5. Pol ESPARGARO Derbi 26,796
6. Sandro CORTESE Aprilia 27,123
7. Esteve RABAT KTM 27,181
8. Marc MARQUEZ KTM 27,287
9. Simone CORSI Aprilia 27,871
10. Scott REDDING Aprilia 35,087

Priebežné poradie

1. Mike di Meglio 237 bodov
2. Stefan Bradl 187
3. Simone Cosi 184
4. Gabor Talmacsi 181
5. Nicolas Terol 149
6. Joan Olive 133
7. Bradley Smith 117
8. Sandro Cortese 117
9. Pol Espargaro 114
10. Scott Redding 97

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.