GP Holandska: Assen patril Rossimu po jedinečnom a oslnivom výkone

Sobota, 07 júl 2007

Valentino Rossi opäť potvrdil svoje kvality. Doctor je fenomenálny pretekár a určite najlepší motocyklový jazdec súčasnosti. Potvrdil to tento víkend v Assene na Veľkej cene Holandska, keď z jedenástej pozície na štartovom rošte dokázal zdolať desaťčlenné pole najsilnejšej triedy MotoGP a zvíťaziť. Napriek tomu, že jeho Yamaha nie je ani najvýkonnejšia ani najrýchlejšia.

GP Holandska GP Holandska

Doctor to však vie. Čo stratí na rýchlych rovinkách, doženie jedinečnou a precíznou jazdou v technických pasážach, takže aj superrýchle Ducati vedúceho pretekára predbežného poradia Caseyho Stonera na Rossiho nestačí. Jazdecký koncert v jeho podaní je pre vyznávačov rýchlostí na dvoch kolesách zážitkom na celý život. V Assene podal Rossi určite oslnivý a životný výkon. Silou vôle doslova tlačil svoj stroj vpred tak, aby potom nikým neohrozovaný prešiel víťazne cieľom.

GP Holandska GP Holandska

Určite to nebolo ľahké víťazstvo a Rossiho stálo nemálo síl. Svoju stíhaciu jazdu začal v treťom kole a predbiehal jedného jazdca za druhým, pričom každý z nich vzdoroval ako sa len dalo. V piatom kole bol už piaty, potom si poradil s Pedrosom a aj s minuloročným majstrom Haydenom z USA. Problémom nebol ani ďalší Američan Hopkins, zato až desať kôl odolával Stoner. Jeho jazda zaberala celú trať a tak nedal Rossimu priestor na predbehnutie. Štyri kolá pred koncom však Talian išiel neskôr na brzdy a predbiehací manéver víťazne dokončil. A bolo rozhodnuté. V šikane získal potom dostatočný náskok na to, aby sa na rovine rýchlejší Stonerov stroj už pred neho nedostal.

GP Holandska GP Holandska

V triede do 125 cm3 sa opäť ukázalo, ako na predchádzajúcej veľkej cene v Doningtone, že ak Pasiniho Aprilia okrem rýchlosti má aj spoľahlivosť, a ak neurobí jazdeckú chybu, o víťazovi je prakticky rozhodnuté. Ďalších šesť jazdcov bojovalo už iba o miesta na stupňoch pre víťazov, a o to, kto na nich stáť nebude. Nevyšlo to českému pretekárovi Tomášovi Peškovi, skončil siedmy a klesol z celkového tretieho miesta na štvrté. Španiel Faubel skončil druhý a udržal si vedenie v priebežnom hodnotí, podobne Maďar Talmácsy si za tretie miesto v pretekoch udržal tretie miesto aj celkovo.

Do 250 cm3 si najlepšie viedol Španiel Lorenzo na Aprilii. Od konca 1. kola až do cieľa neprepustil nikomu vedenie. Spočiatku sa za ním držal Talian Dovizioso (Honda), ale rýchlejší bol de Angelis, tiež na Aprilii. Doviziosova Honda neodolala potom ani tempu tretej Aprilii, na ktorej sedel Bautista a Dovizioso skončil štvrtý. Piaty prešiel cieľom Japonec Aoyama (KTM) a šiesty Simoncelli (Gilera), Čech Karel Abraham obsadil 15. miesto a získal 1 bod.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.