GP Japonska: Rossi v predstihu majstrom sveta

Utorok, 30 september 2008

Fenomenálny Valentino Rossi aj v Japonsku potvrdil, kto je najrýchlejším mužom na dvoch kolesách. Suverénnym víťazstvom nielen potvrdil svoje kvality, ale tri kolá pred záverom seriálu sa stal zároveň majstrom sveta v kráľovskej triede MotoGP.

Valentino Rossi

Talianovi to v ostatnom čase šliape. Potvrdil to aj štyri kolá pred koncom seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v Japonsku na okruhu v Motegi. Ide od víťazstva k víťazstvu a žiaden z konkurentov nenachádza recept ako ho poraziť. Vypracoval si v priebežnom hodnotení úctyhodný náskok, takže v Japonsku už aj najhoršie tretie miesto na pódiu mu zaisťovalo titul majstra sveta. Rossi má konečne v tejto sezóne, po dvoch menej úspešných, stroj i formu a stal sa suverénnym vodcom svorky, ktorá sa v každých pretekoch svetových veľkých cien hnala za ním od štartu až po cieľ a ktorej veľký "doktor" vždy úspešne vzdoroval.

Inak tomu nebolo ani teraz v Japonsku, aj keď úvod pretekov nevyznel pre Valentina najlepšie. Veľký bojovník sa však vždy púšťa do odvážnych súbojov, tak ako tomu bolo v tomto roku na americkom kontinente v Laguna Seca, kde Rossi definitívne zlomil minuloročného majstra sveta Austrálčana Stonera. Aj teraz v Japonsku bol Casey Stoner Rossiho najväčším súperom, aj keď do hry vstupovali aj ďalší, ako Španiel Pedrosa, Rossiho tímový spolujazdec Lorenzo alebo Američan Hayden. Rossi si však so všetkými postupne poradil a jedenásť kôl pred koncom pretekov už jazdil neohrozene na čele pred Stonerom, Pedrosom, Lorenzom a Haydenom. Táto pätica najlepších v takomto poradí aj prešla cieľom, po ktorom Rossi až detinsky prejavoval svoju obrovskú radosť z toho, že titul majstra sveta a najrýchlejšieho muža planéty na dvoch kolesách patrí opäť jemu. Je to jeho ôsmy titul majstra sveta, šiesty v najsilnejšej kráľovskej triede.

Výsledky triedy MotoGP

1. Valentino RossiYamaha43:09,599 min
2. Casey StonerDucati1,943 s
3. Dani PedrosaHonda4,866
4. Jorge LorenzoYamaha6,165
5. Nicky HaydenHonda24,593
6. Loris CapirossiSuzuki25,685
7. Colin EdwardsYamaha25,918
8. Shinya NakanoHonda26,003
9. Andrea DoviziosoHonda26,219
10. John HopkinsKawasaki37,131
11. James ToselandYamaha37,574
12. Randy de PunietHonda38,020
13. Marco MelandriDucati39,768
14. Sylvain GuintoliDucati45,846
15. Anthony WestKawasaki55,748
16. Toni EliasDucati59,320
17. Alex deAngelisHonda1:12,398 min

Nedokončili

  • Chris Vermuelen - Suzuki
  • Kousuke Akiyoshi - Suzuki

Priebežné výsledky

1. Valentino Rossi312 b
2. Casey Stoner220
3. Dani Pedrosa209
4. Jorge Lorenzo169
5. Andrea Dovizioso136
6. Colin Edwards118
7. Chris Vermeulen117
8. Nicky Hayden115
9. Loris Capirossi96
10. Shinya Nakano95

Trieda do 250 cm³

Talian Simoncelli dokázal po kvalifikácii vyhrať preteky a potvrdil tak svoje vedúce postavenie na čele priebežného hodnotenia. Najväčšie problémy mu robil druhý muž celkového poradia Španiel Bautista, nad ktorým Simoncelli vyhral v Japonsku tak trošku aj pričinením šťasteny, keď v súboji o prvenstvo zdržali Španiela jazdci, ktorí boli o kolo späť. Tretí v cieli skončil Alex Debon, ktorý je okrem dvoch vedúcich pretekárov, Simoncelliho a Bautistu, ale aj Fína Kallia, ďalším možným kandidátom na titul majstra sveta v prostrednej triede. Simoncelli vyhral kvalifikáciu i preteky a pripísal si do celkového hodnotenia 25 bodov. V tejto triede bodoval aj český jazdec Lukáš Pešek – za dvanáste miesto si pripíše štyri body. Druhý Čech, Karel Abraham, pre zranenie v Japonsku neštartoval.

Výsledky

1. Marco SimoncelliGilera43:09,385 min
2. Alvaro BautistaAprilia0,348 s
3. Alex DebonAprilia8,414
4. Julian SimonKTM9,151
5. Mika KallioKTM17,041
6. Yuki TakahashiHonda19,632
7. Aleix EspargaroAprilia19,892
8. Mattia PasiniAprilia20,442
9. Hiroshi AoyamaKTM22,303
10. Roberto LocatelliGilera22,387

Priebežné poradie

1.Marco Simoncelli215
2.Alvaro Bautista183
3.Mika Kallio175
4.Alex Debon155
5.Hector Barbera142
6.Mattia Pasini125
7.Yuki Takahashi125
8.Hiroshi Aoyama108
9.Julian Simon96
10.Thomas Luthi95

Trieda do 125 cm³

Obhajca titulu majstra sveta, Gábor Talmácsi z Maďarska, ani tentoraz nedokázal zvíťaziť, ale stále lepšiu formu preukazuje aj tým, že sa dostáva na stupne víťazov. Mladý Nemec Bradl si, naopak, postupne zvyká, že najvyšší stupienok patrí jemu. Potvrdil to aj v Japonsku, keď suverén triedy di Meglio skončil až za ním.

Výsledky

1. Stefan BradlAprilia39:57,238 min
2. Mike di MeglioDerbi0,151 s
3. Gabor TalmácsiAprilia0,281
4. Joan OliveDerbi5,945
5. Nicolas TerolAprilia6,072
6. Sandro CorteseAprilia6,135
7. Simone CorsiAprilia6,455
8. Scott ReddingAprilia25,393
9. Sergio GadeaAprilia25,537
10. Daniel WebbAprilia26,192

Priebežné poradie

1. Mike di Meglio212 b
2. Simone Corsi176
3. Stefan Bradl167
4. Gabor Talmacsi165
5. Nicolas Terol149
6. Joan Oliv131
7. Bradley Smith117
8. Sandro Cortese107
9. Pol Espargaro103
10.Scott Redding91

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.