GP Holandska: Assen patril Rossimu po jedinečnom a oslnivom výkone

Sobota, 07 júl 2007

Valentino Rossi opäť potvrdil svoje kvality. Doctor je fenomenálny pretekár a určite najlepší motocyklový jazdec súčasnosti. Potvrdil to tento víkend v Assene na Veľkej cene Holandska, keď z jedenástej pozície na štartovom rošte dokázal zdolať desaťčlenné pole najsilnejšej triedy MotoGP a zvíťaziť. Napriek tomu, že jeho Yamaha nie je ani najvýkonnejšia ani najrýchlejšia.

GP Holandska GP Holandska

Doctor to však vie. Čo stratí na rýchlych rovinkách, doženie jedinečnou a precíznou jazdou v technických pasážach, takže aj superrýchle Ducati vedúceho pretekára predbežného poradia Caseyho Stonera na Rossiho nestačí. Jazdecký koncert v jeho podaní je pre vyznávačov rýchlostí na dvoch kolesách zážitkom na celý život. V Assene podal Rossi určite oslnivý a životný výkon. Silou vôle doslova tlačil svoj stroj vpred tak, aby potom nikým neohrozovaný prešiel víťazne cieľom.

GP Holandska GP Holandska

Určite to nebolo ľahké víťazstvo a Rossiho stálo nemálo síl. Svoju stíhaciu jazdu začal v treťom kole a predbiehal jedného jazdca za druhým, pričom každý z nich vzdoroval ako sa len dalo. V piatom kole bol už piaty, potom si poradil s Pedrosom a aj s minuloročným majstrom Haydenom z USA. Problémom nebol ani ďalší Američan Hopkins, zato až desať kôl odolával Stoner. Jeho jazda zaberala celú trať a tak nedal Rossimu priestor na predbehnutie. Štyri kolá pred koncom však Talian išiel neskôr na brzdy a predbiehací manéver víťazne dokončil. A bolo rozhodnuté. V šikane získal potom dostatočný náskok na to, aby sa na rovine rýchlejší Stonerov stroj už pred neho nedostal.

GP Holandska GP Holandska

V triede do 125 cm3 sa opäť ukázalo, ako na predchádzajúcej veľkej cene v Doningtone, že ak Pasiniho Aprilia okrem rýchlosti má aj spoľahlivosť, a ak neurobí jazdeckú chybu, o víťazovi je prakticky rozhodnuté. Ďalších šesť jazdcov bojovalo už iba o miesta na stupňoch pre víťazov, a o to, kto na nich stáť nebude. Nevyšlo to českému pretekárovi Tomášovi Peškovi, skončil siedmy a klesol z celkového tretieho miesta na štvrté. Španiel Faubel skončil druhý a udržal si vedenie v priebežnom hodnotí, podobne Maďar Talmácsy si za tretie miesto v pretekoch udržal tretie miesto aj celkovo.

Do 250 cm3 si najlepšie viedol Španiel Lorenzo na Aprilii. Od konca 1. kola až do cieľa neprepustil nikomu vedenie. Spočiatku sa za ním držal Talian Dovizioso (Honda), ale rýchlejší bol de Angelis, tiež na Aprilii. Doviziosova Honda neodolala potom ani tempu tretej Aprilii, na ktorej sedel Bautista a Dovizioso skončil štvrtý. Piaty prešiel cieľom Japonec Aoyama (KTM) a šiesty Simoncelli (Gilera), Čech Karel Abraham obsadil 15. miesto a získal 1 bod.

Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.